Rikketik Okt. Sfeer & Aanwinsten

Dit soort horloges zal ik waarschijnlijk nooit kopen, maar al zeker niet op een beurs.

Altijd weer gezellig om wat bekende met stand te spreken!!

Verder wordt het aanbod ieder jaar slechter helaas… Geweldige hoop rommel… En de aardige exemplaren zoals bij de man voor de ingang, in dit geval ver boven marktwaarde:(

Wat mij betreft heb je gelijk dat je de uitdaging niet bent aangegaan. :smile:

1 like

Die lucht, ach gewoon vroeg gaan en niet alles over de longen inhaleren. Ik vind die blauwe rookwolk die je door moet om naar binnen te gaan erger!

Verder zijn de vraagprijzen over het algemeen fors, maar het zijn natuurlijk vraagprijzen. Onderhandelen hoort erbij. Ik ben nog steeds overtuigd dat je er wel koopjes kunt doen. Het is wel zo dat ik soms niet eens een tegenbod doe, omdat de vraagprijs inderdaad absurd is. Maar voor prijzen van 2K Euro of meer zou ik ook liever bij een gerenomeerde handelaar aankloppen.

Zelf koop ik er zelden een horloge, maar dit keer heb ik toch een gouden ITA met Landeron uurwerk aangeschaft voor een leuke prijs. Ik ga eigenlijk vooral voor de sfeer, aparte dingen zien, beetje praten met bekenden en telkens is er wel weer iets wat me verrast en waar ik van leer. Het is voor mij wel de ideale plaats om bandjes en dergelijke te kopen.

3 likes

Heb je dan een duikfles op je rug. :smile:
Of het record adem inhouden. ?

1 like

En qua gereedschap ook forse prijzen?

Zal ook een keer gaan neem ik mijn gasmasker mee die nog steeds na vele jaren in mijn plunjebaal zit😃

1 like

Was leuk om eens zo’n beurs mee te maken… Wel erg druk, maar heerlijk twee rondjes gedaan en genoten van alle horloges die er lagen… Ik heb geen horloges gekocht, ben een newbie en kan nep/echt nog niet onderscheiden (gelukkig is er het hf!)
Wel wat accessoires gekocht waar ik blij mee ben!

Ik snap wat je bedoelt. De Watch Snob (AskMen columnist) verwoordde die mysterieuze aantrekkingskracht wat mij betreft mooi:

ā€œLuxury has many faces – at its worst, the word is used as a flabby excuse for slipshod quality having its way with predatory pricing; at its best, it is the unplanned consequence of difficulty in craft, rarity of materials, or excellence in design. The original PloProf was one of those objects so pure in its uncompromising utilitarianism as to rise to the level of luxury, exactly because that was the last thing on its mind.ā€ (bron: http://me.askmen.com/watch-snob/1100640/article/is-the-apocalypse-fast-approaching-the-watch-snob).

Anyhoo, ook nog een leuke loupe met UV lampje gekocht, omdat het kon:

4 likes

Dat is dus wat mij heel erg stoort aan de rikketik. Elke keer weer. Ben al een tijd niet geweest. Juist vanwege dit probleem. Ze doen er niks mee. Terwijl het leuk is om lekker door sommige bakken te wroeten en mensen te ontmoeten cq weer te spreken.

1 like

Welke Orient is dit?

Edit deze denk ik

DJ00002W

1 like

Volgens mij heb je dit gekopieerd van al je vorige comments die je hebt geplaatst bij een topic over rikketikšŸ˜‚

Nee hoor, maar elke keer blijkt dat het nog wel waarheid is jammer genoeg.

Ja en nee… Je kunt ā€œMazzelā€ hebben… Ik kocht een stenenpers voor 90.- en een Triebniet voor 125.-…

een Incompleet Lorch Draaibankje voor 250 lijkt een koopje… maar als er geen Center stift in de losse kop zit, er maar ƩƩn spantang bij zit… er geen motor bij is, en geen klauwplaat, geen boorkopje, geen lakplaat, geen… nouja… ik kan wel even doorgaan…

Vind je een redelijke draaibank die ook nog eens redelijk compleet is… dan ga je al snel naar de 750,-… en dat is dan een Fors gebruikte… ik weet niet hoe de lagering na al die jaren nog is… vaak ook uitgesleten leunspanen, en meer van dat fraais…

Aan de andere kant zijn er ook plenty kraampjes met gereedschap waar je je geen buil aan kan vallen… een Chinese kopie van een Bergeon wijzerafnemer gezien… 't enige verschil?.. er staat bij de Chinees geen ā€œBergeonā€ op, voor de rest is ie identiek… zelfs de gele verpakking… (zonder de tekst ā€œBergeonā€ dan)

Vijltjes… schuurlatten, polijstmiddelen, en schijven… dat soort spul… oogloupes, lampen… microscopen… van alles en nog wat… voor schappelijke tot hoge prijzen…

Ik ga vooral eigenlijk voor ā€œdat ene tooltjeā€ā€¦ vandaag niets… of ja…

Betekent dit dat ik mijn Botervlootjes ga vervangen?..nee… eerder aanvullen…

op horloge gebied… voor het eerst in tijden weer eens een Horloge gekocht…

een 24 uurs Raketa… met rotating Inner bezel met de tijdzones… uiteraard alles in Cyrillisch schrift… dus tijd om mijn russisch op te poetsen… :slight_smile:

15 likes

Die Raketa is te gek!

2 likes

Thanks!.. dat vond ik dus ook… hij zat op een onooglijk zwart bandje waarvan de 2 helften duidelijk NIET bij elkaar hoorden… ƩƩn kant 18 , en de andere 16 mm… snel naar Henrik gewandeld en een mooie MosterdGele uitgezocht… Henrik zei nog ā€œNee joh… Geel op zo’n klok is geen Panā€ā€¦ tot ie het bandje erop zette voor me… "Hmm… nee… eigenlijk staat dat niet gek… "… ik weet wel wat ik wil… en wat een ander daar van vind?.. Boeoeie!.. :smiley:

'k moest eerst even goed kijken… maar … JA!.. de 24 uurs uitvoering… even wennen met kijken… 0 uur is bovenaan… 12 uur is onderaan… 6 staat op ā€œ3 uurā€ en 18 uur op ā€œ9 uurā€ā€¦

Nooit geweest maar de foto’s zijn leuk om te zien, ik hou wel van dat stoffige (voor een uurtje of twee). Misschien ga ik volgend jaar wel.

Ben vandaag geweest.
Veel gezien. Wat tooltjes gekocht.
Bij Rob gekeken.

Zoals op diverse foto’s te zien is is valt het ā€œoude mannen, groene jassen- gehalteā€ best mee. Spruitjes-lucht? Ach op alle beurzen voor verzamelaars hangt er wel iets in de lucht.
De prijzen, die zijn wel wat aan het oplopen vindt ik.
Een klokje van meer dan 250 euro zal ik niet snel op deze beurs aanschaffen.
Toch een leuke zondag ochtend gehad.

2 likes

Leuk om al die ervaringen en aanwinsten te lezen. Kon er helaas niet bij zijn. Hoopte misschien n WW horloge te scoren, maar moest werken.

Heb wel weer een leuke beurs gehad. Geen fake klokjes gezien, alleen bij mijn eigen tafel gestaan met FLORIJN. Leuke mensen gesproken waaronder diverse forum leden.
Om wat tegenwicht te bieden qua gemiddelde leeftijd, mijn zoon van 10 meegenomen. Die heeft een hele leuke dag gehad. Wat bandjes verkocht, en zelf zijn eerste horloge gekocht voor een goede prijs. Seiko en daarna nato strap erbij gehaald…

Daarnaast spulletjes verzameld voor zijn spreekbeurt over… horloges. Mocht iemand nog wat leuks voor zijn spreekbeurt hebben, pm me gerust.

11 likes