Roamer only

Het zal vast niet het meest bezochte topic worden, maar toch, volgens mij zijn er hier al met al voldoende bezitters van één of meer horloges van dit merk, dus daarom :

Roamer only ! :slightly_smiling_face::smile:

Tot en met vandaag had ik twee Roamers in bezit. Een Rotodate II en een Searock Pro.

De Rotodate II (40mm) had ik met zwarte wijzerplaat, maar die heb ik onlangs verkocht en er een (nieuwe) Rotodate II met witte wijzerplaat voor teruggekocht. Nét niet budgetneutraal; deze ‘omzetting’ kostte me ongeveer tien euro, maar de nieuwe aanwinst is nieuw, terwijl de onlangs verkochte al wat gebruiksspoortjes had.
De Searock Pro (45mm) heb ik inmiddels een half jaar in bezit. In juni jl. nieuw gekocht bij Watchia.com.

Maarrr, jawel, vandaag is er wederom een Roamer binnengekomen. Het betreft een Roamer Rockshell mark III. Evenals de Rotodate en de Searock Pro betreft ook dit horloge een automaat. Ik was bang dat de Rockshell ‘pauwblauw’ zou zijn, maar dat valt reuze mee. Fraaie ‘klok’ met een kastdiameter van 42mm. Foto’s ervan volgen spoedig, evenals van de witte Rotodate.
Ik open dit topic dus met een ‘plaat’ van de Searock Pro… :slightly_smiling_face:


.
.

Nou, beste Roamer-bezitters, grijp uw ‘kans’ en laat jullie Roamers maar zien hier !

14 likes

5 likes

De drie naast elkaar. :slightly_smiling_face:

5 likes

Hier een fan, heb er wel maar 2 hoor.

En een superking

3 likes

Ach, Master_Fan, menigeen hier heeft (in totaal) wel 50 horloges of (veel) meer.
Ik moet het er met ‘slechts’ 5 doen… :smiley:
En wil eigenlijk nog terug naar 4… :slightly_smiling_face:

Haha, meer dan 50 ga ik helaas ook wel aantikken. Helaas maar 2 Roamers :wink:

Je hebt een mooie collectie zo, wat zijn je andere horloges ?


We kunnen in ieder geval klaverjassen:rofl:

4 likes

Zo.
Paar schakeltjes ertussenuit en eerste ‘draagsessie’ van de nieuwe aanwinst is een feit… :slightly_smiling_face:

4 likes

Leesstof… :slightly_smiling_face:

https://roamer.ch/history/

Lekker ‘spammen’ in mijn ‘eigen’ topic… :wink:

Roamer Searock Pro

Roamer Rotodate II

Roamer Rockshell III

2 likes

Even dit leuke topic levend houden.

Dit is een van mijn twee Roamers. In deze prachtige staat gevonden op de grote rommelmarkt in Temploux (BE), al weer een tijd geleden, augustus 2012. Ben er nog steeds blij mee.


(uurwerk is een in house MST 372)

7 likes

dit is zeker een horloge waar je blij van word.
Ik vind het Roamer merk is ook interessant om eens te bekijken op YouTube.

Hartelijke groet
Jan

Vandaag heb ik deze twee gekocht!

6 likes

Mooi! Vooral die linker. Mooi patina op de dial en bijzondere lugs. Voorzichtig opknappen met behoud van het vintage karakter, mooi nieuw leren bandje er op en dan lekker dragen. Geniet er van!

1 like

weet je welke waarde ze hebben in deze staat! Beide zijn nog werkend!

De Searock Pro (de middelste) heeft z’n eerste nest vandaag verlaten… :disappointed_relieved:
Op naar z’n nieuwe baasje…

6 likes

Deze Roamer heb ik sinds 2004. Toen nieuw aangeschaft tijdens een vakantie.
De kast was toen nog mat geborsteld, maar door het vrijwel 24x7 dragen al die jaren toch wat gladder geworden.

Jullie zijn niet alleen!

Mijn Roamer Searock automatic met een MST 523 uurwerk. Aan een ragfijne originele stalen Roamer horlogeband en een originele kroon.

4 likes

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/7/1/9/7197c9f6dc25ef0fac6eab4ff10128b8426540ec.jpg

Gisteren afscheid genomen van de pauwblauwe Rockshell Mark III… Best een mooi horloge, maar het lag vooral in de horlogekist. Dus dan tóch maar tegen een eigenlijk wat te lage prijs van de hand doen, mede omdat ik een paar maanden ‘blauwe gedeelte’ meer dan genoeg vind.:slightly_smiling_face:

Ik draag toch het liefst meer sportieve horloges (en ook G-shock).

‘Voor netjes’ heb ik nu nog de Roamer Rotodate. Die gaat voorlopig de bescheiden collectie niet uit.