Rikketik 09/07 eerste keer, wat hoe wie

Aangezien het zaterdag rikketik beurs is en het de eerste keer is dat ik er waarschijnlijk naar toe zal gaan zit ik met een paar vragen.

Wat moet ik er bij voorstellen, wat kan je er kopen wie is er allemaal, etc.
Omdat ik voornamelijk me nu eerst volledig op 6498 wil smijten vraag ik me af of er standjes zijn die hier misschien dingen van hebben zoals cases, onderdelen, wijzerplaten etc.

Of is het echt meer een beurs met enkel volledige horloges?

Als er nog iemand is die naar daar gaat en z’n horloge aan me wilt showen laat maar weten! :wink:

Welkom hier !

1 like

^ ok next time gebruik ik de zoekfunctie :slight_smile:

Echter nog altijd niet zeker i.v.m. de 6498 stuff :frowning:

En er is blijkbaar veel nep, ga moeten oppassen dus.

1 like

Je kunt eventueel ook zoeken op “spruitjes”.

6 likes

Heb ondertussen in het topic iets gelezen over spruitjesgeur maar kan het nog niet helemaal plaatsen. :sweat_smile:

Spijtig, op het einde van het topic hierboven maar niet zoveel bijgeleerd.

Welkom hier. Wil je zekerheid en vertrouwd kopen. Doe het dan hier op het forum. Ben er tot op heden 1x geweest. Er ligt ook veel spul waar je je vingers aan kunt branden zullen we maar zeggen.

2 likes

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

2 likes

Arie staat toch bij de koffie machine ?

serieus?

Ja vaak wel, lees ik hier op het forum. Maar vraag het hem anders, hij bijt vast niet :grin:

2 likes

Heul veel bejaarden. En heel weinig boeiende horloges.

1 like

Hangt ervan af wat je zoekt. De meesten kennen natuurlijk de prijs, maar het er ooit een NOS Heuer gevonden en ook mijn Autavia 1563 heb ik op de Rikketik gekocht.
Als ik geen horloge vind, koop ik wel een bandje of zo.
Veel succes met je (zoek)tocht,
Gianni

1 like

Voor het eerst in zeker een jaar ga ik ook maar weer 's. Jacht is op een mooie Elma schoonmaakmachine, om te beginnen. Als iemand nog een moderrn (dus geen Greiner) Zwitsers afregelapparaat weet te liggen… …ik ga anders op eBay maar voor een Timegrapher 1900 denk ik, heb ik alvast iets bruikbaars. Sowieso eens een inventarisatie maken; de serieuzere handtools en een professionele opener en zo…

En de berging opruimen om plek te maken voor het atelier. :wink:

1 like

Dat zijn mooie aanwinsten. Hoorde dat de prijzen op de Rikketik aan de hoge kant zijn. Heb jij dat ook zo ervaren? Ik twijfel nog om te gaan.

1 like

Je moet in ieder geval goed uitkijken. Prijzen liggen soms iets hoger, maar halen dikwijls het Chrono 24 niveau niet. Ondanks, dat er niet alleen polshorloges te koop staan, vind je een groot aanbod horloges op Ă©Ă©n plaats, waardoor je kunt vergelijken.
Veel succes aanstaande zaterdag,
Gianni

2 likes

doe je luier om, wasknijper op de neus en wie weet scoor je die gerse staartklok!

:wink:

4 likes

Vorige editie was voor mij ook eerste keer.
Van te voren hier ook ingelezen.
Mijn tip is laat je vooral niet afschrikken door de reacties hier.
Is de gemiddelde leeftijd iets hoger ? Ja ongetwijfeld.
Lopen er soms wat vreemde figuren? Zeer zeker.
Ligt er ook rommel tussen? Sowieso.
Maakt dat het minder leuk? Nee zeker niet, gewoon lekker rondsnuffelen vond ik in ieder geval rete interessant. Meest vreemde maar ook mooie horloges kun je bekijken en aanraken. En zeg nou zelf een duitse handelaar met jaren 80 mat en dito snor die in zn tanktop met halve liter pils in de hand gare staartklokken zit te verkopen is toch gewoon genieten?
Helaas ben ik dit keer verhinderd anders was ik er ook gewoon weer bij!

12 likes

iemand nog ruimte in de auto vanuit regio Eindhoven ?

1 like

Ik denk dat ik wel ff ga kijken. Het is ten slotte om de hoek. Hoe herken je forumleden :wink: ?

1 like

Moet helaas van de andere kant komen. (kumtich in België)
Moet zaterdag ook nog een klokje gaan halen in roermond dus niet zeker dat ik er nog ga geraken.

1 like