Vandaag ben ik naar de Rikketik gegaan, de eerste keer voor mij bij de zomereditie. Ik heb niet veel bekenden gezien, alleen twee HF standhouders: Huib (@vinwat ) en Pascal (@Brunmontagne ). Bij die laatste had ik wel een horloge wat op de HFLE 2026 lijkt, maar Pascal had het druk met drommen belangstellenden voor zijn kraam.
Het evenement was deze keer in de kleinere zaal rechts en het restaurant was in de grote zaal links. Om een of andere reden was de vloerbedekking gedeeltelijk weggehaald en door de warmte waren de lijmresten vochtig geworden. Dat plakte akelig aan je schoenen.
Er waren niet veel standhouders en niet veel bezoekers. Die standhouders waren zo chagrijnig en onaardig dat ik me echt afvraag ofcik nog eens naar de Rikketik ga.
Eentje maakte het erg bont: ik wierp een blik op zijn aanbod en voordat ik kon zien wat het was, zei die vent: this is only for rich people! Ik zei dat hij helemaal niet wist of ik al dan niet rijk was. Inmiddels zag ik de horloges: Rolex…Fake, zei ik terwijl ik naar die neppers wees. Later kwamen we nog een keer langs. Ik zei tegen mrs. PetraO: oh ja, die stand met die fake troep. Roept de man me na: kein Fake!!
Ik hen een horloge gekocht omdatvik het een leuk ding vond en twee 18mm bandjes. Het horloge:
Wij (mijn vriend en ik) zijn ook geweest.
We zijn nog niet zo lang horloges aan het verzamelen maar het leek ons leuk om daar eens te gaan kijken.
Dit is onze buit van vandaag
Vloer naar de getver zoals hierboven aangegeven, geen airco, geen deurtje niks open, 2 flesjes drinken en 2 broodjes 24 euro🤣 duwen en trekken tussen handelaren waar ook maar een Rolex of Omega lag.
Prijzen echt achterlijk hoog ook. Ik zag een doosje van Cartier staan, dacht leuk om de banden in te bewaren. Zegt ie: 250 euro😵💫
Ben echt geen centenknijper en het was leuk om een keer gezien te hebben maar mij niet meer bellen.
Mooie deal. Ik heb toevallig die blauwe Seastar op de vorige Rikketik gekocht, en was vandaag nog wel opzoek naar de zwarte van jou maar niet gevonden.
Dat komt omdat die standhouders door de organisator worden gedwongen om te komen, omdat ze anders hun vaste plekje voor de volgende edities kwijt zijn. Vervolgens worden ze in hal gedumpt met 45 graden, nauwelijks ventilatie en een vloer waar je amper van loskomt. Veel handelaren komen uit Engeland, Duitsland, Frankrijk, etc. Dus maken ook serieuze kosten, en offeren hun hele weekend op, om hier te staan.
Ze mogen vervolgens niet eerder dan 16:00 vertrekken van de organisatie. Tja, ik denk dat de Rikketik echt standhouders gaat verliezen als ze op deze weg doorgaan.
We hoeven geen medelijden te hebben met die handelaren, maar ik snap wel dat ze iets meer van de organisatie verwachten dan dit.
Ik ben normaal gesproken om 10:00 aanwezig, maar had een aantal late avonden en gebroken nachten (door de warmte) achter de rug. 12:00 was vroeg genoeg. Heb anderhalf uur rondgelopen, wat kort is voor mijn doen. Weinig interessante stands en vooral een bloedhitte die gepaard ging met zeer nare geuren.
Wel een mooie GP Ferrari en een NOS Zenith gepast en een zeer bijzondere Tissot 33.3 chronograaf met geëmailleerde pulsation dial (enkel de pulsation scale was geëmailleerd) gezien.
Volgens mij worden de vertrekkende (buitenlandse) handelaren, deels opgevangen door nieuwe jonge aanwas. Standhouders van <35 waren er vijf jaar geleden niet, nu is het zeker 15% van de populatie. De ene betrouwbaarder en vriendelijker dan de ander, maar dat is altijd
Ik was er vandaag ook, hebben elkaar dus misgelopen . Ja die vloer was echt kl*te, ik was er met Ed en zei nog tegen hem, zie weinig bekenden hier. Heb vandaag ook 2 horloges gekocht, 1 hele mooie waar ik verliefd op ben, ging voor een gouden Omega uit 1959. Niet te vinden dus!
Maar heb echt een hele mooie Minerva GMT vintage gekocht en voor Assie een Ankra bij @VmaxNL . Assie had hem een tijd geleden verteld dat ze nog een horloge met blauwe wp wilde, dus daar herinnerde Patrick mij aan
NA’volgen nog tzt, eerst afwachten wanneer Assie zin heeft foto’s te maken.
Ben ook nog bij @vinwat Huib en bij @Brunmontagne Pascal langs geweest. Mocht zowaar even op de tent passen van Pascal, heel verleidelijk alleen met al zijn horloges? Heb mij toch maar ingehouden . Heb nog 3 jonge knullen naar Huib gebracht, zag dat hij er lol in had om ze eea bij te brengen
He maar Petra, je laat je toch niet wegjagen door een eikel daar. Bij mij reageerde zo’n knuppel ook niet vriendelijk, lekker laten gaan denk ik dan. Was wel zweten vandaag, teveel vocht in de lucht.
Leuke Rus Petra waarmee ik je natuurlijk feliciteer