Rikketik

Tsja, Ferry, dan zaten jullie even in de verkeerde strip… Jammer dat we elkaar gemist hebben. Maar @Domega ook begrijp ik en nog wel meer maatjes. We moeten maar een gettogether organiseren op het terras buiten, bij de zaal in Houten, volgende Rikketikketikketik, van de zomer als het mooi weer is.

image
Je bedoelt deze. Ja helaas dat is maar 16 mm.
image
Die drie aan de linkerkant van de foto zijn krap 20mm, maar op een beetje ruime lugmaat van 19 gaat dat wel passen denk ik. Is een wat ander design, maar ook leer en ook oranjebruin, iets donkerder.
Anders kan ik wel wat voor haar maken. Ik heb nog een mooi stukje struisvogelpoot liggen in de goeie kleur; oranje-geel.
Stuur maar een berichttje PB, dan spreken we wat af.

3 likes

Ja zeker jammer Lex , maar ik was sowieso niet op dezelfde beurs als jullie, dus … :innocent:

Lijkt mij een strak plan Lex, dan kan het niet missen en leer je ook andere leden kennen. :+1:

5 likes

Nou dan zat je dus sowieso in de verkeerde strip! :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Volgende keer beter. en je weet, Rijswijk is niet zo ver. Altijd welkom.

1 like

Deze ook nog gescoord voor een weggeefprijsje.
Allemaal kleine maatjes, maar je weet maar nooit. Als je die nodig hebt zijn ze moeilijk te krijgen.
Deze gaan gewoon erbij in de voorraad.

Allemaal kleine glaasjes.

6 likes

Valt mee hoor, bij een Rikketik ga ik altijd met een intentie iets (in) te ruilen/verkopen en dan voel ik me altijd weer bedolven onder honderden buitenkansjes…:grimacing: En op een algemene beurs komen tenminste ook andere leuke hebbedingen voorbij, die hijgerige horloges zijn voor mij maar bijzaak :sweat_smile:

1 like

Er is toch ook al jaren TENA men Lex :sunglasses:

1 like

Laat @Climholland het maar niet horen…

Precies, Don, hou ik gewoon op voorraad voor de vrienden die ze nodig hebben. Altijd tot hulp bereid.
En wie het kleine niet eert…
3d-penguin-brings-first-aid-260nw-178660790

4 likes

Heeft nooit iets geleerd :innocent:

1 like

Ja flauwe hè :clown_face:

3 likes

En voor de (vintage) dames (horloges) toch tamelijk belangrijk.

4 likes

Klopt!

Met een leuke Felsa automaat erin:

14 likes

Die zijn inderdaad heel leuk!
Plaatjes uit het archief:

6 likes

Is hetzelfde uurwerk, maar bij jou is de automaatmodule verdwenen.

Heerlijk die stenen in het palrad :rofl:

2 likes

Gefeliciteerd met je aankopen Petra, leuke horloges, wens je veel draagplezier :+1:

2 likes

Uhm ja je regelsleutel staat erg uit het midden, ben benieuwd of die na een service terug in de originele stand kan.
Anyway er zit een slipveer in want het is een automaat, dus met de hand opwinden heeft geen stop zoals je ander gewend bent.

3 likes

Ik heb er geloof ik nog wel een paar ergens…:thinking:, en trouwens aardig wat lege vintage dameskastjes op van die veterbandjes…

Mooi inderdaad. Ik zag je al kijken naar die kar. Wel tof ding hè

1 like

Zo dat scheelt al een pak :rofl:

Voor het eerst bij Rikketik geweest. Veel mooie vintage horloges gezien en had het niet zo druk bezocht verwacht. Verder geen last van spruitjeslucht gehad

3 likes