RLC review: Citizen NY0040 Promaster en korte vergelijking met Seiko SKX

Sri Lanka :yum:

1 like

Bedankt voor het merendeel aan positieve reacties op deze review en korte vergelijking.

Om even te reageren op waarom ik mijn reguliere horloges niet mee heb naar Sri Lanka kan ik het volgende simpele antwoord geven. Ik loop niet graag in een ontwikkelingsland met een horloge van vele duizenden euroā€™s om mijn pols.

  1. Het risico om hem te verliezen of te beschadigen.

  2. Uit respect voor de lokale bevolking loop ik niet graag met een horloge van (voor hen) vele jaarsalarissen om de pols.

Best logisch toch?

13 likes

De afwijking maakt me niet uit, maar ik kan er niet tegen de de secondewijzer niet op of dichtbij 0 staat als de minutenwijzer op de index staat. Als een horloge niet hackt, heb ik liever helemaal geen secondewijzer.

De Citizen NY0040 Promaster loopt de afgelopen dagen tussen de 0 en -2 per dag. Lang niet gek :sunglasses:

1 like

Je had met de duikers ook even naar de malediven kunnen gaan. :ok_hand:

Dat heb je inderdaad goed gemist

Heb paar dagen geleden exact dezelfde aangeschaft, heerlijk klokje voor het geld :smiley:

1 like

Ja of op een krat bier op de camping gaan zitten en klagen over wat voor horloge een ander HF lid meeneemt op zijn vakantieā€¦

4 likes

ā€¦en dan de campingbewoners via een poll vragen welk horloge het beste is voor op de camping.

Inmiddels heb ik mijn antwoord gevonden. Helaas toch te groot voor mijn polsjesā€¦

De citizen zou ik zeker boven de SKX kiezen door de dial en markers. Veel plezier op je vakantie!

1 like

Letā€™s talk watches againā€¦
Hier nog een kleine compilatie

4 likes

Hij draagt aanzienlijk kleiner dan 42mm. Is ook redelijk plat. Heb nu geen SKX ernaast om te vergelijken maar heb het idee dat deze wat kleiner draagt en de SKX wat dikker is.

1 like

Thanks! Ik ga een keer passen :slight_smile:

1 like

:+1:t4: Juist. Zodat je in de ochtend met je suffe kop gelijk je horloge kunt pakken. Want dat doe ik lekker in de avond voor ik naar bed ga. Zet de tijd goed, en 's ochtends vroeg geen irritatie omdat ik eerst moet schudden, en dan nog een keerā€¦en stap ik 20 minuten later uit de auto : horloge weer stil :confounded:

De SKX is dikker

6 likes

Dat dacht ik al. De Citizen heeft een redelijke perfecte maat als je het mij vraagt.

Edit: wat voor band heb je erop gegooid?

1 like

Toch wel een redelijk groot verschil op deze foto. In het voordeel van de Citizen!

2 likes

Een Watchgecko beadsofrice met rechte eindstukken.
https://www.watchgecko.com/geckota-beads-of-rice-premium-stainless-steel-watch-strap

1 like

Heren, heren, het is kerst.

Vrede op aarde.

En anders minimaal een beetje lief zijn voor elkaar. :blush:

4 likes

Nog n nadeel vd skx, hij is niet meer in productie.

En waag t niet te komen met die Seiko 5 ā€˜opvolgersā€™ :wink:

3 likes