Rikketik Oktober 2021 Sfeerimpressies en Aanwinsten

als het goed is is dit een 6138-0040 en is de 6139 een 1 register chronograaf.

die heb ik nog wel liggen, 2 x zwart en 1 x grijs volgens mij.

1 like

Dat rommelmarkt sfeertje klopt wel.

1 like

Zielige kneuzen die stelen.:rage::face_with_symbols_over_mouth: Is er geen beveiliging op de Rikketik beurs?
Of werd het horloge ongezien gestolen?

2 likes

Ach weetje laat ook maar, is te OT

1 like

Mijn aankopen van gisteren, was weer gezellig.

3 likes

46 mm x 34 mm is de kast, is gemaakt van zilver.

1 like

De klokkenstands zijn op de Rikketik juist die, waar iedereen aan voorbijloopt. Alleen bij de horlogestands staat iedereen elkaar te verdringen.

Wat al die standhouders met die muffe, roestige klokkenrommel er te zoeken hebben - heb me er altijd over verbaasd.

Maar wellicht was het deze keer heel anders hoor, was er niet bij. :innocent:

4 likes

Ik bemerkte dat het veel drukker was bij tafels met horloges, dan tafels met klokken. Desalniettemin, heb ik buiten flink wat mensen hele dozen vol klokken zien verslepen. De handel was er dus niet minder om, lijkt het.

2 likes

Trust me, de klokken mensen zien het precies andersom, die vinden al die horloge mensen helemaal niks en die lopen alleen maar in de weg. Persoonlijk denk ik dat het beter zou werken om ze te verdelen in twee hallen, en handelaren in beide te laten kiezen waar ze liever zitten.

1 like

Goed idee.:bulb::+1::ok_hand:

1 like

Dont hate, segregate.

1 like

Ben totaal niet onder de indruk van die Rikketik beurs…entree betalen om die rotzooi te bekijken… never :smirk:

2 likes

Dus iedereen komt daarheen met een gevulde portemonnee want stel je voor je komt een klapper tegen? Of kan je daar ook pinnen? Want wil best keer heen gaan, maar om nou met goed hoeveelheid cash te gaan rond waggelen, lijk mij nou niet relax😅

Er zijn een paar handelaren waar je kunt pinnen, maar die zijn op de vingers van een hand te tellen. Voor het gros moet je gewoon cash bij je hebben. Heb meer dan eens mensen grote stapels briefjes zien tellen om een Rolex af te rekenen :sunglasses:

Bij Nederlandse handelaren is er denk ik ook wel wat te regelen met een tikkie o.i.d.

2 likes

:innocent:

4 likes

Misschien moeten we hier op het forum ook een apart gedeelte openen voor ‘klokken’? :laughing: Ik hoor nog best vaak mensen praten over een dikke klok. :joy:

4 likes

Ik heb een bescheiden collectie van drie Jaeger LeCoultre klokken. Maar daar kijken de echte klokken fans op neer want die zijn niet oud genoeg…

Er was wel een atmos stand dus valt best mee

1 like

Echt hè… ik zou het als een verplichting ervaren

1 like

Ja, dat is Atmos Atelier uit Bonn. Ik heb diverse Atmos klokken gehad.

Maar een beetje klokkenman wordt wild van zo oud mogelijk, veel bellen en mechanieken op de wijzerplaat,of gewoon hele gekke decors. Ik heb wel eens iemand helemaal gek zien worden om een comtoise klok met een kip, blijkbaar heel zeldzaam.

7 likes