Rikketik 2022, impressie en toon uw aanwinsten

Volgens mij rog en geen schildpad :wink:

3 likes

Ha, kijk eens aan, weer wat geleerd, altijd gedacht dat het schildpad was.
Maar nu ik er zo over denk, is schildpad shell wel erg hard en moeilijk in vorm te krijgen.
Dus rogge huid is dan wel weer een goed te bewerken optie.

2 likes

Ik heb gisteren samen met een ander HF-lid mijn eerste Rikketik bezocht.
Mijn beeld vooraf was een muffe bende met goude rommel, en grotendeels klopte dat ook wel, maar moet ook zeggen dat er ook gewoon leuk horloge aanbod lag!

Het was niet erg druk, dat vond ik wel prima. De stands met de duurste horloge’s hadden steeds duidelijk de grootste ‘rijen’ (> 4 man). Het was tevens lang geleden dat ik zoveel cash geld heb zien langskomen. :grimacing:

Ik kan niet voor iedereen spreken maar hoorde een handelaar rond de klok van 15u zeggen dat ie nog geen enkel horloge had verkocht, terwijl ie best wel mooi aanbod had. Geen idee of dat representatief is, volgens mij had ie alleen maar wat duurder spul liggen.

Zelf niets gekocht - ik had met mezelf afgesproken om niet te gaan kopen om het kopen. De El Primero van hierboven was zeker het hoogtepunt van de beurs voor mij, ik heb maar niet eens om de prijs gevraagd.

Ik had stiekem gehoopt op wat meer Poljot en/of Vostok gehoopt, dat aanbod viel een beetje tegen.

5 likes

Vostok spul lag er de vorige editie’s wel, dus
volgende beurs misschien?

1 like

Ik zeg het eigenlijk verkeerd. Er lag wel wat Poljot maar niet naar mijn smaak, of al enkele jaren over datum.

Maar ik ga over een jaartje nog eens kijken!

1 like

Lagen er trouwens ook Accutrons?

Mijn eerste rikketik want woon in de buurt en ging door het tikkeltje scepsis hier op het forum zonder hoge verwachtingen, maar heb toch 2.5 uur plezier gehad. Veel bijzondere horloges gezien die ik vooral op plaatjes heb gezien, zoals ook accutrons. Ik ga zeker niet iedere keer, maar kan toch aanraden om het een keer gedaan te hebben als je iets met horloges hebt en ook veel op dit mooie forum zit

6 likes

Het is ook wel een soort overload. Toen ik net begon met deze hobby was ik al helemaal onder de indruk als ik een keer Omega zag, en op de Rikketik liggen er duizend.

5 likes

Zelfde! Vorige keer een mooie Spaceview gescoord. Waren enkele zeer nette exemplaren op de beurs verspreid toen.

2 likes

Mijn eerste paar minuten op de beurs

“Ik die een een eterna kontiki diver ziet en de prijs vraagt”

Verkoper:" three five"

Ik:" 350? :open_mouth:"

Verkoper:“no 3.5 thousend”

Verder sprak iedereen steeds met 2.5 etc etc

Ook nog een leuke doxa sub gezien met de ori papieren maar vrijwel iedereen vroeg bizarre prijzen zoals ik al eerder zei. Anyway ga volgende keer weer na mijn succesvolle pontiac aankopen.

6 likes

Had een aantal keer hetzelfde :sweat_smile:.

Had bijna een paar horloges bij bedragen als “2,5 en 3,8” gekocht. Maar bleek ook 2.5k etc.

Sommige verkopers hadden het wat hoog in de bol.

3 likes

Haha ja exact :rofl:

Moest een paar keer mijn lag inhouden zelfs

3 likes

RikkeGetikt

6 likes

In Volkskrant magazine een liefhebber:

Haha die laatste zin. Dat noem ik geen liefhebber, maar een zuinige prutser :slightly_smiling_face:

7 likes

Nogal een understatement idd. Eer dat je dat druppeltje olie gaat geven, moet ie toch uit elkaar, goed schoongemaakt, gecontroleerd op slijtage, eventueel tappen polijsten etc

3 likes

Vind je op die beurs ook seiko helmets en 6138? Voor normale prijzen.

1 like

Ik was er de laatste keer specifiek op zoek naar een Seiko 6139, ik heb er enkele gezien voor “wtf” prijzen
 ik denk dat je meer succes hebt op eBay.

2 likes

Nee

Alles is overpriced en 80% is franken of aftermarket

2 likes

Helaas doorgaans onverenigbaar :stuck_out_tongue:

1 like