Rode sunburst

Beste Horloge vrienden,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een sporty horloge met een rode sunburst wijzerplaat.
Ik zag bij een van onze Vlaamse leden een IWC Flieger (chinese new year tiger watch) en die vind ik ongelofelijk mooi maar die is me op dit moment een beetje boven budget en sowieso moeilijk te verkrijgen.
Ik zag een leuke Phoibos GMT maar die is me vrees ik net te klein en ook niet meer te krijgen. Ook kwam ik microbrand Venzeianico tegen, die heeft een hele leuke beetje sub-achtige full metal die ik wel heel sympathiek vind.
Maar daarover ontdekte ik op ons immer verhelderende interweb dat er schijnbaar twee merken zijn die verdacht veel op elkaar lijken maar waar ik niet precies van begrijp hoe het zit. Venezianico (model Nereide) en Veneziane ( model Nereide)… Weet iemand hoe dat zit? Is er een soort doorstart gemaakt met net een andere naam of zijn het verschillende fabrikaten…?
Wie kan me verheldering geven en wie heeft leuke eventuele andere tips voor een mooi horloge met een rode sunburst dial?
Liefst automaat, minimaal 40mm / max 43mm, stalen band.
Vast grote Dank, Fredje…

1 like

10 likes

Orient Kamasu…

8 likes

Deze staat ook op mijn lijst. Alleen de prijs staat mij tegen.

1 like

Dankjewel Guus, Redelijk leuk is ie maar 37mm diameter is voor mij echt te klein. :neutral_face:

1 like

Hey Dreski, Yep heb ik gezien maar tis um net niet heb ik het idee… ik denk dat ik hem te weinig sprankelend rood vind…staat eigenlijk op het lijstje van: ‘Als ik echt niks mooiers kan vinden…’ :smirk: Tanx enniewees. :+1:

In de zon is hij best mooi rood. binnen en bij bewolkt weer idd niet zo.
Bezel en band zijn mwah naar mijn mening, maar voor het geld prima horloge.

maar wat is je budget? want tot een paar honderd euro is die orient een vd betere denk ik. maar als je budget (veel) hoger is dan wordt de zoektocht ook iets anders

2 likes

Hee Rutger,
Tja budget is een beetje afhankelijk van wat ik tegenkom… die Meccaniche Venezianico zit rond de 5,5 honderd maar een hele toffe die 1K-plus kost wil ik ook wel overwegen. Ik zag ook een mooie dial op de Citizen Tsuyosa maar die had dan weer een nep goud stalen band en kast… vond ik dan weer een beetje kinderachtig…
Tanx so far.

1 like

Volgens mij hetzelfde bedrijf waarbij ze de naam veranderd hebben zodat hij wat beter uit te spreken is.
@Silvester1987 heeft er eentje en is er zeer tevreden over. Ik heb hem eens mogen vasthouden en het zag er zeer netjes uit.
Dus bij vragen: Sil is de man :wink:

2 likes

https://phoiboswatcheurope.com/products/phoibos-voyager-gmt-200m-automatic-diver-watch-py043d-burgundy-red.html

Hij is alleen 39mm en geen 40, ik weet niet of dat ene millimetertje het verschil maakt voor je.

SBGH039

20221016_102507

2 likes

Uitverkocht… al een poosje… maar ik zou hem graag eens in het echt zien vanwege 39mm
maar tanx enniewees :+1:

Hoi Subonno,
Ja!, vind ik ook erg leuk op de foto’s ik weet niet of ik fan ben van de bezel maar ik ga toch eens bij een dealer langs voor deze unit. Top en tanx voor de reminder. :+1: :metal:

1 like

Zijn tweelingbroer kan er ook wat van. :+1:

2 likes

Hey Hornet,
Dank voor de suggestie maar ik begrijp de fuss over Grand Seiko niet zo…
Komt misschien met de jaren?
Ik vind het design (wijzerplaat en indices en vooral de band) niet geweldig (maar da’s een kwestie van smaak) en dan vind ik de prijzen nogal pittig voor een middelmatige vormgeving (vind ik dan)
En ik ben niet per see fan van elektronica in horloges…
Maar ik ben aan het leren maar ik gun iedereen zijn smaak…
(met een stukje respect erbij natuurlijk) :wink:
Tanx hoe dan ook. Grote groet, Fredje.

1 like

Zo gaat het gezegde wel inderdaad!

1 like

@FredjeGazetje

Ter inspiratie. Wat vindt je hiervan?

1 like

1 like

Op deze site staat hij niet als out of stock vermeld, vandaar dat ik specifiek naar deze site linkte-- maar op de meeste andere sites is hij wel uitverkocht inderdaad.