Afgelopen week het “genoegen” gehad om met Robin “zaken” te doen… In de ruim 3 jaar op dit forum wat mij betreft de eerste echte negatieve ervaring en ook de eerste die ik deel. Jammer maar ik vond 'm het vermelden toch waard.
Robin reageerde snel na een tip van een ander forumlid op een klok die ik te koop had staan, met de melding dat hij interesse had, maar gezien het feit dat hij op vakantie was, kwam er de vraag om hem te reserveren.
Aangeven dat ik dat, wanneer hij m echt wilde overnemen (aangezien er meer geïnteresseerden waren), wel wilde doen. Vervolgens koste het me wat moeite om met hem een echte concrete afspraak te maken en ging hij twijfelen over de echtheid van de klok en of ik betrouwbaar was etc. Ik heb hem opgebeld en hem het 1 en ander verduidelijkt + aanvullende info verstuurd mbt de klok en 'm ook gewezen op de mogelijkheid om referentie te checken op het forum. Daarnaast aangegeven dat het handig is om eerst te checken of een klok of verkoper legitiem is alvorens afspraken te maken. Hij gaf aan niet bekend op het forum te zijn en er zelf ook weinig op te komen… ok… maar de functionaliteit is er dus als de betrouwbaarheid een punt is, dan is dat 1 van de mogelijkheden om die twijfel weg te nemen.
Na bovenstaande gingen bij mij gevoelsmatig al enkele alarmbellen af… en verwachte ik een klassiek gevalletje van laatste moment afhaken of terplekke nog gaan afdingen omdat … vul maar in.
Echter, eerst kwam er 1 dag voor de afspraak nog een andere klassieker tussendoor… Hij had “hetzelfde horloge” bij een juwelier/handelaar gezien voor €150,- meer, zonder box papieren en recente service maar kopen bij een juwelier gaf hem toch meer vertrouwen. Ik heb 'm geadviseerd dat dan maar te doen en vervolgens zijn nummer geblokkeerd want hier hou ik niet zo van.
Vervolgens kreeg ik via het forum vanochtend een bericht van hem, dat hij vond dat ik te snel op mijn teentjes was getrapt, ik geen andere geïnteresseerden had (?) en hij het horloge wel wilde overnemen, maar dan vanzelfsprekend voor minder…
Ik heb 'm “vriendelijk” uitgelegd dat het bij mij (en ik denk bij velen op het forum) zo echt niet werkt en ik geen zaken meer met hem wil doen.
Hij gaf aan dat een negatieve ervaring zoals in deze topic hem weinig boeit, aangezien hij hier toch nooit op zit, maar aangezien het wel nut heeft voor toekomstige verkopers aan deze jongeman… besloot ik m toch te maken.