En dat voor €7,50 ![]()
Leuk! Was dit de ‘beschadigde’ Seagull? Heb daar veel bandjes gescoord.
Toch nog!! Gefeliciteerd!!
Klopt , wat krasjes op de plexi.
Maar die zijn er natuurlijk bij thuiskomst gelijk uit gepoetst. ![]()
Thuisgekomen met:
Diverse nati bandjes
Gereedschap (slijpsteen, polywatch, kroontjes etc)
En
Een Betty Special (die heel mooi loopt, ga ik niks aan doen, alleen poetsen)
En een Phenix. Uurwerken nog onbekend/niet opgezocht.
Ik meer onderdelen verwacht. A la die Ludolfs. Ik zeg een calibre en een onderdeel en de verkoper trekt een lade open et voila.
Da’s een wel heel raar uurwerk. Die balans ![]()
Als iemand die herkent ben ik geïnteresseerd. @chi_kwadraat misschien, als resident fotografisch geheugen?
Ik zat ook al te kijken. Ziet er wat hobby bob uit. Waar is het kompas?
Huh, ja, eigenlijk. Ik zocht het misschien te ver. Met die twee schroeven kan er niet eens iets afgeregeld worden.
Wel chapeau als iemand gewoon zelf een stuk gemaakt heeft en het nog werkt ook. ![]()
En zelfs nog de moeite genomen om het onderdeel mooi af te werken ![]()
Ja, ik was ook nogal verbaasd. De haarveer is gehemeld maar ik vind de wijzerplaat erg mooi.
Nu heb ik er spijt van dat ik dit keer niet ben geweest ![]()
![]()
![]()
Er liggen een paar waar ik wel interesse in heb…
En dan ga je rondneuzen op dat merk en dan kom je toch in een ‘rabbit hole’
The Phenix Factory | A La Clinique Horlogère, réparation et vente de montres, Porrentruy, Jura, Suisse
https://www.time2tell.com (Ik mag het hier niet direct posten)
Leuk stukje.
Erg grappig trouwens, gisteravond nog iets opgezocht over een Radio stop horloge. Complicatie dat je de tijd makkelijk kunt afstellen op het uur signaal van de Radio. Dat was een Richard Radio Stop. Blijkbaar met Phenix 132 kaliber. Wat volgens mij een opbouw is op de 130 in deze.
Toch nog zonder te zoeken gevonden ![]()
Dankjewel!!
Mooie vondst! Goud? Maarruhh… wat is er met die urenwijzer?
Mijn zusje heet Flora.
Geen idee, ik vond de merknaam leuk om te delen. Ik heb hem niet gekocht, hij was 1750 euro boven budget.
Eerste bezoek aan de Rikketik. Met wat vertraging dan toch naar binnen alwaar het crowdsurfen kon beginnen. Te weinig kennis om de meuk en de verantwoorde potentials te onderscheiden… Sommige aanbieders zouden het niet gek doen als bandentrapper in de autohandel. Vroeg me oprecht af wie in die hal overgaat tot een aanschaf van € 9.000 of meer bij niet Nederlands sprekende handelaar waarvan ik het thuisland niet kon raden. Wel heel veel gezien, gehoord en genoeg bekeken om op de terugweg over na te praten. Een travelbox rijker bij VD Valk Houten een lekkere lunch genoten en de ingezakte kroketten + 0,0 biertjes op de beurs maar gelaten voor wat ze waren, Al met al een leuke dag. En binnenkort maar eens een dagje op pad richting BO Watches😀
Was je budget 0 euro ? ![]()
Heb ik nog wel een Eternaatje voor ![]()