Rikketik aanwinsten???

Het valt me op dat er niemand een post is begonnen over zijn of haar aanwinsten. Viel er zo weinig te halen? Zat er zoveel neps tussen? Liepen er zoveel ouwe mannetjes op slippers te porren en te douwen? :wink:

Ben benieuwd wat voor leuks er naar boven komt… X(

Ik heb er gestaan samen met mijn vader om eea te verkopen echter was het vooral kijken maar niet kopen,lag meer dan genoeg moois en heb dan zelf ook wel eea aangekocht oa een zenith “keyhole” , een zenith jaren 20 met kroon op de 12, een viertal omega’s waaronder een vrij zeldzaam model constellation in redelijke staat, een 18k chrono, een zodiac glorious een liban pointerdate volkalender,een atlantic counselor en een 3 tal certina automaten.

Verkocht slechts een aquastar regatta en een certina ds2.

Ik heb helaas griep anders was ik er zeker gaan kijken.

En wanneer gaan we die foto’s zien??? :wink:

Veel pendules en staartklokken. Wel paar mooie horloges gezien maar het aanbod was niet overweldigend. Het was leuk om de mallen voor de duiker van Pellikaan te zien en die van Florijn in levende lijve.

Rob van Monsterwatches had het trouwens goed druk, daar stonden continu 5 a 10 mensen bij zijn stand te koekeloeren, vragen en kopen.

Ik heb geen horloge gekocht. Wel een mooi origineel doosje voor mn Tag Heuer 844/5 duiker. Verder wat klein spul als pushpinnetjes en een kastopener.

Zelf niets gekocht maar een vriend van me kocht een jaren 60 Sandoz compressor voor weinig welke later zo’n 1000,- meer waard bleek te zijn. Hij heeft ook altijd geluk…

Dat trekt me nou totaal niet. Ik stel me een grote hal voor vol stoffige, oude mannen die even zonder het vrouwtje op pad mogen en dan hun prepensioen uitgeven aan oude troep uit hun jeugd. Zit ik in de buurt?

Veelal stoffige ranzige mannen.

wat een onzin zeg,is gewoon een beurs voor liefhebbers van uurwerken en ja die heb je in alle soorten en maten maar dat is met elke hobby en mijn “troep” kan jij alleen maar van dromen.

Jouw post komt zeker in aanmerking voor meeste domme post van 2015

gekkehuus Schreef:

wat een onzin zeg,is gewoon een beurs voor
liefhebbers van uurwerken en ja die heb je in alle
soorten en maten maar dat is met elke hobby en
mijn “troep” kan jij alleen maar van dromen.

Jouw post komt zeker in aanmerking voor meeste
domme post van 2015

(:smiley:

jantje.vlaam Schreef:

En wanneer gaan we die foto’s zien??? :wink:

Meeste is vrij standaard en niet voor mijn eigen collectie dus dat plaats ik hier meestal niet maar de Zenith keyhole is vrij zeldzaam, die zal ik in het vintage gedeelte plaatsen.

Vlakbij de ingang zat een prachtige jongedame met uuwerk spulletjes (kraampje van pa naar ik vermoed). :smiley:

Er zat een Duitse meneer met een vintage Omega Ploprof in nieuwstaat, daar heb ik toch wel even staan kwijlen…

Natuurlijk is het een beurs voor liefhebbers, maar… Ik ben 1 keer geweest en nooit meer.
Er wordt heel veel gegrabbeld en gedrongen, zonder echt iets te kopen. Inderdaad is de sfeer stoffig en het stonk enorm. Het viel me op hoeveel fakes men probeerde te verkopen. Toen ik de 3e had gespot, ben ik weggegaan.

Je kan het uitleggen zoals je wilt :wink:

Ik ben 29 en aan mn vrienden zeg ik ook altijd dat ik naar een hal vol oude meuk en krom lopende opa’s ga

Voor mij is het een paradijs vol met mooie oude horloges. Er zit bende tussen en unieke horloges. Van alles wat. Dat maakt het toch ook leuk?

Vind het prachtig om opzoek te gaan tussen duizenden horloges naar dat ene horloge wat ik zoek, terwijl ik me ogen open hou voor een horlogedoosje dat nog mist bij een van mn horloges. Ondertussen probeer ik m’n horloge quartz van 100 euro gekocht op marktplaats in te ruilen voor een leuke automaat die me aanstaat.

Vintage1982 Schreef:

Natuurlijk is het een beurs voor liefhebbers,
maar… Ik ben 1 keer geweest en nooit meer.
Er wordt heel veel gegrabbeld en gedrongen, zonder
echt iets te kopen. Inderdaad is de sfeer stoffig
en het stonk enorm. Het viel me op hoeveel fakes
men probeerde te verkopen. Toen ik de 3e had
gespot, ben ik weggegaan.

Dit herken ik dan weer helemaal niet…1x een fake verkopen zonder dat je het meldt en je wordt van de beurs verbannen.

Vintage1982 Schreef:

Inderdaad is de sfeer stoffig
en het stonk enorm.

Een zure mix van zweet, ongewassen lijven en incontinentie kroop via mijn neusgaten naar binnen en prikkelde mijn cortex cerebri, onderwijl pogend de restanten van de Bountiful Blueberry Muffin van de Starbucks die ik voor lunch had, via antiperistaltische bewegingen uit mijn ventriculus te verdrijven.

De pracht en praal van de tentoongestelde uurwerken riep beelden op in mijn hoofd van een hoop verse olifantenmest die ik enkele jaren geleden op een safari in Kenia op de weg had zien liggen. De oude mannen die zich als strontvliegen om al dat moois verdrongen, versterkte die vergelijking nog meer.

Zo hoort het ook. Het is tenslotte een beurs voor liefhebbers. Onwetendheid is ook geen excuus. Als je er geen verstand van hebt, hoor je daar niet thuis met je kraam.
Ik heb het helaas anders ervaren. En ook geen twijfelachtige exemplaren, maar echt dit caliber:

Explore Melvin_Hollenberg Explore Melvin_Hollenberg

Ok, een beetje overdreven :smiley:

delax80 Schreef:

Dit herken ik dan weer helemaal niet…1x een
fake verkopen zonder dat je het meldt en je wordt
van de beurs verbannen.

Dat is echt onzin. Ik ben een keer met iemand van de organisatie langs een stand gelopen die nep verkocht en die stond er op het einde van de dag nog steeds. Er is niet eens gesproken met de verkoper.

Enfin.
Blij dat ik ben gaan brunchen met mijn madam :slight_smile:
Geld en een serieuze rit gespaard zo te horen.

Ik wou voor monsterwatches eens een kijkje gaan nemen met de vraag of hij ook modellen kan leveren die niet op zijn (gedateerde) site staan.
Doe ik dan beter via mail denk ik.