Risico van verkoop

Heel rot!
Ik doe eigenlijk alleen persoonlijke horlogezaken met forumleden, vrienden, kennissen en familie. De rest via eventueel eBay waarbij ik de 10% kosten als veiligheid inbouw… Tis me wat te riskant anders!!

1 like

Zij vieren geen kerst :wink:.

Ik heb het hier ook meegemaakt, alleen zijn ze wel binnen geweest. Heel erg naar…

3 likes

Eensch…ieder z’n ding maar mij zul je daar niet zien.

1 like

Gelukkig allemaal nog beperkt gebleven en goed afgelopen.
Helaas moet je met dit soort zaken rekening houden, er zijn sneue gasten die graag anderen hun spullen afhandig maken. En bij dergelijke spullen is de gedachte dan ook waarschijnlijk dat het slachtoffer het wel kan missen.
Zeer vervelend en wat mij betreft ook erg laag. Wil je geld of spullen dan moet je er maar voor werken en anders niet zeuren.

1 like

Helaas een bekend verhaal, bij ons is het wel gelukt met de jaarwisseling van 2010 om binnen te komen.
Een grote ravage.
Gelukkig heeft de verzekering alles netjes geregeld, maar de impact is enorm.

1 like

Dat geloof ik graag.
Gelukkig nog nooit meegemaakt.

Ik vraag me altijd af: hoe weet je nou wat er allemaal mist en welke waarde keert de verzekering uit?

1 like

Verzekering keert slechts uit bij inbraak. Niet bij insluiping. Maw, zijn er geen braaksporen dan is er sprake van insluiping.

1 like

Wat er allemaal mist is moeilijk, je komt er na een tijdje altijd achter dat er nog dingen weg zijn.
Afhankelijk hoe je verzekerd bent keren ze uit.

1 like

Dan zou ik op zoek gaan naar een betere inboedelverzekering :wink:

2 likes

Dat geldt voor iedere inbraakverzekering. Lees je polis er maar eens op naar.

1 like
1 like

No way Jose, bij bijna elke inboedelverzekering is insluiping ook gedekt. Dus dan zou ik als ik jou was toch een betere verzekering afsluiten.

1 like

Ik hoop dat je gelijk hebt als er bij je wordt ingebroken. Ik hoef me daar gelukkig geen zorgen over te maken. Bij mij wordt niet ingebroken.

1 like

Je hoeft niet te hopen, alhoewel dat wel heel aardig van je is. Heb tien jaar bij de grootste verzekeraar van NL gewerkt. Ik weet wel hoe ik verzekerd ben :wink:

3 likes

Ik ben aardig.

2 likes

Klopt helemaal, er hoeft bij een normale inboedel verzekering in Nederland geen braakschade te zijn. Het is ook immers ontvreemd van niet openbaar terrein. Hoe dat in hebt buitenland zit weet ik niet, dat zou zomaar eens anders kunnen zijn.

1 like

Het MP gebeuren en de inbraak ( poging) hoeven niet perse iets
met elkaar te maken te hebben maar vervelend is het wel.

Een bizar voorval was dat inbrekers bij mij eens iets zijn komen brengen.
In de bosjes van de tuin vond ik 4 grote flatscreens gewikkeld in badjassen
afkomstig uit een kilometers verderop gelegen hotel, krijg nou wat!
Uiteraard heb ik toen onmiddellijk de politie ingeschakeld.
De hele zwik ging in het busje retour naar het hotel, nooit meer iets van vernomen.

1 like

Bah wat een rotervaring,
het ergste is nog wel dat je door zulke ervaringen nog achterdochtiger wordt.

marktplaats is toch wel de nationale schande aan het worden
dieven en oplichters en mp is zelf een smerige belasting ontwijker.

1 like

Dit geldt voor bedrijven, niet voor particulieren.

Ik ben inmiddels gestopt met het geven van mijn naw-gegevens aan grijze dealers en AD’s. Tuurlijk, is geen MP maar het zijn wel excel-bestandjes die goud zijn in verkeerde handen. Bedenk dat je geen enkele controle hebt over deze gegevens als je ze eenmaal hebt gegeven.

Ik heb hier laatst een felle discussie over gehad met een redelijk bekende dealer uit het zuiden. Hij wilde mijn naw-gegevens toen hij een mijn horloge wilde kopen (ik bood het horloge niet aan, hij kwam naar mij) en ik weigerde. Hij kon niet begrijpen dat ik mijn privacy belangrijker vond dan het verkopen van mijn horloge. Hij dacht daarom dat ik een oplichter was!

Was een hork 1e klas, dat daargelaten maar ik kom het vaker tegen: als je voorzichtig bent dan denken mensen dat je iets te verbergen hebt. De omgekeerde wereld.

1 like