Ja zo moet je het meer zien, een leuk dagje uit.
Gaatjes prikken lukte iig in het eerste testlapje, ook met Alie naalden. Nu nog de perfecte naald vinden met een scherp puntje die een wat groter gat maakt.
Leernaalden maken een soort scheurtjes, weet niet of dat verstandig is bij fijne stiksel. Grootste uitdaging zal eerder zitten in de juiste draadspanning. Je wilt geen kluwen aan de onderkant. ![]()
Sommige overleden gereedschapjes lijken er ook steeds weer te liggen.
Eens! Belangrijkste reden voor mij om te gaan. Ben je je gratis dameshorloges nog kwijtgeraakt?
Overigens zijn dames daar nog steeds overduidelijk in de minderheid. En is er soms wat verbazing dat er achter een dames forum naam, toch echt een vrouw schuilt. En de meest bijzondere opmerking, dat ik wel âonbetaalbaarâ moest zijn. Uh, ja, ik ben niet te koop nee.
Haha. Ik herken iets ![]()
Misschien niet meteen de goede indruk gemaakt
Met een tekst van dezelfde strekking ben ik dit draadje ook begonnenđ
Goede vraag. Je hebt Seagull (400 euro tegenwoordig), Sugess (200 euro) en Red Star (100 euro?). Allemaal hetzelfde horloge, maar verschillende kwaliteit. Ik heb er verder geen verstand van, hoe die bedrijven van elkaar verschillen. Ik heb ze ooit in handen gehad en het was niets voor mij. Maar goed, daarnaast heb je voor 61 euro incl. verzendkosten en âgarantieâ een âRode Sterâ, met hetzelfde aller-aller goedkoopste Ali-Natobandje. En die lijkt op deze beursaanbieding.
Als je in die laatste dingen grossiert, dan gaan ze voor 59 euro 3x over de kop. Ik gun iedereen zijn handel, maar noem het dan geen Seagull. Maar goed, ik hoef geen Chinees bedrijf te gaan beschermen hier, die ironie gun ik ze niet. ![]()
![]()
Helaas gebeurt dat meer.
Maar goed, ik zag ook een video voorbijkomen met 3 jonge gastjes (zij noemen het een Reel) die trots deze âSeagullsâ hadden gescoord op de Rilketik. Nu is 59 euro geen giga bedrag, maar iedereen die net even wat beter zijn huiswerk doet kan voor datzelfde geld, een goedwerkend horloge van een respectabel merk kopen die echt vintage is. En daar heel lang heel blij mee zijn.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Voor 59 koop je ook geen geservicede vintage. En dan loop je met een ongeservicede, droog staande vintage. Ook niet bepaald ideaal en iets dat heel lang mee zal gaan. ![]()
Dat is denk ik net zoveel Seugull als de NH35âs in de Seiko Mods waar jij zoân hekel aan hebt. Het zijn gewoon clones. Of vaak clones van Russische uurwerken. Die koop je voor een paar euro.
Ik had ooit een Sugess. Dat uurwerk was best hoogwaardig afgewerkt op het eerste gezicht, maar wel 100% CNC. Dat zijn niet de duurste chronoâs. En ze gaan dan ook vrij snel stuk. Daar wil ik graag voor waarschuwen.
Nou, het zal je verbazen. Kom wat vaker naar de koffietafel. ![]()
60 euro handwind mechanische chrono die functioneert is goedkoop,.hoe je het ook bekijkt. Kan beter? Vast. Meer sfeer/ziel/originaliteit/patina? Vast ook.
Maar wel een leuke,.goede basis. Denk ik.
Haha, âslip of the tongueâ wellicht. Men bedoelde denk ik âonweerstaanbaarâ⊠toch?
Doet me denken aan een kapper waar ik ooit kwam en die na een knipbeurt zei dat ik er weer âgedistantieerdâ uitzagâŠ

Ik heb inderdaad iets van 25 dameshorloges weggegeven waaronder een meisje van ik denk een jaar of acht. Die grabbelde een leuke handwinder uit de jaren veertig. âen mag ik die echt houden?â, âja natuurlijk, veel plezier ermee en nog een hele fijne dag met papaâ. Ik heb maar zelden iemand zo zien glunderen. En ik hoop oprecht dat kleine acties zoals deze ervoor zorgt dat meer dames deze leuke hobby gaan waarderen, dat is alleen maar goed voor het verzamelgebied in het algemeen.
Echt wel wat (mogelijk) interessante dingen dus ook, zo te zien! Misschien moet ik ook weer 'ns gaan⊠![]()
Oei, we klinken als echte dramaqueens! Omdat we bij de ingang stonden denk ik dat we de meeste sales pas later op de dag hebben gemaakt, als iedereen zân rondjes heeft gemaakt.
Haha, dat valt mee hoor, jullie waren aardig en ter zake kundig met een mooi aanbod, fijn dat de dag uiteindelijk goed voor jullie is gelopen
Waar haal je de wijsheid vandaan dat de bovenste nep is?
Dat kun je zien aan het meegeleverde bandje, de kleur en de prijs. Het is geen Seagull. Niet dat velen zich eraan zullen storen waarschijnlijk (als in: boeiend).
Ik ben nog wel benieuwd naar het uurwerk.
De prijs? Maar misschien zit ik op een verkeerde site, dat kan natuurliijk⊠The Best Chronograph Watch Seagull 1963: How to Identify a Genuine Sea
Er zijn zoveel varianten in diameters,plexi of saffier,opdruk van de karakters,dat volgens mij daaraan iig niet vast is te stellen of ze echt of nep zijn.
Wij proberen alleen maar te waarschuwen. Voel je vrij om mij het tegenovergestelde te tonen.
Het nadeel van dit soort verkopers is dat het gros van de kopers het na 3 weken zat is en het voor het dubbele bedrag te koop zet op Mp. Zowel zij als de volgende koper zijn in de veronderstelling dat het the real deal is, terwijl het om troep gaat. Als we hier mensen behoeden voor nep-Seikoâs en Breitlings, laten we dat ook doen voor nep Seagulls. Een Sugess variant is niet nep, maar dit spul op de beurs klinkt discutabel en zo ziet het er ook uit.
Just my 2 cents, lees ook het linkje hierboven. Wij verzinnen het ook nietâŠ