Rikketik 19 april 2026: benieuwd waar jullie mee thuis komen!

Ik zag ze inderdaad, vastgehouden ook. Zagen er mooi uit. Zit er een handwinder in of een mecaquartz? (Heb ze aldaar niet opgewonden)

1 like

Zijn alleen wel wegwerp horloges. Onderhoudsbeurt is duurder dan een nieuwe kopen.

1 like

Valt reuze mee hoor, dat wegwerp gehalte.

Bovendien: dat geldt toch voor alle bijna alle horloges die in dit draadje voorbijkwamen?

Zeker wanneer je niet zelf handig bent en kunt servicen dan zijn ze eigenlijk total loss, in de zin van: ze worden nooit zoveel waard dat de kosten van een serieuze horlogemaker “er uit” komen door een waarde stijging,

Het is allemaal hobby en dat mag geld kosten.

4 likes

Handopwinders

1 like

Ach, dat is met mijn vintage landeronners ook. Als je hem weg doet houdt ik mij aanbevolen voor een Mod project :grin:

De meeste horloges in dit topic zijn niet meer nieuw te koop. De Seagull is voor een prikkie nieuw te koop. Maar ik snap het plezier in de Seagull hoor. Heb hem zelf ook gehad, Is geen aanval op jou.

2 likes

We grabbelen allemaal in de goedkope bak op de Rikketik? :sweat_smile:

2 likes

Wat vroegen ze voor die Seagull-achtige dingen?
Het nadeel is dat ook daar weer neppers van zijn, gewoon te koop via de digitale Zijderoute, voor heul weinig. En dat vind ik toch zonde van ieders echte euro.

2 likes

Ik had samen met @BG1 een stand, gewoon om wat spullen te verkopen waar ik niks mee doe. Altijd leuk om gewoon dom te zwetsen over horloges. Iemand had een paar horloges voor me meegenomen, die wilde ik eigenlijk opknappen maar aan het einde van de beurs was ik er op eentje na alles weer kwijt. Zo kan het ook gaan.

De Rikketik is denk ik een geweldige beurs voor budget dingen, je kunt er echt van alles kopen voor weinig. De duurdere horloges lijken er elke beurs opnieuw te liggen. Veel horloges kloppen niet, hebben opgemaakte wijzerplaten of zijn totaal afgeragd en wat wel echt goed en mooi is vraagt men de hoofdprijs + 30 procent voor. Eindconclusie, in alle keren dat ik er ben geweest heb ik eigenlijk maar bar weinig gekocht. Daar moet ik wel bij zeggen dat hoe langer je met deze hobby bezig bent hoe kritischer je ook begint te worden.

Leuk om ook even wat mensen te spreken zoals @Jenneke @Plees @Mees_2004 en nog wat mensen waarvan ik de usernaam niet paraat heb…

15 likes

Voelde ook niet als een aanval hoor.:blush:

€59,-

Als first time visitor is dit wel een drempel hoor. Ik snap dat het schier onmogelijk is om hier wat aan te doen maar de spreekwoordelijke slechte verpesten het hiermee wel voor de goeie. Ik ga iig niet snel terugkomen want ik ga daar niks durven te kopen.

1 like

Zoals ze dat in Engeland zo mooi zeggen: I could not agree more Geert.

1 like

Dat snap ik dus niet. Die gasten die dat verkopen moeten ze echt weren. Pure oplichting.

Nep

Echt (400 euro zou ik er ook niet voor overhebben, maar goed)

Tja….

2 likes

Heel herkenbaar hoor :hugs:

11 likes

is het nep? Of is het gewoon een generiek flieger ontwerp zonder merk er op?

Al heb je wel de kennis is het kopen vaak ook niet echt de moeite waard. Dan kan je beter een middagje het internet afstruinen en vind je vaak betere deals.

1 like

Uit elkaar gehaald, schoongemaakt, gesmeerd…
Werkt als nieuw, soepel en nauwkeurig.

11 likes

Ik hoef niet perse de aller scherpste deal. Een leuk gesprek en gedeelde passie is ook wat waard. En ik zou liever naar een beurs gaan waar alleen die dealers staan. Bestaat die?

4 likes

Heb ze gezien en vastgehouden. 59 is geen slechte prijs. Handwind chrono, knopjes werkten goed etc.

1 like