Robinhorloge

Afgelopen week het “genoegen” gehad om met Robin “zaken” te doen… In de ruim 3 jaar op dit forum wat mij betreft de eerste echte negatieve ervaring en ook de eerste die ik deel. Jammer maar ik vond 'm het vermelden toch waard.

Robin reageerde snel na een tip van een ander forumlid op een klok die ik te koop had staan, met de melding dat hij interesse had, maar gezien het feit dat hij op vakantie was, kwam er de vraag om hem te reserveren.

Aangeven dat ik dat, wanneer hij m echt wilde overnemen (aangezien er meer geïnteresseerden waren), wel wilde doen. Vervolgens koste het me wat moeite om met hem een echte concrete afspraak te maken en ging hij twijfelen over de echtheid van de klok en of ik betrouwbaar was etc. Ik heb hem opgebeld en hem het 1 en ander verduidelijkt + aanvullende info verstuurd mbt de klok en 'm ook gewezen op de mogelijkheid om referentie te checken op het forum. Daarnaast aangegeven dat het handig is om eerst te checken of een klok of verkoper legitiem is alvorens afspraken te maken. Hij gaf aan niet bekend op het forum te zijn en er zelf ook weinig op te komen… ok… maar de functionaliteit is er dus als de betrouwbaarheid een punt is, dan is dat 1 van de mogelijkheden om die twijfel weg te nemen.

Na bovenstaande gingen bij mij gevoelsmatig al enkele alarmbellen af… en verwachte ik een klassiek gevalletje van laatste moment afhaken of terplekke nog gaan afdingen omdat … vul maar in.

Echter, eerst kwam er 1 dag voor de afspraak nog een andere klassieker tussendoor… Hij had “hetzelfde horloge” bij een juwelier/handelaar gezien voor €150,- meer, zonder box papieren en recente service maar kopen bij een juwelier gaf hem toch meer vertrouwen. Ik heb 'm geadviseerd dat dan maar te doen en vervolgens zijn nummer geblokkeerd want hier hou ik niet zo van.

Vervolgens kreeg ik via het forum vanochtend een bericht van hem, dat hij vond dat ik te snel op mijn teentjes was getrapt, ik geen andere geïnteresseerden had (?) en hij het horloge wel wilde overnemen, maar dan vanzelfsprekend voor minder…

Ik heb 'm “vriendelijk” uitgelegd dat het bij mij (en ik denk bij velen op het forum) zo echt niet werkt en ik geen zaken meer met hem wil doen.

Hij gaf aan dat een negatieve ervaring zoals in deze topic hem weinig boeit, aangezien hij hier toch nooit op zit, maar aangezien het wel nut heeft voor toekomstige verkopers aan deze jongeman… besloot ik m toch te maken.

27 likes

Dank voor het delen. Hopelijk gaat meneer robin de rest van z’n online leven verder invullen op marktplaats.

2 likes

:+1: mijden dit soort marktplaats biedertjes. @Robinhorloge hoort hier duidelijk niet thuis.

2 likes

Elk verhaal kent 2 kanten. Zullen we even wachten?

Vanzelfsprekend, maar ik ga er verder geen energie meer in stoppen. Had het na het blokkeren van zijn nummer ook erbij willen laten, maar na zijn bericht van vanochtend via dit forum had ik zoiets van… krijg nou wat.

Onderhandelen mag altijd, graag zelfs want ik doe dat ook. Echt extreem lowballen ben ik niet van gediend en resulteert er bij mij meestal in dat ik direct klaar ben. Op het moment wanneer ik bij iemand vraag om een klok te reserveren, dan heb ik mijn afwegingen al gemaakt. Natuurlijk kan er altijd wat tussen komen, kan vervelend zijn maar so be it. Maar in deze voelt het anders…

2 likes

Is het niet gewoon wat onhandigheid van een lid dat hier nieuw is en nog nooit zo’n horloge gekocht heeft op deze manier?

Dank voor het delen…goed om te weten idd.

1 like

Daar heb je de kern van het verhaal…

Tyre kickers noemen ze dat :wink:

2 likes

Bedankt voor het delen.

1 like

Omdat Robert toch de intentie opwekt dat niet iedereen in dit topic bevriend is met Wezel, zal ik toch maar even de moeite nemen om te reageren.

Aan de telefoon gaf je aan zo snel mogelijk een afspraak inplannen omdat je twee andere kopers had en ik citeer de pb:”Graag concreet of je m nu wil of niet heb nog 2 man die wachten namelijk op jouw besluit”. In dit topic noem je het geïnteresseerden. Naar mijn mening is dit al misleidende informatie om jouw zin, de hoofdprijs, te krijgen. Voor jou gewoon een verkoperstrucje natuurlijk, prima.

Daarnaast vroeg ik in het begin of het horloge opengehaald kon worden, omdat dit door bekenden van mij met een soortgelijk horloge aangeraden wordt. Als de kosten voor de koper zijn, lijkt mij dit ook geen drama.

Nadat die gereserveerd stond, wat eigenlijk al was toen je deze aanbood, kreeg ik van een forummember te horen dat de prijs niet al te goedkoop is en exact het desbetreffende horloge voor 3750 werd aangeboden, minder dan jouw 3950.

Omdat het een kleine moeite was ook advies gevraagd aan een Rolex retailer, hij gaf ook aan dat 3950 te hoog is. Vandaar dat ik 3950 niet meer dat zitten.

Als je al een slecht gevoel hebt bij een koper, bijvoorbeeld die ter plaatste af gaat dingen, wees dan duidelijk dat er geen prijsverlaging niet inziet. Ik werd geadviseerd door de forummember, wiens naam ik niet ga noemen, om proberen te overnandelen over de prijs. Bij mijn auto heb ik ook ter plaatse onderhandeld en de beste man gaf mij na afloop een vriendelijke hand en een bakje koffie.

Door jouw ervaring hier had je zelf de mogelijkheid dit in betere banen te leiden, maar je schiet aardig te kort in je commutatie. Ik vind het dan ook oneerlijk dat je mij achteraf af gaat branden.

In heb aangegeven dat ik niet wist dat ik fout zit en mijn excuses aangeboden, daarna begin je aggresief over te komen en een beetje dreigen dat je dit op het hf gaat plaatsen.

Je had ook in het begin kunnen uitleggen hoe het wel werkt, want ik moest nog veel vragen of ik met een bankoverschrijving etc. mag betalen. Dan had dit incident niet plaatsgevonden en has ik ook niet het gevoel dat ik met een opgefokt mannetje heb mogen praten👍🏼

Robin,

Het lijkt erop dat je iets te snel een toezegging hebt gedaan om het horloge voor de vraagprijs over te nemen. Kan gebeuren uiteraard, maar ik zou deze gang van zaken als verkopende partij ook vervelend vinden. Voor de volgende keer dus gewoon iets beter uitzoeken voordat je tot actie overgaat. Gelukkig is de schade hier beperkt gebleven.

2 likes

Ik moest lachen.

2 likes

Ik zie mij dit nergens zeggen…

1 like

Die zin klopt ook niet. Ik snap niet wat hij wil zeggen…

Pcies dit dat je hier niet thuis hoort :-1:
Dit kan enkel als het aangeboden waar niet voldoet aan de omschrijving na een deal. Handelen kan lekker op de markt(plaats).

2 likes

Laat ik positief beginnen. Voor iemand die aangeeft toch nooit op dit forum te komen vind ik je pb van vanochtend (buiten de inhoud) en je reactie positief.

Verder ga ik deze discussie echt niet nog verder met je voeren want dan ga ik in herhaling vallen.

Wat je vergelijking met een auto kopen betreft… als ik contact opneem met een verkoper voor een auto en m die auto laat vasthouden, dan ga ik daarna echt geen discussie meer voeren over de prijs en al helemaal de betrouwbaarheid van de verkoper plus de auto in twijfel trekken. Om daar daarna dan weer min of meer op terug te komen en de deal toch te willen sluiten maar dan voor een lagere prijs. Dit alles zonder “de auto” te hebben gezien.

Enfin ik wens je succes met de klok in Luxemburg… ownee die wilde je toch al niet kopen… whatever.

1 like

Ik denk dat het daar dan fout is gegaan; onderhandelen is voor mij een normale zaak, ook in een later stadium.

Het feit dat ik geen antwoord kreeg op mijn vraag waarom er toch 3950 is betaald (met inruil) voor iets wat voor 3750 stond aangeboden en het horloge in mei is gekocht en in juni op marktplaats is gezet voor 4100, deed mij vermoeden dat er nog wel wat van de prijs af kon. Opzicht vond ik het niet erg om wat verlies voor mijn rekening te nemen, maar als een juwelier het een ‘‘slechte deal’’ vindt, ga ik toch wat omlaag in de prijs of wacht ik wat anders af. Wederom mijn excuses dat je mijn keuze vervelend vindt. Tbf, er is nooit ingestemd met 3950 en je hebt mij lang genoeg aan de telefoon gehad om dat kort te kunnen sluiten.

Gelukkig is hierdoor geen andere deal op de klippen gelopen.

Ik vind je keuze niet vervelend maar je handelswijze. En als ik het begin van je reactie hierboven lees snap ik dat dit voor jou blijkbaar normaal is. Voor mij niet en ik denk dat dat voor meerdere geldt binnen dit forum.

4 likes

Onderhandelen is prima maar dat doe ik hier op het moment van de deal en niet achteraf nog een keer.

6 likes

Nope, afspraak is afspraak tenzij het aangebodene niet in de staat blijkt te zijn zoals voorgesteld. Als je een prijs hebt geaccepteerd dan hou je je daar aan. Na een gemaakte afspraak weer gaan onderhandelen is bloed irritant en not done. Ik weet genoeg. Bedankt voor de melding Esmond @Wezel

5 likes