Road to Submariner (voorstelrondje)

Mede horlogeliefhebbers, goedenavond.

Sinds een aantal maanden lees ik mee op het forum en reageer ik hier en daar, maar ik heb mij nooit officieel voorgesteld. Bij dezen mijn verhaal.

Sinds ik mijn eerste klokje kreeg van de bank bij het openen van een rekening, hebben horloges mijn aandacht getrokken. Hoe worden ze gemaakt, welke movements zijn er allemaal, verschillende designs, etc. etc. Ik kan er uren over lezen en naar kijken. Vooral als het over de Submariner gaat. Dit iconisch horloge is al van jongs af aan mijn favoriet. Prachtig klokje in mijn optiek. Maar hoe gaat een student deze stalen tijdaangevende duikerstool bekostigen? Niet, luidde het antwoord. Aldus begon de ā€˜Road to Submarinerā€™ā€¦

Dan wil je toch een horloge dragen, maar welke? Een nep-Rolex is geen optie, wie haalt dat nu in zijn hoofd?! Toen leerde ik de homages kennen. Het klokje beweert geen Rolex te zijn maar lijkt er gewoon erg op. Ideale oplossing voor een student met een krap budget.
Al snel werd de Steinhart Ocean One 39 besteld. Optisch mooi, Duitse degelijk en dat allemaal voor een bedrag onder de ā‚¬450,-. Prima deal dacht ik zo. En ondanks dat ik er erg blij mee was (en in bepaalde mate nog steeds ben), begon de vraag: ā€œIs dat een Rolex?ā€ Mij toch steeds meer te irriteren.

Inmiddels een tijdje aan het werk, wat centjes gespaard, en dan begint het te kriebelen om toch voor de Submariner te gaan. Spaargeld is immers overrated. Een tijdje rondgekeken en besloten om bij Schaap en CitroĆ«n binnen te wandelen. ā€œNee deze hebben wij niet op voorraad. Wij weten niet wanneer deze weer binnenkomt. Een wachtlijst daar doen wij niet aan. Je moet geluk hebben dat wanneer je een keer toevallig binnenwandelt, de Submariner op voorraad is.ā€ Vervolgens wekelijks even op bezoek bij S&C. Hier hadden ze ook geen behoefte aan, dus hebben ze toch maar mijn contactgegevens genoteerd. ā€œWe bellen je als we iets voor je kunnen doen.ā€ Sure S&Cā€¦
Tweedehands dan maar. Met een aantal forumleden gesproken, gekeken naar het aanbod van de huisdealers van HF. De juiste Sub zat er voor mij niet tussen. Maar goed geduld is een schone zaak, ik had immers geen haast.

Totdat ik de tip kreeg om toch eens naar de Tudors te kijken. Van tevoren nooit echt verdiept in Tudor omdat ik dacht dat het een ā€˜net niet-Rolex wasā€™. Niets bleek minder waar. Tudor heeft inmiddels een eigen weg ingeslagen en is allang niet meer alleen het kleine broertje van Rolex. Na wat research was ik meer dan blij verrast. Totdat ik de afmetingen zag. Met mijn relatief kleine polsen is 41mm toch echt net te groot. Maar wacht, de Tudor Black Bay 58 is 39mm. Deze ā€˜moderne vintageā€™ heeft de perfecte afmeting, ziet er prachtig uit en plundert mijn spaarrekening in mindere mate.

Juwelier gebeld, gaan passen en meegenomen. Zo snel kan het gaan. Mijn eerste luxe horloge is een feit en ik geniet er iedere dag van. Mijn honger is voorlopig gestild.

Maar ā€˜a Tudor canā€™t scratch a Rolex-itchā€™. Vroeg of laat komt die Submariner er wel, dat kan niet anders.

Bedankt voor het lezen.

98 likes

Welkom en gefeliciteerd met deze NA :ok_hand::ok_hand::+1:

1 like

Welkom. En een topper die Tudor.:+1:

1 like

Welkom en erg leuk verhaal. Schitterend horloge dat je daar hebt, de mijne komt morgen binnen :).

Ik hoop overigens niet dat FCB in je naam voor de voetbalclub uit Spanje staat, want daar heb ik als fan van AtlĆ©tico wat minder meeā€¦ :wink:

1 like

Allereerst welkom en gefeliciteerd met de Tudor.

Dit is een beetje raar vind ik. Als je binnenwandelt en ze hebben een submariner liggen, dan bijna 100% zeker dat ie al gereserveerd is voor iemand die wel op de lijst staat. Ik weet niet of ze echt een lijst hebben bij s&c maar dat toevallig binnenlopen is dus onzin. Toen ik vroeg hoe lang het zou duren om een submariner te krijgen toen zeiden ze ergens tussen 4maanden en 1 jaarā€¦

1 like

Bedankt! Dat wordt een mooie dag dan voor jou morgen. Ik zie het NA topic wel verschijnen :grinning:
Haha dan laten we het topic Primera Division maar vermijden :grimacing:

1 like

Wellicht werd ik niet serieus genoeg genomen voor de wachtlijst of was er een andere reden. Het toevallig binnenlopen was zeer zeker een slap excuus om mij de winkel uit te krijgen. Met dit antwoord moest ik het echter doen.

1 like

Oh crap, het begon als een heel leuke opener van het topic, 3 posts verder beginnen ze al weer over de gekte te lallenā€¦

Welkom en prachtige NA :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop! Vind deze persoonlijk veel mooier en iets meer understated dan de Sub.

4 likes

Bb58 is gewoon een pracht klok. Ik vind het juist mooi dat bijna niemand het merk Tudor kent dat maakt het exclusief vind ik. Ik sprak iemand die 20 jaar bij een juwelier heeft gewerkt die kende alle andere merken wel maar Tudor niet.

6 likes

Welkom. Mooi man :wink:

1 like

Welkom en veel plezier op het HF! :+1: Mooi ding hoor, die BB!

1 like

Prachtig die 58 !

1 like

welkom-home

1 like

Gefeliciteerd met deze NA!
Ik zelf ben juist voor Tudor gegaan. Heb zelf de Pelagos. Ik wil eigenlijk helemaal geen SUB meerā€¦

Rolex kent iedereen en Tudor wordt alleen herkend door liefhebbers, complimenten die ik krijg zijn altijd heel erg leuk. Tudor heeft de laatste jaren mooie dingen gedaan. Kwaliteit en afwerking is echt fenomenaal .

3 likes

Congrats met je aanwinst.
Wel mooi dat er forumleden enkele weken lopen zoeken naar die BB58ā€™s en jij belt en er een op kan halen :rofl::rofl: hulde.

2 likes

Ja hoe is dat dan gegaan??

Bedankt! Ook erg mooi een Pelagos, helaas net te groot voor mij.

Helemaal mee eens!

Rolex is inderdaad wellicht net te bekend. Toch blijft het een jongensdroom die ooit vervuld moet worden :smile:

1 like

Welkom! En van harte met je BB58, poah das een mooi ding.

1 like

Van harte welkom :clap:

1 like