Je waarschuwt voor nep Seagulls terwijl je het niet eens zeker weet,en met diezelfde wijsheid kwalificeer je een andere Seagull als echt.
Dat is pas kwalijk ![]()
De door jou als echt bestempelde Seagull is volgens de opdruk nep en vice versa ![]()
Die is van de Seagull site. Maar hé succes!
Van seagull1963watch.com, seagull1963.com, seagullwatchcompany.com, seagullwatches.com of seagullwatchofficial.com? Of misschien een andere?
https://www.reddit.com/r/Watches/comments/ysqtjk/question_is_the_seagull1963com_website_legit_they/
Waarschijnlijk de verkeerde, zie ik. Dit is nog erger dan ik dacht. De originele (if any) is 2x zo duur. ![]()
![]()
![]()
Ik blijf er vanaf, wat de rest in deze slangenkuil doet moeten ze zelf weten.
I’m out
Op het thema Seagull kwam ik helaas al enige tijd geleden tot deze conclusie ![]()
Je koopt het omdat uitvoering/prijs je aanspreken, en je hoopt dat je een aanvaardbare kwaliteit in handen krijgt.
Op Seagullwatchcompany.com staat dit uitgelegd:
Ook zij zijn maar gewoon een dealer.
Ik ga met @chi_kwadraat weer terug naar het vintage hoekje. ![]()
Dan moet je ook niet lopen roeptoeteren over nep en echt niet gehinderd door enige kennis ![]()
Voordeel van deze farce is dat ik de mijne weer eens omgeslagen heb,niet van de Rikketik want ik heb ‘m al meer dan 10 jaar,zal wel echt zijn ![]()
Laten we dan eens jouw uurwerk met die van 59 euro vergelijken. Dan snap je waarom ik me hier druk om maak - voor niks, want ik heb er geen belang bij.
Hé das mijn grabbelbak!![]()
Is wel full set met box en papers!![]()
![]()
Ja maar wie maakt dan die fake seagulls? Bij mijn weten js er ooit een bak Zwitserse machines van Venus oid naar china verscheept om dat uurwerk te maken, dus volgens mij komt dat uurwerk gewoon allemaal uit een fabriek… wat is dan fake?
Andere Chinese fabrieken. De binnenwerken zullen qua basismodel wel dezelfde zijn - nu goed, er zijn ook quartz knock-offs te koop, maar dat is moeilijk te verbergen - maar de wijzerplaten, wijzers etc. worden ook (nog) goedkoper nagemaakt. En met helemaal géén QC dan, dus als je met een “officiële” Seagull nog 90% kans hebt dat die zonder grote problemen in het mechaniek aankomt, is dat bij die knock-offs al helemaal pay & pray.
Ok, maar zijn die venusmachines dan ook al gekopieerd? Zou me niets verbazen trouwens
Denk ik niet. Zal wel een geval “producent maakt aan de lopende band binnenwerken, de goeie gaan naar Seagull, de overschot naar wie er een paar euro naar gooit” zijn. Maar wie weet.
Na langere tijd weer een keer op de beurs geweest. Dat was de moeite waard want weer een aantal horloges aan de collectie toegevoegd. Waaronder deze schoonheid!
En dat is ‘ie ![]()
Ik had een waanzinnige beurs, zoveel horlogeweld.
Leuke gesprekken en leuke deals gemaakt.
Een paar knallers verkocht/geruild en onderstaande mee naar huis mogen nemen. Ik ben een gelukkig man
De Tudor en Enicar zijn toch echt graalhorloges die ik niet voor mogelijk had gehouden. Hier ga ik de komende tijd van genieten.
De Hamilton x Hodinkee is een bijzondere bijvangst maar geen blijver.
Poah! De Enicar
![]()
Had die Hodinkee bijna gekocht eerder dit jaar. Kon er alleen niet de deal uitslepen die ik wilde en onlangs dus een andere Hammy aan de collectie toegevoegd.
Waarom geen blijvertje? De strap die erbijzit is waardeloos maar verder is t een kek handwindertje.
Mooie enicar ![]()
![]()