RLC XXL Review: Seiko Duik Familie (SKX, Turtle, Samurai, Sumo, 51mas, MM200 en MM300)

Mijn eerste ontmoeting met de Sumo was in Frankrijk, kende het niet en werd er aangeboden met korting (denk dat ze aan 400euro stond ).

De band was hetgeen me tegenhield, de kast leek me wel mooi en solide.
Nu zijn ze ook in België te koop, maar zou ik eerder opteren voor een 300MM of die MAS.

2 likes

You can’t go wrong with a Seiko SKX :sunglasses::+1:. Het horloge dat never nooit mijn collectie gaat verlaten.

1 like

Ik heb momenteel nog de SKX007 (met alle mogelijke banden), de MM300 Sbdx001, SPB051 en SPB077. Samurai, Turtle en Sumo hebben het veld moeten ruimen. Stuk voor stuk waanzinnige horloges, maar door de komst van de MM300 zijn ze buiten spel gezet en kregen ze geen draagtijd meer. Ik wilde upgraden naar iets hoogwaardigers wat meer in de buurt kwam bij de MM300. De SPB051 en SPB077 doen dat zeker! Echt zwaar onder de indruk van de bouwkwaliteit en afwerking. Kon niet kiezen welke het moest worden dus ben uiteindelijk voor allebei gegaan haha :see_no_evil:

Mijn top 3 vind ik lastig veel gedeelde plekken😜:

  1. MM300 (en misschien wel SKX😃)
  2. SPB077 en SPB051
2 likes

Volgens mij heeft de MM300 geen saffier. Maar qua spiegeling lijkt het wel zo.

2 likes

MM300 heeft inderdaad hardlex glas.

1 like

Iedereen hartelijk dank voor alle lovende reacties! Onwijs leuk dat deze review zo goed wordt ontvangen. Ben er toch ruim twee uur mee bezig geweest gisteravond haha :sunglasses:

6 likes

Misschien kan @HanDavinci daar wel wat mee :smirk:

Vannacht bedoel je😁

1 like

Mooie bijdrage! Ik heb de Spb053, waanzinig blij mee. De look en feel is echt super. En heel betaalbaar.

1 like

Hahaha iets voor 12 begonnen en was kwart over 2 klaar ja dat klopt. Gelukkig vanavond weer de nachtdienst in dus zit ik alvast een beetje in het goede ritme :wink:

2 likes

Mooi verhaal dank hiervoor.
Ik wil ze nog steeds een keer in het echt zien want al geloof ik zeker dat de kwaliteit omhoog gaat, blijft het hardnekkig in mijn hoofd zitten waarom je zoveel moet betalen, als je de ladder opgaat, “voor maar een Seiko”. En ik ben absoluut niet anti Seiko, fantastich merk waar heel veel mooie modellen van te vinden zijn, zowel vintage als nieuw.

1 like

Prima review Ralph :+1:
Zit geen woord Engels bij. :yum:

1 like

Precies :ok_hand:

2 likes

Dank je wel voor deze geweldige review echt een genot om te lezen en goed geschreven :grinning::+1::+1::ok_hand:

1 like

Mooi om de lijn zo te zien. Erg leuk. Super dat je dit zo hebt gedaan en mooie horloges stuk voor stuk.

1 like

Dit is je 3e topic binnen 24uur waarbij ik een RSI duim krijg. Dat moet een badge opleveren??

:laughing:

Tijd over? Haha… Maar dank voor het delen, het zijn in ieder geval wel prima onderwerpen!

2 likes

Goed geschreven en mooie foto’s. Erg informatief. Ben benieuwd hoe de nieuwe MM200 en 51MAS worden ontvangen bij het grote publiek. Is er ruimte voor een Seiko-duiker van rond de €1000,-? We gaan het zien. Bedankt!

2 likes

Mooie en uitgebreide review van de diverse Seiko stations…goed gedaan Ralph. :+1:

1 like

Bedankt @RLC Ralph! goede review en geeft mij nieuwe inzichten!

Grt.

Miez

1 like

Top artikel Ralph, bedankt! :+1:

Voor een toekomstige duiker twijfelde ik tussen de Samurai en de Sumo, denk nu dat ik toch voor die laatste ga.

Maar die MM300 :heart_eyes:

2 likes