Rikketik 10 november 2024 show hier je sfeerimpressies en aanwinsten

Ik houd er wel van ja. Het liefst bij wild.

Ik vroeg het alleen maar. :see_no_evil:

3 likes

13 likes

Ik moet doorgeven dat de hal van de beurs is helemaal niet cool, modern of chic, maar als een uitstap naar de grootste horloge beurs van europe wordt semi-gewardeerd op basis van de kwaliteit van de koffie en kroketten dan zegt dat ook wat over de publiek die daarheen gaan, toch? Geef mij en glas water en stuk droog brood, het gaat om de horloges en de kansen dat je daar kan vinden.

Waar kan ik hier in NL nog meer terecht om door duizenden horloges te vissen op zoek naar goedkope parels? De beste deals zijn altijd gemaakt met het horloge in een hand en wat € in de andere!

15 likes

Ik ook. Heerlijk met gebakken spekjes, champignons/paddestoelen en afgeblust met crème fraîche.

Kwam een verkoper tegen die nog als een jonge hond achter zijn tafel stond. Mooie spullen en nette prijzen. Best man was 87 :hugs:

9 likes

Wel, hier nog een, daar eet ik wel graag draadjes vlees bij in een lekkere gebonden jus met wildsmaak.
dixi

6 likes

Juist, ik doe mee.
dixi

2 likes

Kan niet direct zeggen dat ik als een jonge hond achter mijn tafel stond te springen.
Zie er ook niet als een jonge hond uit.

Maar de tekst over mooie spullen en nette prijzen daar sta ik ook volledig achter.
Alleen is mijn probleem dat ik nog niet zo oud ben.

87 jaar oud, tja, hij doet het toch nog maar, dit is dan meer een geval van passie, uurwerk liefde echte hobby met horloges denk ik dan maar.
En niet te vergeten, zorgen dat je ook al 7 uur op de vroege morgen voor de deur staat om binnen te komen op de rikketik. Zo, dat is vroeg uit de veren moet je denken.

Maar ja, ik heb nog geen recht van spreken, ben pas 82, mag dus nog niet meedoen.
dixi
IMG_8435

29 likes

Ook op 82 sta je er nog goed bij :grinning:! Het was leuk je te ontmoeten @vinwat.

2 likes

Voor het eerst naar de Rikketik geweest en was erg leuk. Helaas niets gekocht, maar wel wat mooie dingen gezien.

Heel erg staan twijfelen over deze Mühle Glashutte. Horloge had flink wat krassen en de Duitse heer deed wat moeilijk over het draaien van de kroon en op tijd instellen. Hij vroeg er 600,- voor. Er lag er nog één bij een dealer in betere staat en die vroeg 1500,-. Online kwam ik ze rond vraagprijs 1500 - 1800 tegen na een snelle zoektocht.

Uiteindelijk toch niet gekocht, want voelde niet helemaal goed. Spijt van? Nee, maar toch kriebelt er wat van een “misschien” gemiste kans.

Wat denken jullie? Gemiste kans of goede keuze om deze te laten liggen?

4 likes

Wat had je er mee willen doen? Toch niet zo’n bijzonder horloge?
Met problemen met het uurwerk moet je nog 275 erbij optellen voor een servicebeurt.

4 likes

Of ie niet heel bijzonder is weet ik niet… Daar heb ik te weinig kennis voor en kende het merk überhaupt niet. Hij sprak me aan vanwege de kast en de totale opmaak.

Respect! :facepunch:t2:

1 like

Zo te zien een behoorlijk afgeragd exemplaar met een ingevreten deksel, wie weet hoeveel meer ellende daar nog achter vandaan komt.
Wees maar blij dat je je geld in de zak hebt gehouden​:wink::+1:

5 likes

Op uhrforum.de heb ik ze goedkoper gezien.

4 likes

Een goede keuze heb je gemaakt om deze te laten liggen, Het is een afgeleefd horloge.

4 likes

@Vintagewatchstuff
@slls
@Jtrommel

Fijn die bevestiging! Zat ik met mijn onderbuikgevoel toch goed denk ik.
Ik zal eens op uhrforum.de kijken.

1 like

Afgelopen zomer in Trier een soortgelijke nog in handen gehad, wel een een horloge wat de moeite waard is om je in te verdiepen als het je aanspreekt.

5 likes

De Rikketik is oprecht net zo relevant. Je zou eens moeten weten wat er van de Rikketik uiteindelijk in musea en veilinghuizen in Genève terechtkomt.

3 likes

Staan een paar leuke tussen. Ik ga me er in verdiepen. Bedankt voor de foto :slight_smile:

1 like

Daar zou ik wel eens wat bewijs van willen zien…

4 likes