Rikketik Juni 2024 toon hier je impressies en aanwinsten

Maar… ze hebben wel altijd mooie bandjes. :ok_hand: Hadden ze die ook mee naar de beurs of alleen horloges?

4 likes

Niets gekocht qua horloges alleen koffie en broodje wel rondgekeken

Begonnen bij het restaurant…
Gesproken met @Scudo @VmaxNL @Betula @Akrid die nog nooit ontmoet of gezien…
.
Vond het leuke beurs en leuk om andere mensen ontmoet te hebben… :+1: :+1:
Voor mij een geslaagde dag niet heengegaan met de intentie om iets te kopen maar de anderen hadden leuke spullen gekocht naar mijn mening…
Leuk om deze personen ontmoet te hebben…

Tevens Basvg en Lexaf gesproken maar die ken ik al in real life…
Al met al voor mij heel erg geslaagd…

14 likes

Ondanks het regelmatige cynisme leuk om te lezen en te bezoeken!!
Ik moet er ook weer ‘ns heen :balloon:!

2 likes

Mooie gtg…:wink:

3 likes

Vandaag met @brodie de beurs bezocht, helaas had @Climholland andere verplichtingen. We gaan vaak met z’n drieën. We kennen elkaars smaak en het is heel leuk om elkaar te wijzen op allerlei prachtige horloges. Hierdoor mis je dus veel minder. We waren wat later, zo rond 12.00uur en eigenlijk is mij dat prima bevallen. Het leek alsof wij achter de drukte aanliepen, want we konden zonder te dringen en duwen alles netjes bekijken en zelfs wat vaker vasthouden.
Veel moois gezien, maar de hand op de knip gehouden. Het was vooral heel leuk. Met een aantal standhouders gesproken, @vinwat natuurlijk en wat kleine aankopen gedaan. Een aantal bandjes, een Pontiac wijzerplaat en een zakhorloge met een Unitas uurwerk. De laatste 2 items gekocht van een hele vriendelijke en enthousiaste standhouder, die me er nog op wees dat het inclusief een nieuw glaasje was. Voor het bedrag kon ik deze niet laten liggen.

Ik had in een topic de opmerking van Petra gelezen dat zij waarschijnlijk de enige vrouw (zonder man) op de Rikketik zou zijn. Tijdens een bakkie in het restaurant zat naast ons een vrouw alleen, die een doos met vintage onderdelen had gekocht. Ik heb gevraagd of zij toevallig Petra heette, maar dat bleek niet het geval, deze mevrouw was zelfs geen HF-er… Een goudsmid, die voor de hobby aan zakhorloges sleutelde. Leuk mee gebabbeld en misschien een nieuw HF-lid aangebracht.

Top. Die heb je alvast binnen. Helaas niet ontmoet op de Rikketik, maar we gaan we elkaar sowieso de 31e spreken.

17 likes

Met @lassale een geweldige dag gehad. Zonder Clim helaas… Veel dezelfde horloges gezien als laatste keer, maar prettiger in deze kleinere ruimte. Gegrabbeld en gekocht. En een willekeurige dame aangesproken zoals hierboven omschreven…players die we zijn…:joy:

Het bandje dan😊

29 likes

Ja hoor! Kunnen best daar met een groep overheen slenteren en daarna wat drinken in de buurt :beers:

2 likes

Deze Emes klok en een NOS stalen JB Champion band.

14 likes

Iets van 20 bandjes maar veel meer Baseball caps

1 like

Vandaag deze IWC Yacht Club tegengekomen op de rikketik en uiteraard mee naar huis genomen.
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het om een zeldzame IWC gaat waar er maar ongeveer 500 van verkocht zijn, referentie 3312.
Horloge heeft wel aandacht nodig.

76 likes

Wauw wat een mooi ding!

2 likes

Weinig gekocht maar wel een Plexi Revive kit bij @vintage.view èn zijn vader ontmoet op deze vaderdag!

18 likes

Gaaf! :heart_eyes:

5 likes

Wat een prachtig horloge zeg…

2 likes

Iedereen die ik op de beurs heb gesproken……… het was weer gezellig. @Scudo @Lexaf @basvg en de anderen die ik ff vergeten ben.

Ik kwam om 10:00 rechtstreeks van het vliegveld binnenvallen en eerst een bak koffie nodig. Was al vanaf 02:15 NL tijd onderweg :see_no_evil:
Op de beurs genoeg leuks gescoord en wat materialen. Zal van de week even plaatjes maken. Mijn kaarsje is behoorlijk opgebrand en duik lekker vroeg onder de wol :sweat_smile:

14 likes

Bliksembezoek gebracht voor met name wat bandjes en horloge materiaal, ook even rondkijken natuurlijk. Niet heel veel nieuws sinds vorige keer, en de kwaliteit en prijzen waren mwah. Maar goed, toch nog een mid 70’s certina gescoord die al heel lang op het lijstje stond. Soms moet je mazzel hebben.
image

26 likes

Ik ben ook weer geweest vandaag :slight_smile: het viel mij deze keer nadrukkelijk op dat er veel standhouders waren die zich als een botte hark gedroegen.

Je wilt iets bekijken en haast geïrriteerd pakken de verkopers het uit hun vitrine. Ook gaan ze er meteen vanuit dat je het niet koopt ofzo. Niet gek ook met wat de meeste vragen…

Ik was weer op pad met goede zin en mijn koffer met ruil of verkoop materiaal. Bij binnenkomst bedacht ik mij dat ik was vergeten om te pinnen🤣

Een rondje gelopen en een leuke zenith opknapper gescoord door wat spullen te ruilen.

Daarna eigenlijk al klaar om te gaan tot ik plots werd gebeld door een vriend die op de rikketik stond. Hij vertelde dat hij iemand aan zijn kraampje had met een “leuke certina”

Deze leuke certina heb ik ook maar gekocht ookal had ik er wel al eentje :upside_down_face:. Bedrag overgemaakt via paypall​:smiley:

Mooie ph500 met de originele band welke bizar zeldzaan is.

54 likes

Best leuke vondsten vandaag!

27 likes

Jammer dat die vibe er hing. Ik ben nog nooit geweest maar wilde toch een keer gaan kijken. Dan helpt dit helaas niet mee.

Is de Rikketik wel een aanrader om eens te gaan kijken?

3 likes

Dat zijn erg leuke vondsten

2 likes