Ziet er weer gezellig druk uit
Helemaal gelijk. In het vervolg toch gewoon is een keertje gaan. Mijn topografische kennis is blijkbaar niet top. 50 minuutjes rijden is prima te doen. Veel plezier voor degene die vandaag gaan.
Het was weer leuk vandaag! Weer veel forummers gesproken en wat leuke prut gekocht:
Tot de volgende keer
Niks gekocht, veel forummers gesproken.
Was super leuk! Wat klein gereedschap gekocht, niks bijzonders
En een tik?
Iemand nog een mooie chronograph Suisse tegen het lijf gelopen ?
Hoe was het met de spruiten vandaag?
Mijn aanwinsten:
Ik heb @Fredpanerai1, @Assie62 , @JohnvdT en @Brunmontagne gezien. Allemaal heel even, want het was zo druk dat ik ze niet meer terugvond.
Ik ben blij met mijn vangsten.
Heb je alweer kookbeurt?
Niet te gaar gekookt alsjeblieft .
Afserveren met nootmuskaat en parmezaanse kaas.
Eerste maal Rikketik.
Kauwgom mee, Smintjes, je hoort toch de verhalen vooraf….
Goed dan, mini verslag.
De rij bij de kassa.
Daar denk je nog rustige boel, in de hal de eerste stand, bandjes en Rolex wandklokken. Meteen gevraagd of ze kamelenleren bandjes hebben, Nee, geen kameel.
En dan Hal 3. Wow, volle bak!
Ik moet zeggen, de vooroordelen en verhalen kloppen wel en niet. Hordes senioren? Ja, vooral mannen.
Maar ook vrouwen, het moet gezegd, meer dan verwacht.
En ook jongeren, man en vrouw. Gemêleerd publiek kortom. Leuk.
Het aanbod? Geen idee. Had m’n leesbril vergeten maar gelukkig kon ik er eentje lenen van @Assie62 .
Eerlijk gezegd zou ik niet snel iets kopen op de Rikketik. Slecht licht, geen rust, en, in mijn geval, geen of te weinig kennis van zaken.
Zag bijvoorbeeld een leuke vintage Ullyse Nardin chrono (Lemania caliber?) maar ja, wat gaat er gebeuren in het onvermijdelijke geval van service bijvoorbeeld?
En nergens kamelenleren horlogebandjes voor m’n NA Venezianico Nereide GMT edizione limitata Emirati Arabi, overgenomen van @Cihanski
Bijna een impulsaankoop, een Jaeger LeCoutre bureauklok, zo eentje met 8 dagen gangreserve. Er stonden er twee. Na enige twijfel @fredpanarai1 op de Haagse Heren losgelaten en de prijs daalde sneller dan de temperatuur in Nederland bij noordenwind!
Helaas, bij de ene zakte de datum achter het venster en bij de andere was het glas aan de binnenkant grijs van kalkaanslag. (Vochtprobleem?)
De verkoper vond de doorgezakte datum niet erg en het was hem nog niet opgevallen….
Bij het exemplaar met de kalkaanslag vond hij dat de nieuwe eigenaar het ding maar even moest demonteren om vervolgens het glas aan de binnenzijde maar eens flink te poetsen en daarna weer montage uiteraard… Wàt een grappenmaker.
Geen impulsaankoop derhalve.
En wie stond er, eerste maal, een stukje verderop? Pascal!
@Brunmontagne
Kort gesprekje gehad, ook over het aanstaande nieuwe model en over de nieuwe wijzerplaten.
Vooral de Tijgeroog sprong eruit. Heel mooi.
En PetraO stond zich ook te vergapen aan al het moois van Pascal!
De beurs werd overspoeld met HF leden, of beter gezegd onherkenbare HF leden. Jammer dat ze niet opgemerkt worden…
Conclusies: Je moet er toch eens geweest zijn en het is echt een horlogewalhalla. Leuk om te zien dat de hobby best leeft.
Zou zelf niet snel iets kopen en gericht zoeken is best lastig. Zo een kamelenleren bandje bijvoorbeeld vind je sneller online, hoop ik.
Ik kom er nog wel eens terug, niet elke editie, maar af en toe is best leuk.
En oh ja, de koffie was best lekker.
Groet, John
Was gezellig! Overigens vandaag echt ontzettend veel mensen gesproken, wat een drukte. Leuk ook om zoveel leden gesproken te hebben!
En bedankt voor deze foto, dit bevestigd wel dat de sportschool wat vaker bezocht moet worden…
Je hebt in ieder geval goede initialen😉
Vandaag voor mij mijn ontmaagding…… voor de eerste keer naar de Rikketik
Was er om 09:45 en heb eerste de buitenste rand gelopen. Toen was het 11:00 en ben ik naar het restaurant gelopen om wat mede HF sleutelaars te treffen:
Lex, Jenneke, Tim, Bas, Bram, Peter @Rhys en wellicht nog iemand vergeten, dan op voorhand mijn excuses.
Mijn aankopen van vandaag
Hele stapel horlogebandjes. Gemiddeld 3,50 per stuk en echt leer. Komen bij een groothandel vandaan die normaal aan juweliers levert en dit is overtollig stock of wat terugkomt. Mooie kwaliteit, erg blij mee.
Eweco met een leuke wijzerplaat.
Tevo
![IMG_3145|375x500]
(upload://7hXMo2n7eFKumlpLTEFnlX3KYyN.jpeg)
Hele mooi Junghans met een “gedraaide” wijzerplaat. Net hoe het licht valt.
Mooie Lasita
Een nette Prisma
Mooie Ancre
Van @basvg een Indus gekregen. Nogmaals bedankt Bas
Tube Polywatch
De buit bij elkaar.
Alle horloges lopen, behalve de Prisma en de Indus. Eens kijken of dat dat enkel een service is of dat er meer aan de hand is.
Iedereen die ik gesproken heb: bedankt. Was een leuke dag
Rikketik samenvatting
De gebruikelijke deals van tevoren gemaakt met standhouders. Een aantal nos caribbean bezels gekocht wat altijd handig is op voorraad.
Een van die bezels was precies de kers op de taart voor een van mijn oranje exemplaren.
Before:
After:
Bij die bezels kreeg ik een duiker kado een baylor. De bezel is helaas glad gepolijst maar wel te fixen. Ook weer de nodige tropics gescoord.
Voor de rest nog een leuke chrono gekocht in stalen kast met gilt dial. Die was dermate goedkoop dat ik die niet kon laten liggen. Ook nog een valjoux 84 geruild (ook stalen kast).
Ook nog een leuke ruil deal gemaakt waarbij ik een mooie seiko 6105 8110 heb gescoord. Deze is fantastisch qua staat.
Ook wat forumleden gezien waaronder @Brunmontagne en zijn mooie horloges bekeken. Ook die met de mooie facet op de kast
Geslaagde beurs.