Niks gescoord vandaag. Weinig gereedschap deze keer en alleen maar veels te dure (en saaie) Gruen horloges.
Wel veel gezelligheid bij de koffie. ![]()
Niks gescoord vandaag. Weinig gereedschap deze keer en alleen maar veels te dure (en saaie) Gruen horloges.
Wel veel gezelligheid bij de koffie. ![]()
Gaaaaaf die Pierce 861.
Na enkele jaren alle ‘spruitjes’-verhalen meegelezen te hebben, nu voor het eerst de Rikketik bezocht. Een toch wel gedenkwaardige belevenis.
Mijn eerste keer,
dus geen idee van het gebruikelijke aanbod, maar naar mijn beleving een aardig aantal tafels. Maar om te stellen dat je lekker en ontspannen kunt ‘neuzen’ is teveel gezegd. Het is toch een kwestie van langs de tafels schuifelen en als je iets wilt bekijken standvastig blijven staan.
Maar eerlijk gezegd, 'k heb weinig gezien dat op dit moment voor mij interessant is of dat mijn oog trok. (Maar dat zegt zeker ook iets over mij.)
Ik ben naar huis gegaan met een leuke jaren '60 pendule die nu lustig staat te tikken en elk half uur zachtjes gongt.
Opvallend,
veel Walen (had ik niet verwacht, wel Duitsers) en bij de duurdere bling-bling merken (tjee, wat voor een prijzen kom je soms tegen
) zeer veel jongeren. En waar de oudere liefhebber het horloge dan vaak met een loupe bekijkt, bekijken de jongeren het horloge vooral om de pols.
Het was leuk om mijn oud Horlogetechniek-medecursisten van Belle heure weer te spreken. En ook leuk om Friso @Plees, met wel een héél fleurige bril
, weer even te zien.
Voor nu is mijn Rikketik-drang ruimschoots gestild. Een volgende keer zou ik waarschijnlijk vooral gaan om HF-mensen te leren kennen en te spreken.
Of ik moet tegen die tijd een wensenlijstje in mijn broekzak hebben ![]()
Duitsers waren waarschijnlijk in Munchen
Haha, die komt ook elke keer terug ![]()
Heel goed! Ik was even bang - 12 uur nog niets gemeld
- dat er problemen waren met te groot aanbod of te lage prijzen ![]()
![]()
Klopt, Ranfft heeft hier ook ergens een topic over geschreven. Het beschermfolie welke bij een nieuw horloge op het glas en achterdeksel zit zou ook heel goed werken volgens hem.
Ah, leuke observatie! Rondgepolijst tegenover blingbling, zoiets ![]()
Gave klassieker, pracht van een wijzerplaat
- doet me denken aan mijn 'gun-metal" collectie dials, vooral Seiko maakt hele mooie, maar ook Rado deed dat prima!
Haha Dennis, ja word een beetje seniel he
. Maar heb wel aantal leuke horloges gescoord en een bureauklokje. Nu kapot, dus ff rust nemen met een bakkie koffie en vanavond weer nieuw thema erop zetten ![]()
Behoorlijk understatement Fer ![]()
Had deze nog vergeten te posten want die lag al op de werktafel. Citizen Crystron met prachtplaat. Helaas geen leven. Dat wordt zoeken:
Allemaal met klamme handjes kijken hoeveel marge er te halen valt terwijl ze de prijzen vergelijken met chrono24
Die kramen kan je maar beter overslaan ja.
![]()
Gaaf die Lado, ken het merk niet. Nouja, niet voor horloges dan. Ik heb wel een aantal gitaren van Lado. Mocht je er vanaf willen als hij weer loopt… Al is het een hele andere Lado natuurlijk.
Leuk fris horloge ![]()
Hier even een korte indruk van mij met een paar foto’s:
Aanbod was groot dit jaar met veel standhouders, kwaliteit van het aanbod viel me wat tegen, veel horloges met ‘gebruikssporen’. Toch leuke dingen gezien (zie foto’s). Was erg druk, veel duwen en trekken om vooraan te staan bij een stand, hierdoor was er soms wel een zweetlucht te ruiken. Veel nieuwe klanten ook, vaak met nektasje en joggingpak. Dat maakt dat de hobby leeft onder een breed publiek!
In de heren WC dacht ik nog van “hé wat glimt die vloer mooi!” toen ik zag dat die nat was van de urine omdat er naast de urinoirs werd gepist door de deelnemers. Er hing een krachtige ammoniaklucht waarvan ik tranen in mijn ogen kreeg.
Zoals ieder jaar mijn beste aankoop van de dag.
O, leuk! Dat vind ik een leuke bestemming. Hij loopt wel, maar er is een probleem met de opwindstift. Ik heb het idee dat de kroon tever is ingedraaid, ik ga kijken of ik hem iets ruimer kan zetten en of dat soelaas biedt.