Rikketik 23/4/2023: de aanwinsten

Altijd leuk wat de Rikketikbezoekers hebben gescoord. Ik woon een kwartier fietsen van de Expo Houten, ik was er om 8.30 uur en ik ben alweer terug. Korte impressie: leuk om weer te rond te kijken en, natuurlijk, het meeste wat er werd aangeboden was te duur.

Maar deze niet: een NOS-commodore van 33 mm, kunststof bandje. Ik kwam vooral werkjes halen om mee te oefenen, maar van deze vind ik het voorlopig zonde om hem te slopen:

Dan nog leuk oefenmateriaal: een zakhorloge dat loopt, een zakhorloge dat uit elkaar ligt: de balans draait wel maar hij loopt niet, een wekkertje waarvan de verkoper vertelde dat hij wel liep, maar dat heb ik hem nog niet zien doen:

Een heel goedkoop lotje quartzzooi (af en toe bruikbaar voor wijzers, glas, bandjes):

Afgrijselijke oranje bandjes voor als ik as donderdag dronken ben:

Doosje bandjes, hmmmm, ik weet nog geen toepassing, dus wellicht kliko:

56 likes

Controleer even of ie geen radiumverf bevat…

Leuke knutsel aanwinsten.

2 likes

Ik heb niet zo’n metertje, maar dat zal toch wel niet?

1 like

Moeilijk in te schatten maar tm de jaren 60 werd radiumverf regelmatig gebruikt.

Alleen gevaarlijk als je m open maakt overigens.

Metertjes kosten ca. €40 op AliExpress.

2 likes

De centjes zijn goed besteed! :blush:

2 likes

Lekker bezig zo Petra :+1:, leuk die NOS-commodore. Net iets te klein voor mij :wink: maar zeker niet slopen!

Ha en weer 2 zakhorloges om te oefenen :smiley:, heb je die 2 van mij al helemaal uit elkaar weten te halen en weer in elkaar en lopen ze dan weer? Dat zakhorloge dat loopt ziet er leuk uit, enig idee hoe oud die horloges zijn?. Met die wekker kan je lekker an de slag, wat minder gepriegel :wink:.

Je weet hoe Lex dat noemt he, oude meuk voor onderdelen :smiley:

Zijn toch leuke bandjes? O ja, ik weet het weer. Donderdag is zuipdag :rofl:.

Niks kliko, je weet maar nooit!
Al met al, lekker gescoord Petra :ok_hand:. Je weet Petra dat ik het vintage topic zelden bezoek, dus stuur maar een pb als je met die zakhorloges en wekker bezig bent (met foto’s natuurlijk :wink:).
@fdpg1963 schreef dat je moest controleren of het wekkertje geen radiumverf bevat, gewoon aan likken en als je ogen rood beginnen op te gloeien weet je genoeg :rofl:
Succses met het knutselen en ik hoor van je.
Trouwens ik heb ook weer e.e.a gekocht en in de pijplijn :smiley:

6 likes

Keurig om 10.00 uur gearriveerd. Grote gangpaden en tafels en stoelen in het midden. Meestal betekent dit minder exposanten. Dit laatste lijkt het nieuwe normaal te zijn op de Rikketik.

Heerlijk langs de tafels gestruind. Uiteindelijk met twee projectjes en een viertal bandjes in de tas vertrokken. Ook ik kon de oranje bandjes voor €1,- niet weerstaan :rofl:.

En een van de NOS bandjes maar meteen op mijn Hamilton Fontainebleau gezet.

35 likes

Leuk als je wat weet te scoren :+1:, weet wel dat ik de komende tijd veel oranje bandjes hier voorbij zie komen :wink:

5 likes

Ben een beetje klaar met die spruitjesgrappen…

43 likes

afbeelding

7 likes

Oh oh Ferry! :joy::joy: maar goed dat je geen practicum bij mij doet :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Anders ik wel :rage:

4 likes

Dat is de leeftijd.

3 likes

Enig idee of die bezel onder het radium zit?

Ik ook.

2 likes

Heb je echt niets beters te doen ?
Die spruiten grapjes zijn onderhand zo oud als de weg naar Rome, en bijzonder flauw.

16 likes

Hoezo denk je dat :thinking:?

Ik ken de leeftijd van het horloge niet, maar sommige jaren 50 of 60 duikers hadden lichtgevend materiaal op de bezel, of erin gebakken, waardoor het kan vrijkomen. Vaak zijn dat dus van die dikke zwarte bezels.

2 likes

Ok. Dank voor de waarschuwing. Zal er voorzichtig mee omgaan.

Te laat, mijn ogen geven roodlicht. Dacht dat ik aan een Orisje van begin 1900 kon likken :crazy_face:

1 like