RLC review: Citizen NY0040 Promaster en korte vergelijking met Seiko SKX

Ik heb ze ook beiden, voor mij is de Citizen mooier maar toch grijp ik elke keer de SKX, mede door de upgrade met saffier en Strapcode Jubilee

6 likes

In de categorie domme vragen… waarom zou je daar dan niks aan hebben? Die worden toch niet noodzakelijk samen gebruikt?

6 likes

Waarom voelen sommige mensen toch weer de noodzaak zo ontzettend negatief, zeurderig en zeikerig te reageren op een review?

@RLC hij is echt gaver dan een skx vind ik, dus tijd om die maar eens in te ruilen…:wink:

Waar zit je eigenlijk ergens?

11 likes

Ik snap het verband tussen handopwinden en de hackfunctie ook niet echt…

1 like

In Sri Lanka een Rolex om doen? Lijkt me ook niet zo slim.

3 likes

Check

1 like

Want? Risico op krasjes is te groot?

Iets met dat je dan voor een hoop mensen met een gemiddeld jaarsalaris om je pols loopt en een leven daar een stuk minder waard is.

Altijd met een schuin oog naar die Citizen gekeken, met die blauwe sunburst is het echt een gaaf horloge. Wat is het verschil qua dikte tussen de Citizen en skx??

P.s. Geniet van je vakantie

2 likes

Je blijft een van de meest bijzondere leden hier Ralph.

Gebrek aan alinea’s maakt het lezen niet zo makkelijk maar complimenten voor je enthousiasme en leuke vergelijking!

3 likes

…de arme sloebers daar gaan even hard achter de Citizen aan als achter de Tudor of Rolex…
Hij is gewoon bang voor krassen.

2 likes

Ach, één van de klachten over het SKX uurwerk is dat je 'm met de Seiko Swing aan loop moet krijgen, en dat ie alleen met reverse hacking fatsoenlijk op tijd te zetten is als het je ueberhaupt lukt.

Hand-winding heeft geen inherente voordelen boven de Seiko Swing tenzij je de secondenwijzer stil zou kunnen zetten. Sterker nog, er zijn hele volksstammen die roepen dat je een automaat niet met de hand op zou moeten winden omdat de kroon-assemblage minder zou zijn dan van pure handwind-uurwerken. :slight_smile: Of ik het daarmee eens ben is een andere discussie.

Maar toch… Daarom zou ik hacking zonder hand-winding begrijpen, maar hand-winding zonder hacking niet. :thinking:

1 like

Dat zal best maar dan ben je een citizen kwijt, ipv een paar duizend euro.

Jawel, gewoon aan de wijzers draaien. Met een afwijking van +45 en -30 seconden per dag is hacking op een dergelijk uurwerk natuurlijk totale kul.

De handwind functie is gemaakt om hem een paar slagen op te winden als hij stil staat zodat je geen seiko swing hoef te doen. Niet om hem helemaal tot een de volledige power reserve op te winden.

5 likes

En dus ook totale kul. :upside_down_face::innocent: Mijn hoofdpunt was eigenlijk dat het een zinloze schijnupgrade is, en jouw argument van de accuratesse kopt 't definitief naar binnen.

1 like

Ik dacht meer aan eventueel letsel…

1 like

Leuke review Ralph! Ik heb hem met plezier gelezen.
Voor mij is de vergelijking in het voordeel van de Seiko uitgevallen. Dat is dus mijn vakantiehorloge, al wil ik mijn Seamaster ook nog weleens dragen!
Veel plezier in Sri Lanka!

1 like

Dat voorkom je doordat je een Citizen om hebt, die je meteen afgeeft aan je overvaller! :wink:

Ja zo gaat dat

Naast overvallers, zakken/horlogerollers, dieven in het hotel/de schoonmaakster. De opties zijn legio en ik snap heel goed dat iemand geen luxe horloge mee neemt op vakantie, laat staan een vakantie naar een derde wereld land.

1 like

Ik dacht 40mm maar kan het mis hebben.