Rikketik Januari 2026 Sfeerimpressies en Aanwinsten

Ik stap zo maar eens in de auto om naar de Rikketik te gaan.
Post hier je sfeerimpressies en aanwinsten!

24 likes

Ik stap zo ook in de wagen. Eens kijken of ik er een beetje pakkende reportage van kan schieten. :camera_flash:

15 likes

12 uur…Heb nog niet het gevoel dat er al scores richting huis zijn gegaan - spannend!

4 likes

Niet te lang in de snack corner blijven hangen, hè.

20 likes

Was weer leuk en gezellig, aanwinsten van de dag:

Projectje:

En een grote dank aan @MeNToR, die gaf mij deze leuke Tim Watch cadeau :pray:

Het was wel in de kleine zaal en er waren een aantal bekende standhouders niet aanwezig, dus dat was wel jammer…

52 likes

Hoho, die Pierce is super. Venus 170? :ok_hand:

4 likes

Ik vond het aanbod matigjes… geen horloges gekocht… voor een vriend een paar XL bandjes en voor mezelf een pakje Cape Cod doekjes.

6 likes

Nee manufactuur, Pierce 134 oid nog niet kunnen checken.

5 likes

Zeer matig al was er wel een stortvloed aan mensen. Vooral mensen die lijken te bevriezen of last krijgen van een knie die spontaan opslot schiet zodra ze voor de vitrine staan.

:smile::smile:

8 likes

Niks gekocht alleen koffie etc. wel heel leuk om de al bekende en mensen die ik nog niet kon ontmoet te hebben en mee kennis te maken.
O ja zag een hele mooie Royce van een Belgische standhouder prachtig horloge maar best prijzig dus niet gekocht.
Allemaal nog een fijne zondag gewenst.

5 likes

Twee leukerds.

1. Een Sparewa Everlight om toe te voegen aan mijn verzameling van ondertussen tien verschillende.

En meteen daarna een wel erg bijzondere omdat ik in gesprek kwam met de verkoopster. Ik vertelde dat ik dol ben op rariteiten en ze kwam toen met deze Vela uit het atelier van Pierce.

Op het eerste gezicht niet super spannend met wat beschadigingen aan de rand van de wijzerplaat. Maar de automaat zou bijzonder zijn. En dat is ze!

Een Pierce Caliber 861 (1941-1945) met een lineair opwindmechanisme ipv roterende rotor. Het wordt een “rattle”-automaat of lineaire automaat genoemd vanwege de manier waarop het gewicht heen en weer schuift in de kast.

Erg tof dus en een bijzondere aanvulling aan mijn verzameling.

Al met al een fijne Rikketik en zoals altijd weer fijn om mensen te zien en te spreken.

60 likes

Redelijke scores toch?

6 likes

Zeker weten en leuk om je ontmoet te hebben. :+1:
Was een leuk horloge die je liet zien eerlijk is eerlijk.

4 likes

Dat was een Tourist Bumper Automaat die je omdeed van me. Ook erg leuk

4 likes

Was gezellig omdat ik wederom de leukste HF’ers heb gesproken :grin:
Schamele oogst:

Over een Tissot Seastar staan twijfelen, maar niet lopen en waterschade op de plaat deed mij het niet doen. Ook nog een aanbod gekregen op Junghans veren, ook niet gedaan, heb nog een hele doos met onderdelen liggen waaronder veren.

20 likes

Wat is de bovenste, waar geen band aan zit?

2 likes

Top!! :muscle:

4 likes

Nivador automaat, ben er nog niet achter welk uurwerk

2 likes

Een Ultra automaat voor @basvg gescoord. Helaas was hij toen net vetrokken. Prachtige blauw-grijze wijzerplaat, loopt ook nog eens goed op de Timegrapher.

Een oefenprojectje voor mezelf (stift / tirette fixen), ik viel voor de kastvorm en plaat. Penanker uurwerk loopt wel. Tientje.

De linker vonden Bas en Rik voor me. Bedankt Bas!

Altijd leuk om weer bij te kletsen en nieuwe mensen te ontmoeten. Ik heb me nu voor de vierde keer aan @fredpanarai1 voorgesteld, ik zal dat ook een tiende keer doen. :laughing::kissing_heart:

25 likes

Ik heb me laten vertellen dat die Pierce chrono’s een kunststof-frictiekoppeling hebben die je als microplastic in het werk terugvindt.
Dezelfde persoon beweerde dat je die uit de deksel van colaflessen (andere frisdranken mogen ook) kunt maken.
Laat me weten of het klopt.

7 likes