RLC XXL Review: Seiko Duik Familie (SKX, Turtle, Samurai, Sumo, 51mas, MM200 en MM300)

Goede review Ralph, ik ben weer een stuk wijzer geworden mbt de duikers van Seiko!:+1:t4:

1 like

Leuk om te lezen dat iedereen zo enthousiast is :blush::+1:

1 like

Holy smokes wat een verhaal, heeft best wat tijd gekost denk ik :sunglasses:
Gaaf!

1 like

Bedankt voor de info Ralph. Bij Seiko zag ik op het laatst door de bomen het bos niet meer :rofl::+1:

1 like

Nice!
Dank!

1 like

Super review :slight_smile: bedankt! Alles netjes op een rijtje…
Heb zelf de blauwe variant van de Spb051. Super horloge.

Mijn top 3
1 Spb051
2 MM300
3 SKX007

3 likes

Mooie review.
Ik heb net zelf sinds een week een nieuwe MM300 aan mijn pols en ik kan zeggen een geweldig horloge.
Strakke kast met fijn draag comfort en een nauwkeurigheid van plus 2 sec. per etmaal. :smiley: :clap::clap::clap:

2 likes

Deze review had ik even apart gezet om eens lekker op het gemak te lezen! “Messcherpe” opsomming van Seiko duikers uit de laatste jaren👌🏻
MM300 heeft al een keer of vijf bijna in de doos gelegen maar hield me telkens tegen om de paar welbekende negatieve puntjes die er zijn😟
Maar een Mas53 op staal en MM wijzers zou ik toch wel tof vinden😍

1 like

Dankjewel! :blush::+1:

:question:

Voor de volledigheid (en omdat een MM300 grail-materiaal voor me is :heart_eyes: ) ben ik wel nieuwsgierig naar die negatieve punten :wink:.

1 like

Als de MM grail materiaal voor je is ben je het waarschijnlijk niet eens met deze punten anders kan hij nooit een “grail” worden neem ik aan😏
Maar de redenen worden ik hem nooit heb genomen zijn: topzwaar, bezelmateriaal, glas en dan te duur voor een extra duiker!

2 likes

Duidelijk :+1:t2:
Maar met die punten kan ik inderdaad wel leven :wink:

Na de foto’s gezien te hebben alvast een like gegeven. Ik zoek even een rustig moment dit weekend om het aandachtig te lezen maar ik heb er nu al zin in.

2 likes

Leuke review en zeker een meerwaarde voor hen die zich interesseren in Seiko. Ik mis de Shogun nog in het rijtje, maar verder een mooi en duidelijk beeld.

Complimenten!

2 likes

Mooie review, leest lekker weg. Die Samurai staat nog op m’n lijstje, maar voorlopig nog even niet om de Seiko dichtheid in m’n verzameling niet te hoog op te laten lopen.

1 like

Mooi verslag van nog mooier horloges :+1:

1 like

Leuke review :+1:

Maar o, o, o, waren die Seiko divers maar een paar milimeter platter :wink:

Heeft me er niet van weerhouden er twee aan te schaffen, een 007 en een monster.
Functioneren al weer een hele tijd uitstekend :+1:

3 likes

De SPB051 en SPB077 zijn tevens aanzienlijk Platter dan we gewend zijn van Seiko. Exacte maten heb ik even niet bij de hand, maar naar mijn weten minder dik dan Turtle en Sumo. :+1:

1 like

Valt me ook op dat die divers er ook na langere tijd piekfijn blijven uitzien.
Wel de gebruikelijke swirls natuurlijk.
Heb een paar hele kleine krasjes op het glas van de 007, monster is krasvrij.
Dat Hardlex is zo gek nog niet :+1:

2 likes

De Shogun dat is zeker ook een toppertje voor dit rijtje, wel een gevaarlijke want je voelt hem niet aan je pols zitten!:open_mouth:

1 like