Toen ik de Daytona op Marktplaats te koop aan bood, kreeg ik extreem veel reakties en vragen (meer dan 100 emails). Moeilijk in te schatten of een potentiele koper serieus is, of hij het wel kan betalen, en achteraf het belangrijkste: of hij geen kwade bedoelingen heeft.
Blijkbaar heb ik een foute inschatting gemaakt door iemand mijn adres te geven, waarbij de persoon nooit op de afgesproken tijd op kwam dagen, en een paar dagen later bij thuiskomst op 1e kerstdag trof ik zowel de voordeur alsook de achterdeur in geforceerde toestand aan. Gelukkig is ons huis voorzien van de best mogelijke beveiliging en dus ook hang- en sluitwerk, dus de inbraak is mislukt, en alleen de uitgeboorde sloten hoeven vervangen te worden, maar toch zal ik voortaan voorzichtiger zijn met mijn gegevens en niet zo maar thuis afspreken.
Verkopen hier op het forum voelt een stuk veiliger, dus zo veel mogelijk op dit forum blijven
De Daytona is inmiddels wel verkocht, en de verzekering dekt de schade, maar laat dit verhaal gelijk een goed advies zijn: wees voorzichtig met het geven van je adres aan een vreemde als je iets kostbaars te koop aanbied.
Potverdorie dat is toch wel even schrikken! Probeer er zelf ook altijd hee voorzichtig mee om te gaan, maar bedankt voor de reminder!
Wow…dat is wel even schrikken zeg. Fijn te horen dat het goed is afgelopen.
Goede tip!
Mijn vriendin heeft ooit een laptop gekocht (tweedehands) maar een hele goede, via tweakers. We hebben in een druk bezocht Van der Valk hotel afgesproken. (en ik ging natuurlijk mee)
We konden in een prettige omgeving de laptop bekijken/testen en de verkoper kon tevreden vertrekken met zijn geld.
Bij problemen hoeven we maar te schreeuwen en dan komt het personeel wel op je af.
Heftig! Gelukkig goed afgelopen!
Marktplaats wordt bevolkt door schimmig volk met kwade bedoelingen, helaas.
Idd altijd afspreken op een openbare plek, mits je de koper kent.
Grt. Erik
Heftig inderdaad. Gelukig dat het ze niet gelukt is om binnen te komen!
Ik begrijp steeds beter waarom verkopers bij dit soort deals nog wel eens bij voorkeur bij een AD van het desbetreffende merk afspreken.
Marktplaats zit, naast serieus geïnteresseerden, helaas vol met gelukzoekers, sjacheraars en criminelen. Dit ‘bewijst’ dat maar weer eens.
Bedankt voor de reality check
Pfff jeetje man!!
Heftig verhaal!
Je hoord vaker gekke dingen via MP maar nu zo dichtbij.
Dan is het forum idd een betere plek voor verkopen.
Gelukkig is het op wat braakschade na goed verlopen allemaal!
Bedankt voor het delen en waarschuwen.
Inderdaad bedankt voor de waarschuwing!
Klote zeg. Nogmaals dank voor de tip. Ik denk dat we het overigens in ons achterhoofd wel weten…
Dit geldt uiteraard ook andersom, niet zomaar ergens afspreken met een bundeltje geld op zak om wat te kopen.
Gelukkig zijn ze niet binnen gekomen!!
Wat bizar. Gelukkig goed afgelopen
Inbrekers mogen van mij vogelvrij worden verklaard.
Inderdaad bijzonder irritant dit en gelukkig maar dat ze niet zijn binnengekomen.
Zelf spreek ik ook buiten de deur af of moet ik eerst een goed gesprek via mail en telefoon hebben gehad omdat je dan meestal wel redelijk kunt inschatten wat voor vlees je in de kuip hebt.
Daarnaast is ook het te verkopen item relevant. Ik denk dat juist bij het merk Rolex je meer te maken hebt met rotte appels, net zoals bij andere gewilde items zoals spelcomputers en mobiele telefoons.
Voorzichtigheid is dus extra geboden afhankelijk van het te verkopen (of aankopen) product.
Heftig verhaal, sterkte!
Ik probeer altijd een mobiele nummer te krijgen door bijvoorbeeld een video van het horloge op te sturen/ontvangen.
Zo kan ik even bellen en een gevoel krijgen bij een koper/verkoper. Mocht men hier bezwaar tegen hebben haak ik al af.
Hier op het forum ben ik wat makkelijker, soms te makkelijk.
Lijkt mij ook erg om mee te maken.
Gelukkig is het de loser(s) niet gelukt.
Succes met de afwikkeling.
Geen slechte ervaring mag ik hopen?
Tot op heden is het allemaal goedgekomen hoor! Ik wil wel eens wat verzenden voordat het geld op mijn rekening staat.
Heb laatst ook een zonnebril verkocht aan een student via marktplaats. Jongeman gaf aan dat hij niet voldoende saldo had tot zijn stufi er was en of vroeg me of ik 'm kon reserveren. Heb 'm toen ook maar verzonden. Weken later kreeg ik mijn 4 tientjes + 1 euro extra netjes op mijn rekening
Altijd geinig om mee te maken.
Vreselijk… In ieder geval mooi om te lezen dat ze niet binnen gekomen zijn.