Rikketik Januari 2020, NA’s en sfeerimpressies

Fryslân Boppe!

O ja, en de kantine is gemoderniseerd.

19 likes

Ja, zo’n bandje. Briljant op dit horloge!!!

1 like

Goede muzieksmaak wel

1 like

Deze 38mm, :point_down:

23 likes

mooie ronde prijzen op de eerste foto :wink:

1 like

He, toevallig. Stond erbij toen jullie deze bekeken. Tof dat ie double signed is, maar wel een verchroomde kast begreep ik?

1 like

Niet gevraagd, alleen fotootje van geschoten eigenlijk.

Weer heerlijk lopen struinen op de Rikketik. Ging op zoek naar Yema, Timex/Kelton en leren vintage bandjes maat 19mm.

Uiteindelijk met veel Timex spul thuisgekomen en een NOS Kelton Diver uit 1977. In sublieme staat op de originele Tropic like band.

Tot slot bleek er ook een TIMEX Sample Watch tussen te zitten uit begin jaren 50. Een horloge dat de sales mensen van TIMEX bij zich hadden om hun retailers te overtuigen en de verkoop potentie in te schatten.

Een nieuwe kroon er op en een leuk bandje en weer een leuke aanwinst rijker. Heb me weer prima vermaakt op de Rikketik. En inmiddels via @amaris ook in het bezit van de schitterende HF-Pin :stuck_out_tongue_winking_eye:.

22 likes

Zie ik daar een oysterquartz? Die man vraagt de hoofdprijs zeg, woei!

1 like

Die Monaco! Weet je nog wat ie daar voor wilde hebben?

1 like

Viel me ook al op idd

Inderdaad verchroomd, maar dat geldt voor nagenoeg alle 40’s Tissot jumbo’s. Bij deze was overigens het meeste chroom er wel af gepoetst. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Jammer dat we jullie gemist hebben, volgende keer wellicht :+1:

2 likes

Nu snap ik het nut van die groene bandjes :sweat_smile:

2 likes

Yes, komt goed! :+1: We spreken weleens af.

1 like

'k ben net weer thuis… op de terugweg even bij mijn ouders langsgeweest.

Wat me’t meeste opviel is dat 't giga-druk was, normaliter als ik aan kom rijden, plant ik mijn auto op het eerste stukje parkeerstrook… ok… 'k moet dan wat verder lopen, maar ik mankeer niets aan mijn benen, dus dat kukelt er ook niet tegenan…
Vandaag vond ik ergens in een achterafstraatje een plekkie… ook goed…

weer veel bekenden gezien, en gesproken, niets gekocht… ik kon niets vinden van mijn gading/binnen mijn budget, wel leuke machines gezien… maar of… ik heb al zoiets… of ik heb em niet nodig… of… ik kan em niet betalen…

Wat ik wel leuk vond: een aantal “collega’s” gesproken, Michiel Holthinrichs was de eerste die ik tegenkwam, achter in de hoek Johan Budgen van Watch ID gesproken, ik volgde zijn werk al een poosje, omdat hij net als ik zijn CNC machines zelf gebouwd heeft, en daar zijn horloges op bouwt.
later ook Pascal Bruinenberg tegengekomen, en ook een tijd mee staan praten.

Ook Jurgen en (monster)Rob nog even gesproken, Peter Vennix kwam ik tegen, Roel en Dorien heb ik wel zien lopen, maar niet gesproken… volgende keer maar weer… of even aanwaaien als ik in de buurt ben…

'k ben door Privé omstandigheden vorig jaar Januari voor’t laatst geweest… dit jaar wil ik wel weer alle edities aanwezig zijn… mogelijk eens een stand huren,.

Wel een interessant horloge gezien… 'k moet voor die verkoper nog een klusje opknappen… eens zien of we er op die manier uit kunnen komen… :slight_smile:

8 likes

Ja in principe wel, meeste plating is er wel vanaf.

Ik zag wel redelijk wat leuke yemas vandaag, dacht nog zou @Cricket33 er zijn :+1:

2 likes

Had ik vandaag toch moeten gaan :rofl: :+1:

Deze Navigators ref. 4002 zijn wel vrij bijzonder, toen @wbcoupe zei: ‘er liggen hier twee world times’ dacht ik nog hij maakt een geintje…

Vraagprijs van de linker was 2.500 euro en de rechter 2.000 euro.
(De wijzers van de linker zijn overigens niet correct)

10 likes