RikkeTik Oktober sfeerimpressies en aanwinsten

That’s the spirit!:grinning:

oké ,een machineklem…:ok_hand:
weer wat geleerd

1 like

Erg mooi! Wat is het voor iets?

1 like

Ben ook even over de beurs gelopen, niks gevonden naar mijn zin. Wel een paar mooie Omega Speedmasters zien liggen maar haal zoiets liever in de winkel/chrono24 dan op de Rikketik.

Dat vond ik nou ook!
Het is een 70’s(denk ik) chronograaf van het Duitse Dugena.
Er zit een Valjoux 7733 uurwerk in.
Voor de rest ben ik ook geen expert :sweat_smile: .

1 like

Volle mep van 230 euro betaald?

Jammer van die missende bezel.

Fijn om te lezen. Gelukkig bestaan er ook op dit gebied nog eerlijke mensen.

Ik ben zelf naast horloge lief hebber ook (en vooral) een liefhebber van mooie oude vulpennen. Ook in dit gebied zijn de meeste serieuze liefhebbers en verzamelaars vrij streng op originele onderdelen, maar ook hier kom je toch best wel vaak ‘Frankenpens’ tegen. Vooral op de min of meer beruchte verkoop kanalen zoals Marktplaats kom je regelmatig ‘aangepaste’ pennen tegen. D.w.z.: verkeerde clips, verkeerde doppen, vooral veel verkeerde of door niet origineel vervangen penpunten. Het is vaak wat makkelijke te constateren dan bij horloges omdat een vulpen nu eenmaal niet veel meer dan zo’n 10 à 12 verschillende onderdelen bevat. Bij een horloge is dat even wat anders. Hoevel onderdelen zitten er in een chrono?

Maar het gaat ook wel eens goed. Ik was pas geleden op de jaarlijkse ‘vulpenbeurs’ in Tilburg (elk jaar op de laatste zaterdag van September). Ik heb daar weer een aantal mooie pennen gescoord, waar ik me -ook in de lage prijsklasse waar ik meestal in koop- geen zorgen heb hoeven maken over de authenticiteit. Er lopen daar zoveel experts rond en het is toch zo’n betrekkelijk klein wereldje dat niemand het kan maken om -bijvoorbeeld- een valse Montblanc of Parker aan te bieden. Het gebeurt een enkele keer wel, maar als dat geconstateerd wordt hoeft die persoon de volgende keer gelijk niet meer terug te komen met een verkoop tafel. Ik ben wel eens een beetje bang dat zoiets bij de Rikketik beurs niet altijd zo zuiver gaat.

Bij horloges is dat natuurlijk ook een stuk gecompliceerder. Een opnieuw opgemaakte wijzerplaat is meestal nog wel te herkennen en als dat niet zo is, is het waarschijnlijk heel professioneel en goed gedaan. Maar wat als er van binnen (niet verantwoorde) vervangende onderdelen zijn gebruikt? Het blijft dus altijd een beetje tobben met zowel de vintage vulpennen als met name de vintage horloges. Vandaar dat het inderdaad belangrijk is als je de verkoper kunt vertrouwen. Eerlijkheid bij het vermelden van vervangende onderdelen en servicegeschiedenis is daarbij een groot goed.

Voor wie er weer naar toe gaat: veel plezier en succes bij de komende Rikketik!

2 likes

Ik wist niet dat er zo’n markt bestaat voor vulpennen. Wel leuk om de vergelijking te trekken.

Sowieso een mooi klokje! Enjoy!

1 like

Jemig de pemig. In 1 dag heb je zo te zien al meer geflipperd, dan sommigen in hun hele leven doen :wink:

1 like

:confused::joy:

1 like

Waar heb je t over? Ik heb geen idee waar je t over hebt :innocent: :wink:

P.s. Op m’n smartphone heb ik Engelse en Nederlandse geïnstalleerd… Weet iemand waar ik de taalinstelling voor WIS kan downloaded? Mijn predictive toetsenbord maakt er namelijk momenteel n zooitje van :sweat_smile:

3 likes

Ha je hebt hem zien liggen! Nee minder betaald ook vanwege de ontbrekende bezel. Moet zeggen dat het niet echt stoort bij het dragen. Heb ook een drie register 516 en het zijn en blijven m.i.geinige klokjes met dito uurwerken voor relatief weinig :grin:

7 likes

Ging zonder verwachtingen richting de Rikketik, diverse malen geweest en eigenlijk nooit iets bijzonders gekocht tot gisteren, kijk en geniet (hopelijk) mee met de WUS rattrapante op een prachtige Ko strap.

10 likes

En alsof dat nog niet genoeg was ook nog de Air Controller van TWCO, met dank aan Hhe voor de mooie deal.

10 likes

Hé, mijn ex :thumbsup:.

Stop met roken en over vijf jaar kun je een splinternieuwe Rolex kopen. Zijn je longen ook weer aardig schoon.

Ik ben 1 jaar onderweg.

Roken is het domste, het meest infantiele en meest onverantwoordelijke dat ik ooit in mijn leven heb gedaan.
Heeft me denk ik ca €35.000 gekost gedurende 25 jaar.

10 likes

Zo, dat is even een scherpe en eerlijke analyse! Wat een bedrag man. En dat voor iets waar je allerlei ziektes van kan krijgen…:tired_face:

Ik weet het.
Maar zo liggen de zaken.

Roken is dom. Oliedom. Ik ga er NOOIT meer aan beginnen. NOOIT

4 likes

Vandaag 2 jaar en 3 dagen rookvrij !! HEERLIJK :smiley:

5 likes