Roamer only

Jullie zijn niet alleen!

Mijn Roamer Searock automatic met een MST 523 uurwerk. Aan een ragfijne originele stalen Roamer horlogeband en een originele kroon.

4 likes

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/7/1/9/7197c9f6dc25ef0fac6eab4ff10128b8426540ec.jpg

Gisteren afscheid genomen van de pauwblauwe Rockshell Mark III… Best een mooi horloge, maar het lag vooral in de horlogekist. Dus dan tóch maar tegen een eigenlijk wat te lage prijs van de hand doen, mede omdat ik een paar maanden ‘blauwe gedeelte’ meer dan genoeg vind.:slightly_smiling_face:

Ik draag toch het liefst meer sportieve horloges (en ook G-shock).

‘Voor netjes’ heb ik nu nog de Roamer Rotodate. Die gaat voorlopig de bescheiden collectie niet uit.

3 likes

Dus moeten we er meer van laten zien!
Mijn ‘gouden’ Roamer heb ik hier al een tijd geleden geshowd.(in feb '20)

Deze dus.

Tijd voor mijn andere Roamer (ik heb er maar twee… :frowning: ).

Deze dus.
Het was (een paar jaar geleden al weer) een vondst in een curiosawinkeltje in Solothurn (Zwitserland), Toevallig ook de geboorte / productieplaats van dit horloge en dit merk. Hij was in volstrekte nieuwstaat, met origineel ongedragen Roamer bandje. Wie weet, zo uit de fabriek en ergens in een laatje blijven liggen?

Nu woont ie bij mij en ik ben er nog steeds blij mee!

3 likes

Prachtige Searock ! :+1:

1 like

Ik zag vandaag deze voorbij komen.
Voor degene die geen R…x wil maar wel een daydate…

Roamer Primeline Daydate

Vanaf €470 op Amazon

https://www.amazon.nl/Roamer-Automatisch-horloge-zilver-Armband/dp/B08JVHGG6G/ref=asc_df_B08JVHGG6G/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=588657778756&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=11198838696439241590&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064456&hvtargid=pla-1645082494250&psc=1

2 likes

Knap horloge, vraagje hoeveel is diameter van deze?

33mm. Met mijn bescheiden pols kan dat nog net.

1 like

Zou een model als dat ook in 38/39mm bestaan? liefst staal kleur en mag zelfs quartz zijn.

Misschien bij de nieuwe, moderne Roamers?
Valais – Roamer of Switzerland
Zoiets als dit? Best aardig ding, zeker voor die prijs. Maar heeft dan toch niet die vintage uitstraling.
image

TECHNICAL
CASE COLOR silver
GLASS Scratch-resistant sapphire
MATERIAL Stainless Steel
SIZE 39 mm
WATER RESISTANCE Waterproof to 50 metres / 05 ATM
INDEX Applied
MOVEMENT Quartz Wrist-Watch - Analog - Battery
TYPE Swiss Made Ronda-515-A2C3
STRAP BUCKLE Square Clasp
COLOR black
MATERIAL Leather
FIND A RETAILER

1 like

thanks, best knap. mist inderdaad net die vintage look .

Mooi! Ook in blauw of met gouden bezel. Houd je een hoop geld over en ik vind ‘m persoonlijk subtieler :wink:

1 like

ik had hier mijn bejaarde roamertje nog niet gepost.

2 likes