Rolex 1038 Zephyr

Ik heb deze nog gevonden voor info:

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=742488

1 like

Andere plaat; “Rolex” en “T SWISS T” zijn iig anders gepositioneerd.

Ik heb het idee dat dit een compleet nieuw opgemaakte plaat is, oid?

Hey Aus,

Thanks voor je reactie. Stel dat het horloge uit 1970 komt, dan lijkt het me uitzonderlijk dat daar nog leaf hands opzitten. Na 65 kwam dit al amper tot niet meer voor.

Misschien dat de plaatsing van de lumeplots klopt (daar twijfel ik over), maar het is wel duidelijk relume. Veel te wit voor jaren 70.

Daarnaast lijkt me die bezel gewoon niet passen bij het horloge, ook gezien de afwerking en het komt gewoon amper tot niet voor. Stalen bezel hoort niet bij jouw horloge helaas.

Scherp! Was mij nog niet opgevallen

Klopt idd, valt me nu ook op na wat inzoomen!

Prima onderbouwing.

Wat een bescheiden en doordachte bijdrage :+1:

13 likes

Maar ja al deze punten mogen de pret niet drukken. Als jij het horloge zo tof vindt moet je hem gewoon dragen man!

Je andere vraag was het servicen nog. Waarschijnlijk heeft hij complete service beurt nodig en dan ook nog die issue met die kroon. Reken maar op 500 euro ergens. Redelijk wat horlogemakers te vinden op dit forum, zoals Tempus etc.

1 like

Mijn hartje heb je Mafkees :joy: :joy: :joy:

3 likes

Living on the edge met die aankoop! Wel een van de mooiere Rolexen die ik tot nu voorbij heb zien komen.
De kenners hier lijken toch aan te sturen op niet origineel, maar de volledig stalen vind ik mooier dan originele de two tone versie.
Fingers crossed!

1 like

Wat voor uurwerk zit er in dan, of heb je hem nog niet binnen?

Stiekem wel een mooi ding!

1 like

Dat inderdaad. Als het geen namaak is, dan mag die onder Combinations That Rolex Should Have Made.

3 likes

Lijkt mij nog lastiger om spelt te vinden tussen hooi, de boodschap is dus hetzelfde :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Heb hem nog niet open gehad… misschien is dat de volgende verrassing.

@Aus, “Superative” staat bij die voorbeeld rolex die je had gevonden, ik meen dat men de "L” vergeten is?

Bij die van jou klopt dat tenminste :joy:
Ik hoop dat bij die van jou de plaat origineel is, ik kan het niet objectiveren maar het ziet er niet zo strak uit, vooral die T Swiss T .

1 like

Oké, deze is dus niet geschikt om tw vergelijken, idd een mijnenveld.

12c82912d2b6c2977ac4c914c348c7872d4b13d4~2

1 like

Hahaha… ik heb inderdaad een heel slecht voorbeeld gevonden… :joy:

2 likes

Het is wél een gaaf model. (Het origineel dan)

1 like

Kun je hem open krijgen? Ben enorm benieuwd hoor.

Nope… heb er niet de tools voor om de oyster case open te krijgen. Maar ben zelf ook benieuwd…