Ik stond ook al naar die 70mm te gluren. Heb ook zo’n kit behalve deze en de zoom, wel een winder erbij.
Ik ben gek op foto boeken. Heb er letterlijk een kast vol mee staan. Vanaf mijn eerste ervaring met fotos maken tot nu heb ik in fotoboeken opgeslagen, Heerlijk!
Analoog foto’s maken doe ik niet meer helaas. Vond ik echt wel leuker dan dat digitaal gedoe. Maar goed soms moet je een beetje mee gaan in de tijd.
Elk jaar toch wel 2a3 nieuwe foto boeken erbij.
Net weer eentje af.
Fortis marinemaster die ooit eens van me gestolen is voor een koopje op de kop getikt op de rikketik ( niet dezelfde mag ik hopen). Helaas niet met de rubberen band maar dat mag voor deze prijs de pret niet drukken. Nog veel meer moois gezien waaronder een paar mooie al primero’s maar de prijzen lagen toch wat aan de hoge kant
Thanks!
Ben er al achter…zijn de dagen vd week 1tm6 en zondag een blokje…nu groen ben benieuwd wat er morgen is…
Wel een originele? Van dit model zijn een hoop new-old-stock/franken van in omloop
Nee geen originele want dat zie je aan de “depth in feet”. Die had de marinemaster uit 70’s niet. Eentje samengesteld uit originele old stock onderdelen waarvan er een heleboel ronddwalen. Wel een goed uurwerk dat goed opwindt en eigenlijk nieuw is. Originele zie je heel zelden en zij 7 keer zo duur. Gewoon een leuk ding met een mooie kast, kronen , plaat en uurwerk.
de filmstrook en backingpaper van een 120 en 620 film waren identiek. alleen is een 620 spoel dunner… een 120 Film krijg je niet in een 620 camera, maar… als je de film overspoelt op een 620 spoel, kun je em gewoon gebruiken …
120 Film is niet specifiek alleen maar 6x6 cm… je had van Pentax ook de 6x7 een spiegelreflex camera voor Rolfilm (120), maar… vanwege dat 1 cm bredere formaat haalde je geen 12 maar 10 foto’s uit een rolletje…
en dan had je nog van Mamiya de 645… die een 6x4.5 cm negatiefformaat hadden. .en dus kon je 16 foto’s op een rol schieten… Ohja… dan waren er ook nog 6x9 cm Camera’s van Fuji… werkelijk enorme meetzoekers met verwisselbare objectieven…
Ah… was jij dat?.. de verkoper zei me dat er nog een belangstellende rond liep…'t is niet dat ik em je niet gunde… maar ik wilde em zelf ook zo graag…
Mooi hoor! Is deze nog een beetje boven de 30-32mm?
Mijn analoge camera tic tikt even op een wat lagere frequentie de afgelopen jaren. Gewone kleinbeeld reflexen van Pentax uit de jaren '80. Toen onbetaalbaar, nu leuk om met alle accessoires bij elkaar te sprokkelen.
Dat is standaard verkoop praat
Datzelfde heb ik met Fujica… Ik ben in 1987 begonnen met Fotograferen met een Fuji AX Multiprogram, na 1½ jaar ingeruild op een AX 5, want die kon je handmatig instellen… daarna, na mijn diensttijd een poosje in een fotozaak gewerkt, en daar een AX 3 aangeschaft, met een 600mm Spiegeltele… naderhand nog het nodige via marktplaats bijeen gescharreld, zodat ik nu 4 bodies, 3 motorwinders, en een hele resem objectieven heb
Ja… maar… ik kon een deal maken die me gunstig genoeg was om toe te happen…
Ik weet dat je voor zo’n camera net een “liefhebber” moet hebben…
Gaaf hoor! In mijn studententijd had ik een goede camera nodig maar uiteraard weinig te besteden. Het werd uiteindelijk een 2ehands Pentax met losse Sigma zoomlens en die heeft het een jaar of 5 volgehouden. Een dompeling in zee leek ie te overleven maar na een half jaar bleek de sluiter toch te roesten.
Altijd bij Pentax gebleven, ik kan alle analoge e digitale componenten nog steeds door elkaar gebruiken.
Pentax en Nikon zijn dé merken waarbij dat kan… sterker nog… ik heb van een kapotte lens de bajonet afgehaald, en die op die Fujica Spiegeltele gemonteerd, zodat ik em nu op de Nikon kan gebruiken… Ook de 400mm (T-Mount) is van Fuji naar Nikon omgebouwd…
Ik speel met de gedachte om de Bajonet van de Pentax A110 te “reverse-engineeren” en een adapter te maken om er Nikon lenzen op te gebruiken…
Ik wil helemaal niet vervelend doen, maar ik hoop dat je weet dat deze niet van NOS onderdelen is gemaakt. De plaat is in elk geval niet origineel, net als de kronen. Gezien de stand van de datum denk ik ook dat er een Chinees uurwerk inzit, en als ik mag gokken, denk ik dat hij uit april 1970 (4-70) komt. Staat er ook ‘waterproop’ op?
Dan moeten alle piefjes en palletjes voor de diafragma-aansturing wel een beetje gunstig uitkomen. Hoewel… Bij zo’n telebak maakt dat niet meer uit, zo’n koppeling bedoel ik… Als het je lukt zie ik graag een plaatje!
ik zou horloges gaan bouwen…
Nu krijg ik toch sterk de indruk dat jij getrouwd bent met een lilliputter
Alles op zijn tijd, Erik. Er zijn belangrijker dingen te doen!
de Pentax Auto 110 en Auto 110 Super ( nu beide in mijn bezit) hebben een centraalsluiter en diafragma ineen… daarom zijn alle objectieven F2.8, en hebben ze geen diafragma…
Ik heb een complete Fujica bajonet vatting, en in tegenstelling tot Nikon staan Fuji diafragma’s altijd vol open… Nikon heeft ze altijd dicht staan… en de camera drukt ze open als je het objectief erop zet. zou ik een Pentax-A110/Nikon-F mount adapter maken moet er een nokje in om het diafragma in het objectief open te drukken… bij Fuji kan dat achterwege blijven