Rikketik aanwinsten 22-04-18

Precies. Er is op de HF-server nog 4000 GB over voor platte tekst over spiegelreflexcamera’s. Die moet eerst vol.

7 likes

Klopt…1.63 :+1::slightly_smiling_face:

4 likes

Oh vandaar, dat verklaart het :wink:

1 like

34 mm :wink:

1 like

Blauwe gedeelte in 3.2.1 :grin:

1 like

Dat hoop jij :wink:

1 like

En is hij plated of solid? Leuk horloge hoor.

1 like

Dat is bij die spiegeltele niet zo moeilijk. Die heeft een vast diafragma.

1 like

Ik heb nog wel een 620 spoeltjes ergens liggen. Eens kennis van mij heeft gewoon 120film inclusief spoel voorzichtig in zijn draaibank gespannen en de raden van de spoel weg gedraaid. Werkte ook goed :smiley:
Stuur anders maar een pb

www.oudemannencameras.nl

Succes daar mannen!

6 likes

Plated, dankjewel!

1 like

Ha leuk - ik zag het al aan de tas - ooit in de vorige eeuw wel eens verkocht, meestal alleen het cameraatje…,Mooie catch!!

dat kan echt niet meer

Ik heb hetzelfde met.mijn Minolta objectieven. Die doen het meer dan uitstekend op mijn Sony. Sommige zijn kwalitatief beter dan de hedendaagse Sony objectieven.

2 likes

Ik woon in Doesburg waar je jaarlijks de fotografica markt hebt, en dan zie je pas hoeveel, en hoe fanatiek, mensen nog zijn over analoge fotografie. De markt loopt door het centrum en is gratis te bezoeken.

4 likes

Nou, dat heb ik ook, ik zag vorige week in de kringloop een Canon A1 huis met speedwinder zonder lens liggen voor 145 euro.
Ik heb indertijd voor mijn Canon A1 een vermogen betaald. Ik heb ook nog een F1 en die zie je bijna niet meer. Ik kan alles wel voor een habbekrats wegdoen, maar dat gaat toch aan het hart. Dus houd ik het maar vast.

1 like

Theo, We kunnen op de clinic een paar minuten pauze houden om over camera’s te debatteren.

1 like

Aha!! Goed plan, als mijn anderhalve linkerhand dat tijd-technisch toelaat, hehe.
Tot volgende week!

Ik denk dat je gelijk hebt al lijkt het uurwerk wel een eta te zijn. Mag echter wat mij betreft de pret niet drukken want ik heb 'm voor een koopje en kan er een tijdje plezier van hebben. Vind de looks leuk en hij loopt goed en daar ging het bij deze ook wel om. Had natuurlijk liever dat een en ander wat origineler was maar dat is wishfull thinking.

1 like

Klopt helemaal wat je zegt. Minolta was in haar tijd een zeer vooruitstrevend merk. Het eerste geintegreerde AF systeem werd bijvoorbeeld door Minolta in de markt gezet.
Ze had prima glaswerk, dat tot zeer recent 1:1 door Sony werd gebruikt.

Echt heel jammer dat zo’n mooi merk verdwenen is. Hoe zeggen ze het? Te groot voor een servet en te klein voor het tafellaken.

2 likes