Rikketik 10 november 2024 show hier je sfeerimpressies en aanwinsten

Nou ja @proenski het is 2024… bewijs… bewijs… @vintage.view ERVAART stukken op de Rikketik zo.

:grin:

2 likes

Tegenwoordig draagt men vaak ene smartwatch. Omdat ze dat gaaf vinden om als verlengstuk van hun mobieltje te willen hebben.

Nou ik heb een kleine bescheiden verzameling met een datejust speedmaster date en deze week op komst een seamaster diver 300 m en mij aller eerste horloge toen ik 18 was een Tommy Hilfiger. En heb een smartwatch geprobeerd nou niks voor mij het ziet er ook niet uit eigenlijk.

Maar goed daar denkt dus de jeugd en jong volwassenen tegen woordig anders over.

Al helpen de prijzen van sommige merken ook niet mee. Waardoor het steeds lastiger te betaling is voor vele.

1 like

Vertel

Zo staat het er niet dus ik wil keihard bewijs en anders kan ie op rauwe spruitjes kauwen! :wink:

2 likes

Gelet op de prijzen lijken de gelukzoekers eerder achter, dan voor de tafels te staan.
Voor wat betreft de “aroma’s” die langs de neusvleugels gaan; de nervositeit lijkt menig bezoeker parten te spelen, waarbij de angst om naast de pot te pissen wel erg letterlijk wordt opgevat. Met veelal averechts effect…
Misschien ook n idee dat men een pepermuntje verstrekt bij de ingang, zodat de je tijdens een onderhandeling met een exotische standhouder niet flauwvalt. Als je je lichamelijk en geestelijk voorbereidt op de beurs, kan je best een leuke dag hebben en soms n gelukje. Ook al is t lang niet meer zo spannend en uitgebreid als n jaar of 10 terug. De beurzen van Düsseldorf en Keulen worden gemist….:smiling_face_with_tear:

6 likes

Het was misschien een beetje een anticlimax, maar ik kan niet voor anderen spreken. Toch is het zo dat er elk jaar weer een pareltje opduikt bij de goede oude Rikketik.

Voor mijn persoonlijke collectie heb ik deze Alpina gevonden. Ik verzamel al jaren vroege Alpina chronografen, en wereldwijd komen er jaarlijks maximaal twee à drie exemplaren op de markt. En toch, bij de Rikketik, vond ik dit jaar de vroegste variant van deze kast die ik ooit heb gezien.

Dus, voor iedereen die zegt dat de Rikketik een matig aanbod heeft: misschien voldoet het niet aan jouw verwachtingen, was je net te laat, of mis je nog de juiste kennis.

En dan nog het eindeloze commentaar op buitenlandse bezoekers met heuptasjes… Dit zijn juist de mensen die daadwerkelijk iets kopen. Volgens mij is @BG1 de enige Nederlander die ooit iets bij mij heeft gekocht. :rofl:

33 likes

Dus je hebt geen grabbelbak of goedkope bandjes begrijp ik ??! :joy:

9 likes

Hier ben ik het volledig mee eens. De eerste keer had ik hele andere verwachtingen. Dit was mijn 2de keer 3 jaar later. Vond het nu een stuk leuker en interessanter. Omdat ik dus een stuk meer kennis heb. En ben nu heel blij met de cwc uit 1985 die ik op de kop heb getikt :ok_hand:t2:

9 likes

Ja maar jij draagt óók gewoon een heuptasje dus dat blendt lekker! :grin:

2 likes

HEUL lekker!

4 likes

Mooie aankoop, geniet ervan!

1 like

Dank je, ben er helemaal blij mee😊

1 like

Zeker! Alle rede toe😄

Het heuptasje :heartbeat: als de portemonnee zijn maximale volume bereikt.

Kennis is alles bij zo een beurs. Hoe breeder hoe beter, zeker van vintage. Heel snel de eerste rondje doen als de deuren open gaan, dan kom ik meestal mee met een a twee horloges. Bij de tweede rond nog een want dan zijn al de tafels bezet.

Terwil ik koop/verzamel over de algemeen vintage Omega, ik heb ook andere merken daar gevonden…en natuurlijk voor scherpe prijzen.

Tropical Zenith 174-3

Defy Plongeuer Sub Sea 600m

Longines ‘Greenlander’

26 likes

Prachtige aanwinsten :star_struck:

2 likes

Precies! Dit zijn toch beauty’s die je gewoon vier keer per jaar in Houten kan oppikken.

Dat dit is ontstaan uit een paar klokken gekkies is nog steeds een blessing van Horlogische Jezus.

1 like

Wow… deze Zenith. Prachtig gewoon😍

Prachtig! Maar daar zal je ook de juiste prijs voor betaald hebben. Klagers over slechte beurzen willen dat ook wel kopen alleen dan voor 1/4 van de werkelijke waarde. Liefhebbers die voor mooie spullen de juiste prijs willen betalen hebben gewoon eerder een geslaagde beurs dan schatzoekers waar het allemaal zo goedkoop mogelijk bij moet zijn.

7 likes

Ik betaal nooit de ‘juist’ prijs :rofl:, Dat is de hele punt van kennis en snel een deal kunnen maken bij het begin van de beurs…de vroege vogel…

Maar ik moet zeggen dat deze 3 heb ik in de periode 2013-2015 gekocht. Het is niet altijd zo een feest en het wordt niet makkelijker mooi horloges en goede deals te vinden.

Maar, tja, daarin is de uitdaging dat ik leuk vind.