Rikketik 14 juli 2018

Dus € 10 entree betalen, voor meuk die voor € 4 bij je thuis kan worden bezorgd uit China.

2 likes

Gave Omega, geniet van uw grail!

Ik ken zeker de merken van gereedschappen niet, maar veel van wat ik zag liggen was m.i. exact dat wat ik thuis heb van AliExpress voor veel minder geld inderdaad.

Ik was er pas helaas rond 14:30 om te ontdekken dat de helft van de verkopers al vertrokken was en de andere helft op een paar na aan het inpakken was. Op een beurs die tot 16:00 MOET duren vind ik dit zwaar waardeloos.

Hopelijk kan ik de volgende beurs wel op tijd.

13 likes

Dat is zonde. Het is niet zo dat je net als op de markt alles op het laatste moment voor 50% korting meekreeg? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dat viel mij inderdaad ook op. Veel verkopers hadden vroegtijdig hun biezen gepakt…

De laatste keer dat ik er was gebeurde exact hetzelfde: echt ontzettend irritant en idioot!.

Voor mij reden om nóóit meer te gaan! :angry:

1 like

Zeker als je als organisatie entreegeld durft te vragen moet je controle hierop houden. Anders betaal je voor niks

4 likes

Er waren al minder standhouders, in de ochtend waren er al lege tafels.

Dat met cash betalen vind ik zelf wel zijn charme hebben het is op de vele antiek markten niks anders en is voor mij gevoel iets wat wr bij hoort, sterker nog ik denk dat die branche (antiekmarkt) zinder cash en de mogelijkheid om wat te rommelen met de boekhouding geen bestaansrecht meer heeft, maar dat is weer een ander verhaal.

Maar ik heb geen probleem met bedragen van pak een beet 500 euro mee te nemen, alleen duizenden euro op zak gaat nooit gebeuren naar zo een beurs, gelukkig zou ik dat ook niet uit durven geven. Blijf het ergens wel mooi vinden als een meter naast je gewoon 20k uit geteld wordt, mega link voor die personen ook met zoveel cash over straat :grimacing:

1 like

Toch ook zaterdag weer gezien dat er cash een duur horloge werd afgerekend. En dan ook nog door zo’n kerel die een grote pak met 100 euro biljetten los uit zijn broekzak haalde, een elastiekje er af haalde, het gewenste bedrag even aftelde en de rest weer oprolde en nonchalant in de broekzak liet glijden.

Is dat raar?

2 likes
  1. Het is objectief gezien bijzonder onverstandig.
  2. Het is daarnaast uitsloverij.
  1. Want?
  2. Want?
3 likes

Wat een flauwekul!

4 likes

Kom uit een familie van marktkooplieden en er is nog steeds niets zo mooi als cash. Als het op is is het op. Dat idiote gepin drijft duizenden mensen de schuld in. bovendien hoef ik geen track record van alle aankopen die ik heb gedaan. Deze infromatie wordt natuurlijk goed “beschermd” maar is goud waard voor verzekeraars en andere bedrijven. Zo lang het nog kan betaal ik altijd cash.

12 likes

Wat is er nou niet leuk aan een dag hard werken en je zuur verdiende centen eerst even lekker te tellen
en ze daarna uit te geven aan whatever wat je blij maakt?
Ik zie daar geen uitsloverij in.
Cash afgetikt natuurlijk.

1 like

P6XduSJ

Onder handelaren is dat niet ongebruikelijk hoor; mijn oom was veehandelaar; die rekenende ook gewoon ff cash af! (Zowel de nieuwe auto als koeien!) :slightly_smiling_face:

2 likes

Hallo mede-lid. Op verzoek meld ik me even. Heb persoonlijk een leuke beurs gehad. Was niet druk, maar veel bekende gezichten kwamen weer langs voor een goed gesprek en voor een of meer leuke horloges. Weet niet of veel van deze gezichten ook hier lid zijn.

Ik ben altijd blij als ik even zonder mijn vrouw kan gaan kijken :joy:

2 likes