RLC XXL Review: Seiko Duik Familie (SKX, Turtle, Samurai, Sumo, 51mas, MM200 en MM300)

Goed verhaal! De spb051 staat nog op mijn lijstje…
Heb je ondertussen al een voorkeur voor spb051 of spb077 aangezien je eerst zelf ook niet kon kiezen😆

1 like

Of er al een echte voorkeur is weet ik niet. In de praktijk heb ik de SPB077 tot nu toe vaker om geknoopt.

1 like

Als er geen X op stond had ik deze al een keer gekocht. Dan maar een oude sumo en wie weet ooit een mm300.

2 likes

Persoonlijk ben ik ook niet zo’n fan van de Prospex X op de dial. Ben blij dat ik een Pre-Prospex MM300 heb en ben blij dat ik een Pre-Prospex Sumo SBDC001 heb gehad. Echter bij de SPB051 en SPB077 weet ik dat het moderne reinterpretaties zijn dus dan neem ik de X voor lief en stoort het mij nagenoeg niet.

2 likes

Seiko end game duikers :sunglasses::+1:

1 like

Chappeau! Mooie review, erg fijn maandagochtend leesvoer.
Grappig, ik kom tot dezelfde conclusie als @Shining.
Ik heb een skx009 en als ik dan deze mooie rij doorlees zou een Upgrade voor mij of de Sumo, of de Mm300 worden.
Maar dan zonder de X.

2 likes

Klopt dit wel ?

1 like

:joy::joy::joy:

Leuke en handige review zonder te diep in de specs te gaan Ralph! Bedankt voor je tijd en moeite!

Als ik zelf een favoriet moest kiezen zou ik natuurlijk voor de MM300 gaan en daarna de 51MAS (een lichte bias voor de 51MAS, omdat ik zelf de blauwe versie heb haha)

1 like

De 53mas is ook prachtig! :sunglasses::+1:

2 likes

Staat al deze info ook in het boek 1001 polshorloges?,

Nee die heb ik daarvoor niet gebruikt. Was mijn eigen mening en ervaring. Hoezo?

Interessant boek dan. Verder niets

Wat een mooi topic is dit eigenlijk, @RLC! Bedankt!

1 like

Graag gedaan :sunglasses::+1:

1 like

Wat een mooi, uitgebreid en hebberig makend artikel! Leuk, bedankt!

1 like

Ben zo blij met mijn SBDX001 :slight_smile:

6 likes

@RLC Erg heldere uiteenzetting van diverse Seiko modellen. Ben op basis hiervan gaan zoeken en in afwachting van een SPB051, bedankt. Gr Melvin

1 like

Graag gedaan kerel! De SPB051 a.k.a. 51mas is een absolute topper :sunglasses::+1:

1 like

Heerlijke berg tekst, net even zitten lezen in mijn tuintje onder genot van een bier.
:+1:

1 like