Rikketik, zie ik zondag 12.00 u. nog iemand in koffiecorner?

Bedoelde voor mij vh eerst een vrouwelijke hf lid te ontmoeten.

1 like

Wie zijn er?

1 like

Foto van de koffie tafel :slight_smile:

6 likes

Serieus? Ruitensproeiervloeistof… :sunglasses:

5 likes

Gratis poetsbeurt voor je horlogeglas terwijl je je bakje koffie of thee nuttigt duhh

2 likes

De koffie-corner ziet er alvast veel beter belicht uit dan de rest van de rukketuk.

Fijne zondag iedereen

1 like

LOL het vriest natuurlijk wél! :joy:

1 like

Vanochtend maar even een kijkje genomen. Ik moet zeggen dat de befaamde spruitjeslucht me erg mee viel. Wellicht omdat het winter is en iedereen ingepakt was in een dikke winterjas. Ook de gemiddelde leeftijd was lager dan ik naar aanleiding van het aanbod met marmer omhulde en bladgoud beklede schouwklokken zou verwachten. De lichtvoorziening was in sommige gevallen inderdaad minder goed en de tafels wat aan de lage kant. Dat gecombineerd met het feit dat er soms 3 á 4 man op dezelfde vierkante meter proberen te staan, maakte het af en toe wat moeilijk om het aanbod goed te bekijken. Twee minuten geduld en diezelfde 3 á 4 man schuiven gezamenlijk door naar de volgende tafel, zodat je mooi de ruimte hebt. Al met al was het best ok.

Meest memorabele momenten:

• Een Duitser die zich met veel geweld naar voren wurmt om met een Gruber-accent te vragen wat een bepaalde klok kost, vervolgens met veel bombarie omroept dat de prijs veel te hoog is en net zo snel als hij verscheen, ook weer verdwijnt.
  • Een handelaar die me een Zenith Chronograaf met half vergane wijzerplaat probeerde aan te smeren voor € 1500,-.
  • Een Fransoos en een Pool die in gebrekkig Engels aan het discussieren waren over de originaliteit van een horloge.
  • Twee Rolex Day Dates met houten wijzerplaat, een Tudor Submariner, een Omega Constellation Pie Pan en een erg mooie Omega Constellation 168.017 kunnen bekijken.
  • Het aanbod vintage Speedmaster Pro’s is gi-gan-tisch.

Ik heb me op zich wel vermaakt. Op de beurs een horloge kopen zou ik echter alleen doen wanneer ik héél erg zeker van m’n zaak zou zijn en precies zou weten wat ik wil hebben.

22 likes

Ik heb me op zich wel vermaakt. Op de beurs een horloge kopen zou ik echter alleen doen wanneer ik héél erg zeker van m’n zaak zou zijn en precies zou weten wat ik wil hebben.

Precies dat. Er ligt zo veel rotzooi tussen.

Heb ook nog twee uur rondgewandeld; maar kijken, kijken en niet kopen :joy:

1 like

Iemand nog rond 12 bij de koffie corner geweest, of stond emdee daar helemaal alleen :see_no_evil:

Nee marnix, zeker niet.
Er waren meerdere forummers: Scudo, Benzz, Koekoek, Schiller, Reinier of Reinold (sorry, naam weer vergeten) en BG, die Jur weer gesproken had.
(ik heb er vast een paar overgeslagen die zich niet kenbaar gemaakt hebben)

6 likes

De leukste komen gewoon naar jou toe :wink: hoef je niet eens moeite voor te doen.

2 likes

En een bierproeverij svp.

Bij voorbaat dank.

7 likes

Leuk geschreven. Hoe hoog had jij de gemiddelde leeftijd dan verwacht? Afgaande op de foto’s zie ik zo goed als enkel alleen maar aow-ers en gepensioneerden.

Toch trekt het me steeds meer en moet ik in de toekomst ook maar eens m’n zondag opofferen.

Zijn er ook striptenten die 's middags al open gaan?

Edit: dit is rikketik topic ipv gouden horloge topic.

2 likes

Allemaal aan de bollekes Koninck

2 likes

Brrr bier van ‘t stad :joy:

1 like

Verwacht? 65+, maar dat was vooral op basis van de comments hier. In principe loopt er van alles wat, van 65+ tot hipsters met een net iets te modieus geschoren baardje en bijpassende bril.

1 like

Ik moet zo lachen van die foto… Het is net alsof je 'm op de rommelmarkt in Eelde genomen hebt. :slight_smile:

2 likes