Dan heb je het binnen nog niet gezien
Het is gewoon leuk als er meer vrouwen interesse tonen voor horloges. Als ik denk aan een horlogemaker denk ik eigenlijk ook niet aan een vrouw.
Dus ik ben begiftigd met vooroordelen die ik eigenlijk helemaal niet wil.
Ik heb jaren gewerkt in een mannenberoep bij uitstek (politie) en er waren veel collega’s met mij van mening dat de sfeer met vrouwelijk collega’s gewoon beter werd; in ieder geval het taalgebruik. Toch hielden/houden veel dames het toch voor gezien, helaas.
Vervolgens heb ik in verschillende zorginstellingen gewerkt en was daar in de meeste projecten de enige man; daar verbaasde ik me er over hoe sommige dames elkaar beconcurreerden op de meest idiote manieren. Ik bleef daarbij trouwens altijd buiten schot.
SLOTSOM: zowel mannen als vrouwen zijn net mensen en wat mij betreft mogen ze ook 50/50 dol zijn op horloges en hier welkom worden geheten!
Een vrouw als horlogemaker zou helemaal geen gek idee zijn, vrouwen zijn vaak goed met secuur en heel fijntjes werk. Maar inderdaad zal je ze niet snel tegenkomen.
Beste opmerking van de dag door Oom Piet
Je hebt de Lange & Söhne gemist!
Maar je weet niet of hij echt is, onderstaande is daarom zeker waar.
In Zwitserland zijn heel veel vrouwen aan het werk als horlogemaker. Daar kunnen de horlogemakers hier wel eens eeen puntje an zuigen , zowel qua kennis als wel handvardigheid en techniek. Ik heb ze daar bezig gezien en heb veel ontzag voor hun kennis en kunde. Heel veel werken ze in ateliers waar vintage uurwerlen worden gerestaureerd.
Da’s wel jammer. Lag die toevallig in een heel goed verlichte vitrine van een Duits stel?
Volgens mij heb ik 'm dan wel gespot, maar op het moment dat ik er naartoe wilde lopen ging er een vent met een rolkoffertje voor staan die het Duitse stel schijnbaar kende en wat handelswaar bij zich had.
Edit: Trouwens ook nog een Cartier Santos gezien. Zag er in het echt veel verfijnder uit dan op foto’s.
Ik ook
Amen!
(Overigens ook dit jaar niet geweest. Kreeg ‘n gouden kans maar was te brak)
Aah tof, weer wat kennis rijker! Wel tof hoor dat je daar mocht kijken!
Leuk 5je. Welk referentienummer is dit?