Roestige springbars na paar weken

Dag mensen, heb deze zomer een zomerhorloge gekocht. Een duiker wel te verstaan. Kan op 200 m diepte. Nu heb ik er een paar keer een duik mee genomen. En toen ik de band een micro wilde vergroten kwam ik er achter dat de minI springbar van de band al roestig was. Het is een horloge van 375 euro. Vinden jullie dat ik de verkoper iets moet laten weten of is dit normaal?

1 like

Als je in zout water zwemt moet je een horloge altijd grondig naspoelen met water uit de kraan. Heb je dat gedaan?
Of heb je niet in zout water gezwommen? :innocent:

In de Waal gezwommen, en daarna gedoucht met horloge.

2 likes

Welk horloge is het?

RVS springbars mogen niet roesten.
Ik zou wel teruggaan. Een beetje verkoper vervangt ze direct voor je. En anders een nieuw setje kopen. Zijn gelukkig niet zo heel duur.

Ik zou er mee terug gaan naar de AD waar je hem gekocht hebt; probleem voorleggen waarbij ik er vanuit ga dat dit netjes opgelost wordt!

Op een duiker verwacht je rvs springbars, op ieder horloge eigenlijk

2 likes

RVS kan ook roesten als de omstandigheden corrosief genoeg zijn. :sunglasses:

1 like

Of het verkeerde type RVS is gebruikt.

1 like

Inderdaad; hoe agressiever de omgeving; hoe corrosiebestendiger RVS je nodig hebt.

Wat voor horloge hebben we het over? Welk merk en type?

Klopt zeker met zout.

1 like

About Vintage. Het is een online merk. Ik ga ze eens een mailtje sturen om te vragen wat ze er zelf van vinden.

Lijkt me niet helemaal goed, dus idd contacten.

Enne: bij vintage hoort een beetje roest, dat heet karakter.
:upside_down_face:

1 like

Leuk verhaal, vooral de hoeveelheid info zoals merk en type en fotos.

3 likes

Tsja ik had mijn 375 ekkermannen anders besteed. Neemt niet weg dat roestige springbars na een keertje zwemmen gewoon echt not done is. Inderdaad even de fabrikant contacteren.

2 likes

Om het topic op te leuken… het zal 1 van deze zijn.

Maar dan die ene met

:man_shrugging:t2:

2 likes

Da’s die in de gesp denk ik…? Tja, we moeten een beetje raden hier. :grin:

Onvoorstelbaar dat dit na 1 keer zwemmen in zoet water gebeurt. Geeft te denken over de rest van het horloge…

1 like

Ja dat dacht ik ook. Vindt het ook aan de prijs en ken het merk niet.

Loop toch niet zo te zeuren man. Stel gewoon een vraag. Of lees beter.

1 like