Rikketik Okt. Sfeer & Aanwinsten

Heb ik niet gevraagd…

Hij had een red sub met papieren voor 11.500 en nog een red sub met niet-originele band voor 9.500. De Explorer zal dus ook wel aan de prijs zijn geweest.

Ik zag iemand hiernaar vragen toen ik wegliep, ik hoorde iets van 15k.

Dan hoop ik dat er papieren bij zaten

Best druk idd maar stoor me daar niet zo aan. Ik vind het altijd wel leuk om een beetje te neuzen en heb twee bandjes gekocht. Mijn Stowa is er iig blij mee met z’n Shell Cordovan!

Gerrit

3 likes

Ik ben nog nooit op een rikketik geweest, maar als ik elke keer de indrukken lees na de verschillende rikketikken, heb ik niet het idee dat ik er ooit zal komen. :disappointed:

10 likes

De spijker op z’n kop. Toch is het wel leuk om beurzen af te struinen.

2 likes

Ik loop er bijna altijd maar verbaas me toch steeds weer over het aanbod.
Wat me nu opviel was dat zelfs met mijn ongetraind oog er een aantal Rolex-en waren van , laten we zeggen, dubieuze kwaliteit…
Dus zal daar nooit een horloge van enige hoge waarde aanschaffen denk ik…
Voor mij vandaag alleen deze pouche,
Gewoon omdat ik hem leuk vond.

En weer even gezellig staan praten met Hans van Florijn horloges.
Al met al toch wel weer een leuke dagbesteding…

Pieter.

2 likes

Ik vond het ook bijzonder hoeveel speedmasters er lagen. Voor mijn gevoel om de twee standjes wel één of meerdere. Het was wel leuk om te sommige mensen een paar duizend euro contact even af te zien tikken. Vooral omdat het leek dat daar meer plezier uit gehaald werd dan uit het horloge in kwestie :o

4 likes

Mooi. Rond welke prijsklasse lagen de speedy moonwatches? Absurd duur of viel het wel mee?

En mark IIs, op de beurs zeker 30 gezien.

Bingo.

Vandaag heb ik geleerd dat de Omega Ploprof ook in het echt nog steeds lelijk is en erg duur, dat ik een hele mooie prijs voor mijn Monaco en Porsche Design heb betaald, dat ik mijn Omega Seamaster voor veel meer heb laten opknappen dat 2,5 van die dingen nog waard zijn en dat horloge- en klokkenliefhebbers zelden hele mooie vrouwen zijn.

12 likes

Uitzonderlijk succesvolle rikketik voor mij deze keer (lees: ik heb iets gekocht). Heb een Omega 1170/653 bracelet gevonden - ik kan niet blijer zijn :blush:

Sfeerimpressie:

2 likes

Duur gelukkig wel, en lelijk blijft een kwestie van smaak :wink: Ik probeerde de verkoper van een zeer afgeragde PloProf ervan te overtuigen de originele shark mesh band los aan mij te verkopen, maar hij beet helaas niet.

3 likes

Subtiel verwoord. :wink:

2 likes

Ik vind hem echt lelijk maar het horloge heeft wel een bepaalde aantrekkingskracht op mij. Probeer het te begrijpen maar dat lukt niet.

2 likes

Hmm…vond het weer uiteindelijk toch te mooi om naar de beurs af te reizen. Misschien volgende keer, al vraag ik me af of ik zo veel heb gemist :wink:

4 likes

Gemiste kans om de - in ieder geval hier - beleving een andere schwung te geven. :wink:

Een mark II racing voor 3200 zonder extras vond ik toch gewoon lachwekkend zelfs.

Ik ben er geweest, mijn tweede keer, maar ik hou er weer mee op. Er ligt veel leuks om eens gezien te hebben (B-Uhr, Proplof, Patek, Vacheron en mijn persoonlijke nieuwe grail de Breitling Astromat), maar de prijzen zijn gewoon erg fors. Ik heb met een aantal HF’ers en handelaren wel leuke gesprekken gehad. Daarentegen, je rijdt er een flinke afstand voor en uiteindelijk ga je met heel weinig weer naar huis, in mijn geval een polijstwiel van 7,50.

Misschien dat ik er over een tijdje nog eens heen ga maar alleen als ik echt iets specifieks zoek.

Tsja…spruitjeslucht en zweetsokken? Niet heel aanlokkelijk :wink: Lijkt me wel leuk om een keer naar een beurs te gaan.

1 like