Die enicar is echt gewoon een super graal!! Wat een pracht horloge! Gefeliciteerd!
Exact, gekregen van Rik op een Rikketik…
Alles onder de 40mm voelt te klein. Deze Hamilton is heel gaaf maar blijft 38mm😅
Alle drie ![]()
Mooie EniCar
De Tudor sub is prachtig, zou het zelf echter niet aangedurfd hebben deze zo op een beurs aan te kopen. Hopelijk
origineel en onverprutst. Schitterende vondst in ieder geval ![]()
Wijzers andere kleur lume dan de indices, of hoort dit zo?
De Tudor is niet 100% origineel. De Submariner met datum werd met cyclops geleverd maar dat vind ik echt een afknapper. Dus toen ik deze met plexi zonder pukkel zag was het meteen raak. De datumring hoort voor zover ik weet zwart te zijn dus dat is ook een latere aanpassing. Voor de rest is ie door een kenner die ik bij me had helemaal ok bevonden.
Hoewel de vraagprijs heel schappelijk was was het niet haalbaar voor me. Ik kan dat soort bedragen gewoonweg niet neerleggen voor een klok. Maar hij stond open voor een ruil en nadat hij bij mij in de vitrine zijn graal had zien liggen was het snel de hand geschud. En waren er twee mannen zo blij als een kind. ![]()
Ik vind het verhaal zo alleen maar mooier worden. Twee mannen blij, horloge zoals jij hem precies wilt
Dat is supertof, zolang je weet wat de modificaties zijn en wat origineel is, kun je op een later moment altijd nog zaken reviseren (als je dat uberhaupt nodig zou vinden). Mooi ook dat jullie op deze manier tot een deal zijn gekomen
Echt een gave vintage met karakter.
Dank je. Inderdaad. De klok zelf is waanzinnig mooi. Het uurwerk is maar een eta tje en dat maakt het voor mij 100 maal leuker dan een Rolex Submariner. Dit is gebouwd als tool en doet gewoon wat het moet doen.
Daarna kwam @Martijn met zijn Enicar Ultradive langs.
Altijd al een zwak voor gehad maar weer zo’n klok waar ik het geld niet aan kan uitgeven.
Hij had twee Ultradives en eentje mocht gaan. Ziet hij ook hij een klok in mijn vitrine die hij bovenaan zijn verlanglijst had staan😂
Niet een maar twee gralen.
Als ik nu de een draag kijkt de ander me jaloers aan😂
Wouw…die Sherpa…money in the bank!!
Ik zou niet kunnen kiezen😍
Hè?
Sorry ietwat ongenuanceerd dat stukje.
De tudor 9411 is uitgerust met een ETA 2784 of de ETA 2783 met hacking. Voor mij is de Tudor een pure toolwatch. Mocht er ooit iets aan kapot gaan heb ik de onderdelen zelf waarschijnlijk liggen en durf ik er ook nog zelf aan te sleutelen want dat uurwerk ken ik goed.
Ah snap ik. Sowieso niks mis met een ETA in een dergelijk horloge. Zijn trouwe werkpaarden
Zit er in deze Royce een Landeron 4750 uurwerk??
Ik heb nog een stuk of 4 Landeron uurwerken liggen.
Ik zoek nog zo’n schroefdop waar de batterij in zit voor mijn Maxor.
Ja, dat klopt. Ik krijg nog een reserve uurwerk en zal dan even vragen wat hij nog meer heeft liggen.
Zou je voor mij de diameter van die schroefdop eens willen opmeten? Om te kijken of het ongeveer dezelfde maat is want dan kan ik de Royce electric ook toevoegen aan mijn lijstje van passende onderdelen om mijn Maxor compleet te maken.
