Rikketik Okt. Sfeer & Aanwinsten

Jouw zoon met een Seiko? Dat is geen goede reclame volgens mij (-:

1 like

Mmm wat ik uit alle comments filter … (maar dat ben ik dan maar he :slight_smile: ), is te druk, arrogantie, veel fakes, de geur en de hoge prijzen … , of zie ik het dan echt te zwart wit?

3 likes

Ja, de reviews maken het niet aanlokkelijker volgende keer wél aanwezig te zijn.

Heb lekker in de tuin gewerkt en een stukkie getoerd.

4 likes

In de Florijn klokjes zit een NH35 uurwerk, niks aan de hand :wink:

1 like

Kewl :slight_smile:

1 like

Ik dacht wel eventjes een paar onderdelen voor een Kundo jaarklok en een paar Bonklip horlogebandjes te scoren, maar helemaal niets van te vinden.
Wel lekker in de bakken gezocht en een paar zakhorloge uurwerken met goede balans voor €5 en twee lopende horloges voor €10 per stuk gevonden.

1 like

Ik had zoals vrijwel altijd weer een standje met mijn vader, heb redelijk verkocht en best leuke items ingekocht, bij een vage handelaar zonder tanden kocht ik 2 identieke Longines ultra chon’s,een Seiko bellmatic met band, een Seiko 5 sport, een Gruen Skeleton, een Longines cosmo, een Ernest borel space gem, een Universal handwinder met bandje, bij een verkoper 2 stands verder een prachtige certina in nieuwstaat met band en een Tissot Sideral automaat en ik heb weer een aantal leuke horloges ingeruild.

Tevens een horloge van mijn verlanglijstje kunnen afstrepen, de Ebel 1911 Chronograaf met Primero uurwerk gekocht van forumlid Koen.

Verder veel bekende liefhebbers, verzamelaars en handelaren gesproken, al met al wel weer de moeite waard.

Mijn vader had maar een horloge verkocht en ook maar 1 horloge ingekocht dus hij was minder tevreden maar hij had vorige keer goed gedraaid en het kan niet elke keer feest zijn.

Wat betreft de sfeer, je moet ervan houden, onderhandelen met jan en alleman en veel vreemde mensen maar ik heb daar geen moeite mee en dat gezeur over stank en zo vind ik zwaar overtrokken. In januari is weer de volgende en ook dan ben ik weer van de partij.

6 likes

Wat sfeer en geuren betreft is alle commentaar , zeik op een riek, en zwaar overtrokken.
Heb zelf niets gekocht maar wel genoten van alle oude rommel.

5 likes

‘zeik op een riek…’

:smile:

1 like

:slight_smile: de FLORIJN was nog iets te groot om dagelijks te dragen… maar dat is meer afremming van mijn kant, dan van hem :slight_smile:

2 likes

+1 :slight_smile:

1 like

Fotooooo’s :slight_smile:

1 like

Ik heb me goed vermaakt :thumbsup: Ik zal wel een freak zijn maar heb er van kwart voor 10 tot half 4 rondgelopen :wink: Vind het heerlijk om uren rond te struinen.

2 vintage Omega Speedmaster / Seamaster doosjes gekocht, een horlogestandaardje en wat simpele doosjes/bandjes/pushpins enzovoort.

Nog serieus nagedacht over een vintage Seamaster 300 maar na in de hal internet gecheckt te hebben kwam ik er gauw achter dat het achterdeksel en de wijzerplaat niet klopte… dus toen toch maar laten liggen (al was de prijs erg laag!)

2 likes

Een SM300 met lage prijs op zo’n beurs zal 9 van de 10x al bij het uitpakken verkocht zijn als hij klopt.

Dat is waar :slight_smile: De handelaar op Candide zijn eerste foto had hem te koop (in de loop van de dag pas, smorgens viel hij me niet op)

Het achterdeksel was van een Speedmaster (2915-1 in het achterdeksel) en de wijzerplaat was niet origineel (geen open 6 en 9) Het 552 uurwerk liep wel goed maar ik kan beter doorzoeken tot een net exemplaar langs komt. Alsnog leek 1100 (zonder tegenbod) me niet te duur!

Gister pas laat thuis en vanavond geen tijd, morgen zal ik wat foto’s maken.

1 like

Als dat een echt achterdeksel van een allereerste generatie Speedmaster is, was het de 1100 wel waard geweest, denk ik :wink:

Dat denk ik ook :smile: Hoe heet die meneer?

Je mag hem best contacten hoor :slight_smile: Ik PB je even

Vind jij hem wel interessant?

Mochten er andere zijn die hem interessant vinden, ik heb foto’s op mn telefoon staan.

jup :wink: