Robustu NL titanium horloge op Kickstarter

Zag net op Kickstarter deze horloge van Nederlandse bodem. Van titanium gemaakt en verkrijgbaar in quartz en automaat.
Doet me denken aan een kruising tussen een Nautilus en een Monster.
Niets voor mij maar ik had hem wel eens met een zilveren wijzerplaat willen zien.

1 like

Deze sla ik over. Veel te massief voor mij.

Zit wat teveel vlees aan naar mijn smaak.

Grt.

Ik ben kickstarter moe

Wat een gedrocht ook

6 likes

Elk NL initiatief moeten we aanmoedigen
 Hoe klein ook

1 like

Waarom?

Omdat alle NL bedrijven worden overgenomen door buitenlandse companies, Saab en Spijker het niet hebben gered, dus naar mijn idee krijgt elk potentieel groeiend NL merk een kans die we moeten omarmen
 Of draaf ik te ver door? :wink:

1 like

Doet me spontaan denken aan LIP. De verhouding groottehorloge/wijzerplaat is buiten proportie.

Volgens mij had dat meer met de hoogmoedswaanzin van Victor Muller te maken

Sinds wanneer is Saab een Nederlands merk? Hij heeft dat “overgenomen” maar dat wil niet zeggen dat een Zweeds merk met een rijke Zweedse historie ineens Nederlands wordt wat mij betreft.

En Spijker was/is een Nederlands merk wat door dezelfde heer Muller is gereanimeerd na meer dan een halve eeuw (bijna) dood te zijn geweest.

Wat mij betreft draaf je dus idd. te ver door

Grt. Marco

P.S. (voordat ik een ban krijg omdat dit off-topic zou zijn) ik word niet warm van de Robustu!

3 likes

Ik vind “deze horloge” ook een gedrocht. Maar heej, hij is welvan titanium!

1 like

In ieder geval geen ‘zwaarwegende’ redenen om 'm niet te kopen.:wink:
Maar dit ontwerp verklaart wel waarom heel veel horloges best wel op elkaar lijken. We hebben met z’n allen eigenlijk toch een vrij vastomlijnd idee over verhoudingen en vormen. Wijk daarvan af en het klopt gewoon niet meer.
Sommige merken/modellen komen daarmee weg, zoals Seiko met het Monster of Casio met de G-Shock. Andere, zoals Robustu, wat mij betreft niet.

2 likes

Je drijft door :slight_smile:

1 like

Second that

1 like

Zeldzaam lelijk :confused:

Oei, deze is echt lelijk :scream:

Maaar dit horloge is een gedrocht, echt slecht bedacht.

Maar deze is niet klein

We hebben de winnaar van “het lelijkste horloge van het jaar 2016” binnen. We kunnen er trots op zijn dat het een Nederlandse ontwerp is dat, met nog ruim 3 maanden te gaan, de titel nu al dĂ©finitief te pakken heeft. Waar een klein landje al niet groot in kan zijn :thumbsup:

3 likes

Steun mij ook aub!!! :kissing_heart:

Oei, deed me denken aan een case blank. Alsof dit nog de ruwe eerste vorm is:

1 like