Het was erg leuk om een nieuwe generatie horlogeliefhebbers te zien op de Rikketik. Mensen van 20, 30 jaar oud met veel passie en nieuwsgierigheid. Hieronder ook relatief veel dames (met leuke horloges om de pols).
Nogmaals zucht, ik heb ook wat vestzak horloges van voorvaderen in de kast liggen.
Had liever wat geboortewijn aangetroffen
Dat was me vandaag ook opgevallen. Echt veel “jonge” mensen gezien, vaak tussen twintig en dertig. Had er geregeld aan de kraam staan. Maar dat merk ik ook op de vrije markten, waar ik ook wel sta. Het merendeel is jong, die voor horloges komt kijken, vinden het vintage gedeelte soms nog interessanter dan de nieuwe…
Ali of de Action
Lodewijk XIV was de eerste eigenaar van de band
Dus?
Hoe gaat het met de postzegelverzamelaar?
Haha nou idd. Vrolijk borduurwerkje erop
Het klopte wat je schreef. Er stond immers niet “oud-lid”.
Op de Rikketik een horloge van meer dan een paar honderd euro aanschaffen en dan nog thuis laten langskomen ook vanwege een schakel die er sowieso al bij had moeten zitten …? Ik vind dat behoorlijk ehhh… moedig.
En hoop voor je dat het goed afloopt allemaal, ook over enige tijd.
Sorry maar mijn jongste doet graag zijn horloge om. Wil er zelfs nog 1. Misschien dat horloges anders gedragen gaan worden ( meer als sieraad ) maar verdwijnen uit het straatbeeld geloof ik niet.
Kleine indruk van het aanbod. Verder steeds meer een beurs voor Polen en Russen met nektasjes, niet-Westerse immigranten en hun kinderen, en natuurlijk de rijen duwende ouwe kerels. Toiletten stinken als vanouds, waarom pist iedereen ernaast?
Rustig kijken bij een stand is er niet meer bij. Er wordt getrokken, geduwd, voorgedrongen. Hierbij elkaar lastigvallend met allerlei lichaamsgeuren. Hoffelijkheid is ver te zoeken bij de horlogefans.
Het gehalte sjacheraars, schooiers en gelukzoekers lijkt ieder jaar groter te worden.
Nieuw voor 2024: er liepen een aantal duidelijk verwarde mensen rond. Maar misschien waren deze op de verkeerde beurs aanbeland.
Tot slot een lauwe en ingezakte kroket gegeten voor een belachelijk hoge prijs. Het was weer een fijne middag!
Die pakte ik per ongeluk ook, op de Omega GTG waar ik was. Op het moment dat ik 'm in de hand had, rook ik onraad en vroeg aan de serveerster “hierin zit toch bami”? Neen dus…… Terugleggen is natuurlijk geen optie…… Ik zeg: “ik blus 'm af met een bitterbal, goed?” Ik kreeg een grote glimlach………
Hadden die zo’n speldje op?:
Je kan ook lid worden van rikketik en dan kan je voor 11 euro al om half 9 naar binnen. Na 10 uur wordt het drukker en na 1 uur heb ik geen weet van, want dan ben ik al vertrokken.
Heerlijk, zo’n heropleving van een achterhaald en vervangen gewaand gereedschap.
Klinkt alsof je volgend jaar weer gaat
Deze meegenomen (was nieuw in doos) en nog een ds3 ph1000 ookal had ik die al . Verder vooral dingen verkocht.
Verder sluit ik mij aan bij de verhalen van @Retep over de geuren . Als je gasmaskers zou verkopen bij een tafeltje zou je die allemaal kwijt raken.
Prachtig die Certina