Rikketik 09/07 eerste keer, wat hoe wie

Het is vooral een plek om heel veel te kunnen zien en een indruk van prijzen te krijgen. Je struikelt werkelijk over Rolex en Omega en zo nu en dan een Patek of Vacheron.

1 like

Ik ben er 5 jaar terug voor het laatst geweest. Toen een originele handleiding voor mijn 30 jaar oude Seiko anadigi H601 gevonden. Er stonden ook een paar kramen met muziekdozen en aanverwante zaken. Maar een horloge heb ik er niet gekocht.

Als ik zeker zou zijn dat ik er zwitserse 6497 6498 movements/onderdelen vind voor een mooie prijs (lees zeer goedkoop voor oude movements) ga ik 100% zeker.
Maar met wat ik tot nu toe heb gelezen lijkt het niet dat ik er geluk mee zal hebben.

Ik geloof niet dat je er met zoā€™n specifieke vraag naartoe moet, ik heb dat zelf ook eens geprobeerd maar de kans dat je dat tegenkomt is gewoon niet zo groot. Je moet er gewoon lekker heen gaan en als je het dan toevallig tegenkomt is dat mooi meegenomen. Ik ben er drie keer geweest en niks significants gekocht. Maar ik zag daar wel voor het eerst een originele B-Uhr, Enicar Sherpagraph, Omega Proplof en een Universal Tri-Compax. De prijzen zijn hoog (niveau Chrono24) en daarmee is het voor mij per definitie niet zo interessant, maar als je echt iets leuks hebt gevonden en durft te onderhandelen kun je er volgens mij nog best wel wat leuks vinden. Alle echte koopjes heeft @gekkehuus al gekocht voordat de deur Ć¼berhaupt open is gegaan. Rob van Monster Watches staat er ook altijd met een arsenaal aan Seiko horloges, niet mijn ding maar daar komen veel andere HFā€™ers op af.

2 likes

Bij mij ook om de hoek, maar ik zit met het zelfde probleem, hoe pik ik de forumleden eruit?

1 like

We kunnen zien om tegen volgende keer petjes te laten maken? :slight_smile:

Mijn ervaring is dat het lastig is om andere HFā€™ers zomaar te ontmoeten, kijk gewoon even rond of je Jan @Arie_Kabaalstra ergens ziet, die is boomlang en heeft een musketierssnor, die pik je er van de andere kant van de zaal nog uit. Hij is een soort lopende HF magneet. En begin niet over CNC machines of metaalbewerking anders wordt het een latertjeā€¦ :wink:

5 likes

of een speldje,in de vorm van een horloge!

1 like

100% mee eens! Het is gewoon een leuke ervaring. Tegenwoordig plan ik er mijn weekend niet meer omheen, maar als ik toevallig kan, ben ik aanwezig. Gewoon kijken waar (en wie) je tegenaan loopt.

2 likes

Als je vrij goedkope 6497 of 6498 uurwerken zoekt, deze ebay aanbieder heeft ze al heel lang in de aanbieding
Ik heb daar al diverse spullen gekocht, je moet wel uitkijken naar het laatste type zoals deze, waar de bevestigingsschroefjes makkelijk bereikbaar zijn.

http://www.ebay.nl/itm/ETA-6498-1-UNITAS-1-neues-Uhrwerk-vernickelt-16-1-2-NOS-/112045507438?hash=item1a166ec36e:g:Ca4AAOSwPhdU6E5T

1 like

Ik heb 'smorgens nog een klusje in Bredevoortā€¦ 'k hoop daar op tijd klaar te zijnā€¦ en dan ga ik met dampende banden naar Houtenā€¦ :slight_smile:

Ik hoop nog een beetje redelijk op tijd te zijnā€¦ enā€¦ inderdaadā€¦ ik behoef geen nadere introductieā€¦ je herkent me welā€¦ :smile:

er is evenwel een kans dat je nog een HF lid tegenkomt met ā€œloopingsā€ in zijn snorā€¦ maar die is 2 koppen kleiner dan ikā€¦ laat daar geen misverstand over bestaanā€¦ :

1 like

Bedankt voor de tip! @diashock

Oeps. Zie nu pas dat er al een 9/7 rikketik post gemaakt is. Knudde zoekfunctieā€¦

Enfin, ik had voorgaande zaterdag dat ik er was een hf bordje meegenomen en zo een paar leden weten te verzamelen. Dit keer heb ik een koffertje mee. Hopelijk staan er wel klaptafeltjes. Anders sta ik iig ergens bij de koffiecorner met dit koffertje: Rikketik 9 juli 2016

1 like

Yes, ze hebben weer tafeltjes :slight_smile:

hoe bedoel je tafeltjes?

Een tafeltje is een meubelstuk.

@Tempusfugit weer iets bijgeleerd ze , verkopen ze die daar nu ook? :yum:

2 x 237km is me echt te veel.

1 like

Gemist dat het dIt weekend is. Ga zo borrelen op een bootje in de Utrechtse grachten. :frowning:

Ik heb het niet geredā€¦

het bouwen van die 4 werkbanken was best een grote klusā€¦ ondanks dat ik alles in ā€œhoofdgroepenā€ heb meegenomenā€¦ 'smorgens om 6:30 vertrokkenā€¦ de aanhanger achter de BMW geknooptā€¦ en iets van 2 uur onderweg geweest naar Bredevoortā€¦ Daar eerst koffie gedronken, en toen aan de slagā€¦ aanhanger achter het atelier gezet, en de auto kon ik naast het atelier kwijtā€¦ omdat ik daar met beperkte ruimte zatā€¦ tig keer naar de aanhanger of de auto moeten lopen om spullen te pakkenā€¦ dat kost tijdā€¦

maarā€¦ de 4 werkbanken staanā€¦ en tegen de tijd dat we de lades in elkaar gingen zettenā€¦ was men in Houten alweer aan het opruimenā€¦ dusā€¦ dat was een zinloze exercitie geweest.

Dus maar besloten het nuttige met het aangename te verenigenā€¦ even op de koffie geweest bij een vriendin die daar in de buurt woontā€¦ Niet dat ik haar zo weinig zieā€¦ we gaan nog wel eens gezamelijk met de motor weg, maar ik zie haar graagā€¦ Gisteren heb ik haar dan ook weer gezienā€¦ bij het RegioCafĆ© van de clubā€¦

Nu alles opruimen in mijn Atelierā€¦ en over tot de orde van de dagā€¦ :slight_smile:

Wanneer is de volgende rikketik?

2 likes