We zijn er weer!
Dat is vroeg!
Happy hunting!
Veel plezier op de Rikketik. Benieuwd naar de verhalen, ervaringen en aanwinsten
Veel plezier! Ik ben benieuwd naar de aanwinsten.
Lang geleden dat ik er ben geweest. Volgende editie maar eens in de agenda zetten.
Veel plezier! En dat is al gelijk volle bak! “Early bird catches the worm”
Veel plezier iedereen vandaag.
Weet iemand of je rond 2/3 uur nog binnen kan kopen? En of er op locatie tickets beschikbaar zijn
Ja. Ja.
Bedankt
Straks ook even die kant op, lang wachten in de rij of was je snel binnen?
Komende week weer heel veel meuk in het blauw
Ik ben al terug, want ik was snel klaar. Ik heb nog ontbrekende spullen voor de Clinic van 31/8 gekocht, en nog wat ander spul.
Twee swatches en een oranje oudje uit de grabbelton:
Klok:
Chinese wekker (die ga ik niet in mijn slaapkamer zetten. Tjezus, wat tikt dat ding):
Spullen voor de Clinic, inclusief het uurwerk:
En deze had ik ook nog in de grabbelbak gevonden:
Op de Rikketik staat altijd een jonge man, waar ik al vier mooie vintage horloges had gekocht voor goede prijzen. De vorige keer was het bandje verkruimeld toen ik hem droeg (uitgedroogd). Hij beloofde de volgende keer een goed bandje mee te nemen Ik was dat vergeten, maar zodra hij me zag overhandigde hij mij een splinternieuw bandje dat echt bij het horloge past! Heel klantvriendelijk, dus.
De Rikketik was in een andere zaal, zonder de koffiekiosk. Dus ik ging koffie halen in het restaurant. Daar zag ik een stel mensen zitten met horloges en bandjes voor zich op tafel. Horlogeforum, dacht ik. En ja hoor, allemaal van het forum. De forumnamen heb ik niet allemaal gehoord, maar er was een Harry en natuurlijk zat Lex er. Met hem heb ik een tijdje zitten kletsen.
Die oranje kan meteen om vandaag
En veel plezier bij de clinic natuurlijk!
Kleinere beurs dan de vorige, er lag zoveel spul dat er in april ( en beurzen ervoor) ook al lag.
Prijzen te hoog over het algemeen.
Opvallend grappig was wel de hoek stand ( lees tafeltje) van bulang, ze hebben op hun site fantastische praatjes en pretenderen nogal wat, dat kan ook makkelijk anoniem online, maar in real life op de beurs hangend met rode brilletje in de stoel knikkebollend vechtend tegen de slaap of zo aan een tafeltje met een notabene gehuurd rikketik vitrine, haha, what a joke, daar mijn geld niet uitgegeven en een eind verderop bij een gemotiveerde verkoper heerlijk handel gedaan, tevreden naar huis. Het was echt super lollig om te zien waar sommige bedrijven, handelaren werkelijk moeite doen zichzelf en hun handel zo geweldig mogelijk te presenteren en bulang zich er op deze wijze vanaf heeft gemaakt…
Ja, dat viel me ook al op, in die stand. Zo zitten er meer, net of ze niet echt iets willen verkopen. Misschien door hun vrouw erheen gestuurd omdat ze al die horloges zat was?
Dan heb je het verhaal waarom ze een dergelijke vitrine hadden niet meegekregen. Ik wel. Dat was een gegronde reden. Als je ze op basis hiervan afschrijft doe je zowel Bulang als jezelf tekort.
Gegronde reden? Het zal allemaal best, de beursdata zijn maanden tevoren bekend, meer dan voldoende voorbereidingstijd genoeg lijkt me, maar ik kan vergissen, hoe dan ook, zijn totale houding achter het tafeltje straalde desinteresse en verveeldheid uit en dat was doorslaggevend in mijn beslissing bulang over te slaan elders zaken te doen. One never gets a second chance for a first impression…