Rikketik 10 november 2024 show hier je sfeerimpressies en aanwinsten

Ja dat zinnetje ruikt inderdaad naar spruitjes.

6 likes

Ik vond de kroket al een rare nasmaak hebben…. Wat is dat toch met die spruitjes altijd? :joy:

4 likes

Aha, de Patek hommage van de Universal Genève. :stuck_out_tongue_winking_eye:

13 likes

Groentekroketten???

1 like

De buit van vandaag.

Het spuuglelijke zakhorloge is voor de houder.

Niet perfect, maar zo kan die wel mee op pad.

Owja ook nog een cadeautje van Tim:

26 likes

Leuke beurs gehad :+1: het liep de hele dag lekker door :grinning:

3 likes

Viel idd niet tegen vandaag :ok_hand:t2:

1 like

Die band is geniaal :joy::sunglasses:

1 like

Ik denk dat de 33.3 markt is veel groter dan dat voor 28.9’s. Gemiddelde 33.3 is 37.5mm vs 32/33mm voor een 28.9. De ontwerp is het ongeveer het zelfde, dus in een foto er is weinig verschil te zien…maar als je ze naast elkaar leggen…

En misschien is een 28.9 wat ‘zeldzamer’ dan een 33.3, maar dat betekent niet dat het is meer gewild of heeft een hogere waard, allen dat er was minder van gemaakt.

2 likes

36mm

1 like

Blijf me verbazen, over 20 jaar hebben er net zoveel mensen nog een horloge als nu zo n ding aan een ketting in het vestzakje :sunglasses:
. Blijf vooral kopen voor het huidige genoegen, maar als “belegging” ? Niet doen

2 likes

Heeeel vroeger was dat een gevatte opmerking om het publiek te typeren. Nu is het zo dat je zelf al behoorlijk op leeftijd en passé bent, als je je dat kan herinneren.

5 likes

:thinking:

Kan zijn dat ik een andere aggregatie toestand had destijds :joy:

Ook deze editie weer een aantal leuke aankoopjes gedaan en twee zakjes met plexi kunnen vinden. En ook petje af en welgemeende dankuwel aan de heer van Worldwatch voor de uitleg en het vergrootglas.

26 likes

Zo ziet er ook uit, het rikketikken kan dus nog steeds ‘leuk zijn’ - gefeliciteerd met de aanwinsten :+1:

2 likes

Keloel Hendrik, zou jij moeten weten als oudgediende.

Zolang ik hier zit, bijna 13 jaar, wordt dit al geroepen.

Inmiddels heeft het forum meer dan 30000 leden als ik het goed heb, tendens stijgend.

Het aantal posts per dag nu is hoger dan wat er 13 jaar geleden in een week gepost werd.

8 likes

Het is leuk, gezellig om bekenden te spreken, heerlijk om allerlei horloges in het echt te spotten, verrast te worden door dingen die je nooit eerder hebt gezien maar wel bestaan!

En ook heerlijk om met de grotere aanloop aan mensen goed te kijken te luisteren: al die meningen… vooral als het “kenners” betreft die een meegekomen vriend of nog mooier hun vriendin wat gaan uitleggen zeker als het de termen “ongepolijst” “doos” en “papieren” betreft!

4 likes

Zucht, ben nog steeds lid en geen oud lid.
Echter ik kijk wel om mij heen.
Ik zie dat de huidige
generatie amper nog een horloge om de pols heeft.
Correct me when I am wrong :sunglasses:

3 likes

Gecorrigeerd :yum:

Ik zie er nog genoeg. Het worden er nog meer als ze van de papa’s alhier hun geboortehorloge erven.

4 likes

Omdat er veel mensen zijn die beleggen in horloges :smile: :smile:maar je moet kopen met verstand