Rikketikveiling, ervaringen?

Vandaag een account aangemaakt om te… Exploreren!
image

1 like

:thinking:

2 likes

Vanaf vandaag live, dus ik heb iig geen ervaring. De e-mail die ik (en andere abonnees) vanmorgen ontving;

Beste abonnees,

De Rikketik is met de beurzen en het magazine al meer dan 33 jaar een begrip bij verzamelaars en liefhebbers van vintage horloges, klokken en alles wat met tijd te maken heeft. De Rikketik beurzen worden vier keer per jaar gehouden en zijn reeds lange tijd de grootste op dit gebied in Europa en misschien wel uniek in de wereld, met jaarlijks meer dan 15.000 bezoekers uit alle windstreken en honderden standhouders.

Eind december 2019 heeft horlogeliefhebber en eindredacteur van het Rikketik Magazine het stokje overgenomen van de oprichter. Met een stevige investering, effectieve marketing gericht op een jongere doelgroep en frisse moed is de eerste beurs op 12 Januari 2020 perfect verlopen. De nieuwe opzet voor standhouders en professionele beveiliging werd zeer gewaardeerd. Het was de drukste beurs in de geschiedenis van de Rikketik met helaas daarbij horende lange rijen maar bijna alle bezoekers hadden het wachten ervoor over, waarvoor nog onze oprechte dank. De standhouders afkomstig uit heel Europa zorgen iedere beurs voor een breed en nieuw aanbod van vintage horloges, uurwerken, accesoires en klokken ect tussen de 5 en 50.000 euro, dus voor iedereen is er wel wat te vinden.

We waren alweer volop bezig met de voorbereidingen van de beurs van april… toen kwam 12 maart… en stond de hele wereld stil,……voor hoelang ?
Een paar dagen na deze historische dag in maart belde Rich met zijn horlogevriend Willem Kamerman en al brainstormend kwamen ze tot een idee voor een nieuw concept voor de standhouders en bezoekers van de Rikketikbeurzen. Door de gezamelijke kennis van de horloge- en uurwerkenmarkt en jarenlange kennis met het online veilen, was dit een uitgelezen moment om een nieuw platform op te zetten waar beide horlogevrienden het in het verleden al eens over hadden gesproken. Een uniek veilingplatform wat zich alleen maar bezig zou houden met horloges, klokken, uurwerken en al het andere waar de Rikketikbeurzen om bekend staan.
Het zou toch geweldig zijn als Rikketik standhouders, de beursbezoekers maar ook andere vintage horloge-, uurwerk- en klokkenenthousiastelingen zich op een veilingplatform kunnen uitleven en op een veilige manier vanuit huis kunnen kopen en verkopen.

De keus was niet moeilijk: In quarantaine vol aan de bak en investeren in nieuwe mogelijkheden.
Nu, na 3 maanden hard werken en veel testwerk staat er een geweldig en veilig veilingplatform: www.rikketikveilingen.nl
De koperscommissie bij breder georiënteerde veilingplatformen en veilinghuizen ligt vaak tussen de 7,5% en soms wel 26% ex btw en voor verkopers 12,5% tot wel 30%.
Bij Rikketikveilingen ligt de commissie voor kopers altijd op 5% ex btw met een maximum van 600 euro.
Voor verkopers, afhankelijk van het aangeboden kavel, ligt de commissie tussen de 6% en 9% ex btw, ook met een maximum van 600 euro, dit maakt het ook een aantrekkelijk platform voor het veilen van duurdere horloges in de prijsklasse boven de 8.500 euro.

Rikketikabonnees hebben uiteraard voordelen zoals ook bij toegang tot de Rikketikbeurzen, zij betalen bijvoorbeeld geen plaatsingskosten voor kavels en daarnaast krijgen de eerste 50 Rikketikstandhouders een aanzienlijke korting op de commissie van de eerste 10 aangeboden kavels.
Maak snel een account aan, vanaf 1 juli is Rikketikveilingen live.

4 likes

:face_with_raised_eyebrow:

Een Grand Seiko voor 100 euro? Prima dealtje

Dus al het gespuis dat normaal gezien daarbinnen hun troep verkoopt, kan nu naast catawiki.nl ook op rikketikveilingen.nl terecht? Wat een succesformule!

3 likes

Mwah ik mis toch de smoezelige duitsers aan de halve liters en de muffe lucht.
Nee dit doet het toch niet voor mij…

9 likes

Dat zijn duidelijk “Test” veilingen van de beheerders maar dat deze niet even weg zijn gehaald bij de lancering is wel slecht.

Daarnaast is de website überhaupt niet zo sterk qua design , UI en gebruikte technieken. Niet echt wat je verwacht van een (professionele)veiling site anno 2020

6 likes

Past ook perfect bij het beeld dat ik heb bij de Rikketik.

16 likes

Als ze via de veiling ook meppers toestaan zou ik er ver van wegblijven…

1 like

Aha vandaar

Ik kan me voorstellen dat je vanuit jouw optiek kritisch staat tegenover dit initiatief, maar wat je hier schrijft is ronduit beledigend. Je hoeft er niet naar toe, je hoeft er geen gebruik van te maken en je hebt er geen last van. Waarom dan zo te keer gaan? Ga je schamen man!

8 likes
4 likes

Ondanks die ietwat negatieve tonen, denk ik dat de nieuwe organisatoren in ieder geval vernieuwend bezig proberen te zijn.
Ik zeg het heel voorzichtig, maar geef ze de kans…

3 likes

heftig dit.
Laatst nog bejaarde vrouw haar bejaarde man zo zien meppen in de supermarkt hij keek iets te lang naar de billen van een frisse 60er. Komt wel heel dichtbij zo.

4 likes

Wat voor " meppers" ? :grinning:

Haha. Dikke vingers kleine telefoon :sweat_smile::ok_hand:

2 likes

Ik denk dat Rich Pontier niet een slechter tijdstip had kunnen treffen voor het overnemen van de beurs dan nu. Flinke investering gedaan, één beurs gegeven en vervolgens Corona wat alles stil legt. Die veiling site is een logische stap voor een ondernemer die zijn inkomsten weg ziet vallen. Maar om succesvol te zijn, moet het in mijn ogen echt vernieuwend zijn en dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.

5 likes

Hij is toch op staande voet ontslagen bij Catawiki? Dus nu gaat hij onder “Rikketik veilingen” hetzelfde kunstje herhalen? Vind het maar een bijzonder medium, die Rikketik…

Waarom? Deel de sappige drama dan ook met ons!

1 like