RLC review: Citizen NY0040 Promaster en korte vergelijking met Seiko SKX

Ik weet zeker de reactie van @SybrenAnne hetzelfde was geweest als ík het had gezegd. :smile:

Maar ik begrijp wel een beetje wat hij bedoelt. Mijn zus was vorig jaar in Sri Lanka en geneerde zich daar nogal tussen al die armoede.
Als je dan als rijke westerling de halve wereld overvliegt naar het arme Sri Lanka voor vakantie, en dan zegt “uit respect voor jullie heb ik mijn Rolex thuisgelaten”. Hm.
Ik vermoed ook dat het een beetje een slip of the tongue was van RLC. In een discussie gooi je er soms argumenten doorheen die een beetje gek zijn. Als respect voor die arme lieden (kennelijk horlogekenners) werkelijk de reden is om de Rolex thuis te laten dan vind ik dat een beetje suf, eerlijk gezegd. Beschadiging of diefstal: volkomen begrijpelijk.

5 likes

Helemaal mee eens.

Ik heb wel eens wat kleingeld neergelegd als fooi voor het kamer personeel.
Zelfs dit lieten ze keurig liggen.

2 likes

Laten we het weer over horloges hebben ipv allerlei non discussies

7 likes

Weeeer dat flauwe RLC-topic-afkraken-want-het-is-RLC :sleeping: ik vertrek weer, ik ken deze film al

9 likes

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ben er zelf ook geen fan van. Veel plezier nog in Sri Lanka. Heb er zelf 2 jaar geleden rondgetrokken en vond het een mooi land.

3 likes

Welk horloge had je toen bij je ?

Ik hoop dat wij snel weer overladen worden met foto’s van de Speedmaster, SuperOcean, enzovoort, want wat is die Citizen lelijk. Kom snel weer terug naar ons kikkerlandje, @RLC!

2 likes

Neem nog een kerstkransje en ga lekker spelen. Goede antwoord zit er toch niet voor je bij :christmas_tree:

6 likes

Ook @SybrenAnne

Mwah je kunt het ermee eens zijn of niet. Maar dat het lachwekkend is etc etc is wat overtrokken en niet nodig wanneer iemand gewoon zijn vakantiehorloge deelt.

Als ik een Rolex zou hebben, zou de gedachte toch opkomen van hmmm derdewereldland (bij wijze van), ik laat hem ff thuis. Misschien onbewust, misschien gevoel, misschien split second en geen afweging of het ‘respectvol is naar lokale bevolking’ terwijl ze denken dat iedere westerling een Rolex heeft en je toch dik geld uitgeeft daar - maar toch. Niet eens per se om wat ze daar ‘vinden’ als ze hem zien maar… hmm misschien drukt ‘overdressed’ een beetje uit wat ik bedoel.

Hoef je het niet mee eens te zijn. Maar lachwekkend? #doeslief.

@rlc sorry voor topicvervuiling.

7 likes

Even tijd voor bezinning en de kerstgedachte te laten inwerken.

Zo, dat was een lange bezinning. Geen idee meer waar het over ging.:thinking:

5 likes

Leuke review; had deze gemist afgelopen december! :slightly_smiling_face:

1 like

Thanks heren :blush::+1:

2 likes

Had dit topic ook gemist maar zojuist gevonden via de zoekfunctie! Bedankt voor het delen @RLC.

Krijg vandaag (hopelijk) of morgen mijn Citizen Promaster binnen (met zwarte plaat) :+1:

3 likes

Waar heb je die gekocht?
Ik ga er óók eentje aanschaffen; heb zin in iets nieuws! :shushing_face:

2 likes

om even heel schaamteloos te cross-posten:

4 likes

Ik heb een leuke nieuwe set via het forum gekocht!

Die post van @ElderRuwy is echt top. Mooie prijs :slight_smile:

2 likes

Precies. Dus gelijk een dilemma: deze kopen of toch wat meer uitgeven voor een Zelos Mako V3, een Glycine Combat Sub of iets van Scurfa? arrghhh!

1 like

Sorry dat ik iedereen het leven zo moeilijk maak hiermee. :wink:

1 like