Is mij ook opgevallen. Zag je jaren geleden eigenlijk nooit (jonge) vrouwen, staan ze nu ook opeens in bakken met oude uurwerken te graaien. Opvallend vind ik ook dat je steeds meer sieraden ziet en dan met name ringen. Tegen mijn vrouw ook gezegd dat een keer mee moet gaan, omdat er toch ook veel andere dingen dan horloges en klokken wordt aangeboden.
nice!
Zeker!
Wat ik nu niet snap is dat op zo’n beurs de “handelaar” niet bang is om grof bestolen te worden. Als ik zie hoeveel handel er soms geprijsd op de kraam ligt ( 50-100K is niks zo te zien) dan verwacht ik ook wel 2 Rotweilers met 2 sterke mannen er naast.
P.s. Ik ben niet op de beurs geweest - maar kan me voorstellen dat daar waar veel €€€ rond de pols hangt dit ook andere mensen aantrekt.
Vroeger ging ik wel eens mee met mijn vader naar Dinky Toys beurzen. Daar werden dure modellen ( + €1000,- ) ook wel in vitrine kasten gedaan. Maar daar zag je ook wel eens “onguur” volk - zakken rollende - Parijse metro mensen - waar iedereen voor gewaarschuwd wordt.
Was een prima beurs! De voor- en najaarsedities zijn altijd druk bezocht, vooral tussen 11:00 en 14:00 is het dringen. Vanaf 7:00 tot 16:00 in de hal geweest, daarna was buitenlucht zeer aangenaam. Leuke gesprekken, mooie sales gemaakt (veel dames horloges dit keer!), een ruil gedaan en een Seamaster Pre Bond gescoord met Nederlandse papieren.
Leuk dat we een deal konden maken!
Met spullen in vitrines waar niemand bij kan, 1 horloge per keer eruit en een beetje opletten is het meeste risico wel weg. Spannend is het alsnog!
Dat is mijn vriendin geweest die voor mij mee hobby projecten zoekt. Alhoewel zij inderdaad een bedreigende diersoort is bij rikketik. Wij stonden net na half 9 in de rij en er was geen vrouw te bekennen.
Van 1 handelaar heb ik vernomen dat hij bestolen was nadat hij even was afgeleid… gebeurd waarschijnlijk nog wel vaker.
Heeft iemand de muziekdoos van €180.000,- gespot? was volgens mij ook het enige wat die handelaar te koop had staan, best wel een groot ding, gewoon op zo’n gammele tafel
Vintage is in, komt ook op gang met horloges!
Akkerman vintage is OK.
Certina Argonaut 280, snaarstrakke kast, sunburst blauwe wijzerplaat, oranje secondewijzer, lekkere seventies vibes
Ja, dat hoop ik ook voor koper. Voor mij riekt de deal iets teveel naar ‘too good to be true’ maar hopelijk zit ik ernaast en heeft @Floydian67 gewoon een mooie aankoop gedaan waar hij lang en zorgeloos plezier aan zal beleven.
Wrong
Alhoewel de vraag wel is wat je verstaat onder huidige generatie haha? Ieder groeit er een keer uit, en helaas ook ik.
Gespot! Leuk om je weer te zien @BG1 !
De Rikketik is weer helemaal hot! Gezien het veilingweekend in Genève en München had ik niet verwacht dat het zo druk zou zijn met handelaren en bezoekers. Het aantal stands is misschien niet meer wat het 5 à 10 jaar geleden was, maar er is nog steeds genoeg te vinden.
Waar het vroeger vooral om klokken met hier en daar wat horloges ging, ligt de focus nu meer op horloges. Ook zie ik een verschuiving richting een “fashion”-georiënteerde koper. Sieraden, beter gecureerde stands – iets wat ik supertof vind en wat ook meer dames en jongeren aantrekt.
Zelf heb ik behoorlijk veel verkocht, maar helaas weinig kunnen kopen. Maar een leuke dag is het allerbelangrijkste!
Twintiger hier. Ik merk in mijn omgeving dat veel studie- en leeftijdsgenoten juist geïnteresseerder zijn in horloges dan bijvoorbeeld onze vaders (die bij bosjes met een Apple Watch rondlopen).
Dus ‘mijn generatie’ is niet verloren, geen zorgen.
Jij steekt ze gewoon aan!!!
Wie weet!
Het was gisteren mijn eerste en waarschijnlijk laatste bezoek aan deze beurs.
Bij veel stands stonden de bezoekers drie rijen dik, zodat de aangeboden goederen niet te zien waren.
Enkele standhouders vond ik ronduit louche. Daar zou ik mijn dure centen nooit uitgeven.
Ik zag een mooi horloge liggen van een Italiaans merk. Volgens de verkoper zou een nieuwe tussen de €5 en €10k kosten. Onzin natuurlijk. Heb het even opgezocht €900 nieuw, terwijl zijn vraagprijs voor een gebruikte €1.500 was. Dat riekt naar poging tot oplichting.
Overigens vond ik de prijzen over het algemeen (te) “stevig”.
Als ik zo even doorblader wie allemaal op de RikkeTik is geweest, dan zie ik toch dat er flink wat belangstelling was. Ook bij vele mensen mooie dingen gekocht, zelfs dingen die ik niet heb zien liggen, maar de meeste gelukkig wel! Ik vond de beurs geslaagd, enkel het buiten wachten voor 8.30u vond ik er teveel aan omdat ik een oude man had meegebracht en die stond niet graag in de kou. Kinderen huppelen en springen, die hebben geen kou maar eenmaal deze leeftijd, dan huppel en spring je zo niet meer natuurlijk. Verder was het inderdaad verschrikkelijk druk en kon ik de tafels niet meer bereiken en als ik zo lees dan hadden jullie daar allemaal last van. Ik vraag me dan af wie de tafels dan wel kon bereiken! Net zoals iedereen heb ik ook gekocht. Niet veel, maar dat horloge waar ik voor ging en wat ik hier eerder ook al besproken heb maar verwijderd werd omdat men dacht dat het over “aankoop/verkoop” ging, heb ik daar gevonden wat ook mijn enige bedoeling was! Maar goed, ik heb niet lang moeten zoeken want ik de eerste rij die ik bezocht lag mijn groot geluk op mij te lachen. Even vast gehouden en de liefde werd steeds groter! Juist gezet, opgewonden (maar ik was dat al) en weer terug gelegd. Even verder gezocht of er nog handelaars waren die zulk horloge mee hadden maar over de hele markt niet eentje meer gevonden. Op goed geluk ben ik dan terug naar de handelaar gegaan waar ik 's ochtens dat horloge juist had gezet in de hoop dat het intussen niet verkocht was. Hij lag er nog steeds en meer nog, hij liep nog steeds gelijk met mijn gsm en dat vond ik toch wel heel belangrijk. Ik heb dan ook niet getwijfeld en het horloge gekocht. Wat ik wel al eerder heb gezien is dat het embleem op de caseback er niet meer op zit. Heel soms wel maar meestal haalt iemand dit er af omdat het 18K goud is. Jammer wel maar met een beetje geluk vind ik dit nog wel. Mijn oog was intussen ook op een chronograaf van Dugena gevallen waarbij het werk gesigneerd was door Dugena (valjoux 7733) en deze heb ik er dan ook maar bij gekocht! Ze lopen beide voortreffelijk en ze steken al in hun doosje mooi geklasseerd volgens de verzameling en de Omega tussen de rest van mijn collectie Omega horloges! Foto’s maken is niet mijn sterkste kant maar ook niet van mijn gsm. Super ding maar de camera kon beter! En ik misschien ook…
als dit uit je verzameling komt, heb je goed geboerd voor een twintiger te zijn! super mooie collectie!